Ombouw Ferrari F355 Challenge
- Silverarrow
- Schaal: 1:43
Re: Ombouw Ferrari F355 Challenge
De primer heb ik niet heel glad geschuurd, dus ik weet niet of het daar aan lag. Ik heb meer het idee dat het metaal niet ruw genoeg was. In ieder geval bedankt voor de tips
. Het duurt wel weer ff tot ik weer tijd vrij heb om er verder mee te gaan, dus de volgende update zal nog wel ff op zich laten wachten.

- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Even een misverstand uit de weg ruimen.
"Niet ruw genoeg"....nope.
Het kan niet glad genoeg zijn. Oftewel hoe gladder het schuurwerk, hoe beter het lakwerk straks is. Bij een slechte hechting moet je ook denken aan goed ONTVETTEN. Dit is zéér belangrijk voor een goede hechting.
Een tweede mogelijkheid kan de lak zélf zijn.
Om een voorbeeld te noemen. Ik was laatst bezig aan een model dat wit moest zijn. Hiervoor bij hoge uitzondering (en voor het gemak) witte "rallye lack" van Dupli Color voor aangeschaft.
WAT EEN BRAS.
De lak bleef hooguit zitten met vastspijkeren. Nu gebruik ik wel vaker Dupli Color (Auto Color) zonder problemen, maar deze "Rallye lack" is écht troep. (kost overigens ook maar de helft van de Auto Color.
"Niet ruw genoeg"....nope.
Het kan niet glad genoeg zijn. Oftewel hoe gladder het schuurwerk, hoe beter het lakwerk straks is. Bij een slechte hechting moet je ook denken aan goed ONTVETTEN. Dit is zéér belangrijk voor een goede hechting.
Een tweede mogelijkheid kan de lak zélf zijn.
Om een voorbeeld te noemen. Ik was laatst bezig aan een model dat wit moest zijn. Hiervoor bij hoge uitzondering (en voor het gemak) witte "rallye lack" van Dupli Color voor aangeschaft.
WAT EEN BRAS.

De lak bleef hooguit zitten met vastspijkeren. Nu gebruik ik wel vaker Dupli Color (Auto Color) zonder problemen, maar deze "Rallye lack" is écht troep. (kost overigens ook maar de helft van de Auto Color.
Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
- Silverarrow
Ik gebruik nu Dupli colour platinum, mischien dat dat het is
. Andere lak zou dus een oplossing kunnen zijn...? 'T gaat zo wel in de kosten lopen, ik had net zo goed een mooie Enzo van Kyosho of Mercedes Sauber C9 van HPI kunnen kopen
. Helaas, no pain, no gain.
I'll be back
.

I'll be back

- Lexusfreak
Het metaal te koud?Silverarrow schreef:Na alle moeite hecht de verf niet... Je krast het er zo af. Ik heb eigenlijk maar weinig ideen waar het aan zou kunnen liggen, behalve dat het kale oppervlak niet ruw genoeg was...
Ik laat me nog niet uit het veld slaan, de carrosserie wordt opnieuw ontdaan van alle lak, waarna ik hem weer ga proberen te spuiten. Nu maar hopen dat het dit keer wel lukt.
- Silverarrow
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb 'm namelijk gespoten toen het boven de 25 graden was (Is volgens mij warm genoeg). Om hem te laten drogen heb ik hem voor de oven gezet, die warme lucht afblaast.
Iig bedankt
Iig bedankt

- Silverarrow
Inmiddels heb ik een nieuwe start gemaakt en ik heb het probleem van de lak (waarschijnlijk) opgelost. De vorige keer heb ik er te dikke lagen in één keer op gespoten
.