Het werd wel weer eens tijd om jullie een paar van mijn nieuwste aanwinsten te laten zien. Het was al weer even geleden.
De eerste hebben jullie al kunnen bekijken maar dan op de topic van Matt. Matt wist dat ik dit kitje al had en hij had hem zelf ook aangeschaft en omdat hij hem toch ging bouwen vroeg Matt of hij tegelijk die van mij mocht doen.
Iedereen kent de bouw kwaliteiten van Matt dus daar hoefde ik niet lang over na te denken. En hier is dan het geweldige resultaat. Wederom heel erg bedankt Matt.
Dit is een model van de Zakspeed waar Huub Rothengatter in 1986 een aantal F-1 races mee heeft gereden. Met niet al te veel succes moet ik er wel bij zeggen. Maar wel een hele mooie wagen vind ik.
En de echte,
en de volgende is ook al zo'n giga mooi model.
Het betreft hier een Chrysler Viper waar Mike Hezemans in 2002 de 24 uurs race op Spa-Francochamps mee reed samen met Anthony Kumpen en Thierry Tassin. Helaas vielen ze uit door een ongeval.
en de echte
En dan nog weer een zelfbouw model.
Dit is een model van een MG Magette K3 waar Eddie Hertzberger in 1935 Le Mans mee reed. Dit was de allereerste Le Mans waar een Nederlander aan mee deed. Hij viel uit met motor problemen.
En dan voor nu de laatste. Wederom een Hezemans maar nu is het pa.
Dit is een model van de Fiat Abarth OT 1300 waar Toine in 1967 de heuvelklim van Ollon Vilars in Zwitserland mee reed. Ik had de uitvoering van 1966 ook al en er is dus weer een setje kompleet.
Nou dat was het voor nu. Er is nog meer onderweg dus voor mijn vakantie komt er nog meer heel erg moois voorbij.
Prettige wedstrijd!!
-Gerben-