Het was een flinke klap, zondag tijdens de laatste race op de Norisring. In de ADAC GT-Masters-race had de Duitser Frank Kechele in zijn Lamborghini aan het eind van het lange rechte stuk geen remmen meer. Hij gooide zijn auto op hoge snelheid in een spin en raakte daarbij een andere Lamborghini, die van Peter Kox, die op dat moment remde voor de Grundig-Kehre. Beide auto’s belandden hard in de bandenstapels. Terwijl Kechele met de schrik vrijkwam, hield Kox wel een blessure aan het ongeval over.
Tekst: René de Boer
Foto: Willem J. Staat
“Alles OK, de rijders zijn in orde”, luidde de mededeling van de ADAC-officials op zondag na de race, die na een langdurige safety-car-fase werd afgebroken. Voor Kox lag de zaak iets gecompliceerder. Hij werd na controle uit het ziekenhuis in Neurenberg ontslagen, maar thuis in Eindhoven bleek dat de enkelbanden in zijn rechter been gescheurd waren. “Mijn linker voet is ingetapet en mijn rechter voet zit in het gips, ik loop nu op krukken”, meldde Kox vanaf zijn thuisbasis.
Hij zag tijdens de race de spinnende Lamborghini niet aankomen. “Het ging zo hard, ik merkte niet dat de auto eraan kwam. De klap was enorm, ik werd vol uit de stoel gedrukt, kwam een centimeter of 40 omhoog. Mijn voeten gingen door de pedalen heen tegen het schutbord. Ik dacht meteen aan mijn nek of rug, maar dat bleek gelukkig mee te vallen. Mijn benen waren er erger aan toe. De impact in de bandenstapels viel daarna wel mee, de klap die ik tegen mijn auto kreeg toen Kechele ertegenaan reed was veel en veel erger…”
Kox moet in ieder geval twee weken zijn rechter been in het gips houden. “Daarna gaan we kijken wat ermee gebeurt. De FIA GT-race van komend weekeinde in Oschersleben mis ik in ieder geval, onze teambaas Hans Reiter heeft besloten dat we daar niet aantreden. Hopelijk ben ik voor de 24 Uur van Spa wel weer in orde. Ik moet nu veel met mijn been omhoog liggen en oefeningen doen”, aldus Kox. Voor de Eindhovenaar is het de eerste serieuze blessure in zijn autosportcarrière. “Ik heb één keer een sleutelbeen gebroken bij het karten, voor de rest heb ik in al die jaren nooit iets gehad. Wat dat betreft mag ik zeker niet klagen”, zegt hij. Namens de redactie van AUTOSPORT.NL wensen wij Peter een spoedig herstel!
FIA GT 2008
- Markopolo
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: FIA GT 2008
En Kox misschien ook wel niet:
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:

Motors TV (Sky Channel 413, Virgin Media 545) will screen round 4 of the FIA GT Championship LIVE from Oschersleben on Sunday having agreed a deal to take over the coverage for the rest of the season.
The ‘High Speed Television’ channel already boasts an impressive portfolio of sportscar coverage, including live Le Mans Series and American Le Mans Series action and highlights of the British, French and Belgian GT championships, and now completes the set of the world’s top sportscar series.
Motors TV’s Head of Programming Frédéric Viger said: “We are delighted to have added the FIA GT Championship to our featured live championships. It is the world’s most prestigious GT-racing category and the races so far this year have been very closely fought.
“With four drivers tied at the top of the GT1 standings, and just five points covering the top eight, Sunday’s race at Oschersleben is set to be a fascinating one for our viewers to enjoy.”
The FIA GT Championship features classes for GT1 and GT2 machinery and includes entries from prestigious marques such as Aston Martin, Lamborghini, Corvette, Maserati, Ferrari and Porsche. The series is made up of ten, two-hour races at some of Europe’s finest circuits and in 2008 will conclude with a trip to San Luis in Argentina.
Sunday’s LIVE and uninterrupted coverage begins at 12.00 UK time.
- fish88
Volgens mij gaat het alleen maar over de uitzending overnemen van Sky SPorts en geld het niet in Nederland.

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Idd, geen FIA GT hier op motors tvfish88 schreef:Volgens mij gaat het alleen maar over de uitzending overnemen van Sky SPorts en geld het niet in Nederland.

- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
De vorige was toch via het internet te volgen? Iemand een link?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- fish88
http://corvettemotorsport.com/ , daar moet een livestream met livetiming te vinden zijn (Het is de GT1-live stream, die nu gewoon de normale TV corverage laat zien, alleen staat de livetiming hier op 1 pagina wat wel handig is).1:18 24/7 schreef:De vorige was toch via het internet te volgen? Iemand een link?

Thanks, maar ik zie alleen maar onboards net als op: http://www.gt1live.tv/index.html
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- fish88
De race was de laatste 2 keren gewoon de Tv uitzending, de trainingen zijn inderdaad onboards.1:18 24/7 schreef:Thanks, maar ik zie alleen maar onboards net als op: http://www.gt1live.tv/index.html

OK Cool! 

flickr op!

flickr op!
Als jullie je nou druk maken over de beelden op GT1live kijk ik wel lekker langs de vangrail 
Groeten uit Oschersleben

Groeten uit Oschersleben

- fish88

Maar geniale race van Jetalliance 1-2. 2 overwinningen en nu op naar Spa, kijken of die 2de race ook binnengehaald kan worden. Zal moeilijk zijn 2 Astons (Gigawave (hopelijk helpt Darren Turner ze wat met snelheid, en Jetalliance) tegen 4 Corvettes, gelukkig doet LAA niet meer mee met de fabrieks Corvette, want dat zou een bijna zekere overwinning zijn geweest.

Ach..Corvetteboy heeft er een leuke wallpaper aan overgehouden 

-
- Contacteer:
haha, inderdaad
Maar straks tijdens de testday schiet ik men eigen wallpaper wel

Maar straks tijdens de testday schiet ik men eigen wallpaper wel

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Jan gaat terug naar een leuke klassePlanet Le Mans schreef:Lammers joins Reiter Lamborghini at Spa 24
If you think of Jan Lammers you will think of sports car racing, his win in the Le Mans 24 Hours and you’ll think of a man that lives for racing. This weekend Lammers is in action again in The Netherlands where he races a Team Flatex-Reiter Lamborghini Gallardo GT3 in the ADAC GT Masters.
Despite his impressive career in which he has raced in almost all series that exist there is at least one race he never took part in, the Spa 24 Hours. Next August that is going to change. Lammers will join fellow Dutchman Peter Kox, who was also walking around in Assen after his crash at the Norisring a few weeks ago, and Russian Roman Rusinov in the IPB Spartak Reiter Engineering Lamborghini Murciélago R-GT. A fourth driver is still to be confirmed, but rumour has it that this will be a driver with a lot of GT1 experience.
For Lammers it would mark his return to the FIA GT championship. The last time the Dutchman participated was in 1998 when he shared a Bitter GT1 and a Roock Racing Porsche 911 GT2 with FIA GT veteran Mike Hezemans, as well as a Konrad Motorsport Porsche 911 GT2 with Franz Konrad.

Gaaf! 

flickr op!

flickr op!