tussenliggende decal verwijderen?

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sierra Alpha
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:33
Locatie: Hoorn

tussenliggende decal verwijderen?

Bericht door Sierra Alpha »

Ik ben wat aan het knutselen met een minardi uit 2003 1/18 alleen wil ik een paar decals van het orgineel afhebben, alleen deze decals zijn onderdeel van een grotere decal.
Hoe kan ik deze er tussenuit halen zonder de rest van de decal en de lak te beschadigen?

Het gaat om het SBS logo op de neus en de Invest in Wilson logo's op de bargeboards
Afbeelding
Gebruikersavatar
Honda.f1
Berichten: 699
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 14:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: tussenliggende decal verwijderen?

Bericht door Honda.f1 »

volgns mij heb je van die speciale hobbymesjes om ze los te snijden zonder de lak te beschadigen en vervolgens kan je er van die flesjes decal verwijderaar opsmeren en de decal erafhalen
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: tussenliggende decal verwijderen?

Bericht door Matt Modelautos »

Als je het met een vergrootglas bekijkt zul je zien dat alle kleine logo's tezamen één decal is. (tussen de logo's door zie je dat de decal (transparant) doorloopt). Je moet met een scherp afbreekmesje voorzichtig een insnede maken bij de decal die je wil verwijderen. Hierna met Micro-set of lauw/warm water de desbetreffende decal goed natmaken en in laten trekken. Met de punt van het afbreekmesje kun je dan de decal verwijderen.
(heb het zelf al vele malen gedaan, dus,........zou moeten lukken)

succes
Matt
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Sierra Alpha
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:33
Locatie: Hoorn

Re: tussenliggende decal verwijderen?

Bericht door Sierra Alpha »

Al even geleden maar ik heb het geprobeerd zoals boven beschreven en het werkt prima :D Op de bargeboards bleven wel wat sporen achter maar dit is weer prima te verwijderen met terpentine.
Bij deze bedankt voor de tips :thump_up:
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: tussenliggende decal verwijderen?

Bericht door JoostV6 »

Sierra Alpha schreef:Al even geleden maar ik heb het geprobeerd zoals boven beschreven en het werkt prima :D Op de bargeboards bleven wel wat sporen achter maar dit is weer prima te verwijderen met terpentine.
Bij deze bedankt voor de tips :thump_up:
Welke uitvoering ga je maken?
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
Sierra Alpha
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:33
Locatie: Hoorn

Re: tussenliggende decal verwijderen?

Bericht door Sierra Alpha »

JoostV6 schreef:
Sierra Alpha schreef:Al even geleden maar ik heb het geprobeerd zoals boven beschreven en het werkt prima :D Op de bargeboards bleven wel wat sporen achter maar dit is weer prima te verwijderen met terpentine.
Bij deze bedankt voor de tips :thump_up:
Welke uitvoering ga je maken?
Ik ga proberen de 100th GP van Verstappen tijdens de gp van Europa te maken.
Plaats reactie