Hallo beste verzamelvrienden,
Nu eens geen gewone update, maar meer een aanpassing.
Een tijdje geleden heb ik een kitje van Provance Moulage gekocht van dit model. Het is een model van Austil Healy 100 waar Mous Gatsonides in 1953 Le Mans mee reed. In het kitje zat oa ook een voorbeeld van de kleur die hij moest hebben.
Dit is het uiteindelijke resultaat:
Maar enige tijd geleden kreeg ik een paar foto's van de wagen en daar zaten ook 2 kleurenfoto's bij. Daarop zijn 2 Austin Healy's te zien. 1 is de straat versie en de andere (iets meer op de achtergrond) is de race wagen waar Mous mee gereden heeft. En daarop is duidelijk te zien dat de wagen niet blauw is (zoals de straat versie) maar groen. Zie maar.
Ik heb ook nog even kontakt gehad met Matt omdat hij het model ook heeft in de zelfde kleur als ik. Hij heeft het model zelfs als factory build gekocht. Vreemd. Kennelijk waren ze er echt van overtuigt dat de wagen blauw was. Maar de foto bewijst anders.
Daarom heb ik het model van Spark gekocht. Ik ben zowiezo wel een fan van Spark. Maar als je beide modellen naast elkaar zet zijn er toch ook wel veel verschillen die (als je de foto's bekijkt die ik er van heb) toch wel meer de Spark aanwijzen als de betere.
En dit is hem dan:
Zo zie je maar weer, goed zoeken en onderzoek doen loont soms zoals in dit geval (of eigenlijk niet want nu heb ik er 2

).
Toch wel grappig...
groeten
-Gerben-