Formule 1 2008

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2008

Bericht door rsh_scuderia »

Geweldige baan die Hungaroring. Jammer dat je er niet kan inhalen.

Maar goed, Ferrari investeert in twee rijders die het team niet kunnen laten ontwikkelen en lopen achter de feiten aan. Renault en Toyota lijken een goed moment te hebben. BMW valt weg en Wat doet Lewis iedere keer met zijn banden? Rijdt hij met een te lage druk ofzo? :eh:

Was wel weer mooi om te zien dat meisjeMassa zijn motor plofte. +10 plaatsjes in Valencia. Kimi toont aan niet echt een sterk karakter te hebben door kleurloos rond te rijden en Heikki mocht de uiteindelijk de bekert en de zeer mooie Hongaarse vrouwen omhelsen.

Volgens mij heeft McLaren de sterkte wagen op dit moment, en Hamilton ziet er sterk uit, ondanks de verprutste start.
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

rsh_scuderia schreef:Geweldige baan die Hungaroring. Jammer dat je er niet kan inhalen.

Maar goed, Ferrari investeert in twee rijders die het team niet kunnen laten ontwikkelen en lopen achter de feiten aan. Renault en Toyota lijken een goed moment te hebben. BMW valt weg en Wat doet Lewis iedere keer met zijn banden? Rijdt hij met een te lage druk ofzo? :eh:

Was wel weer mooi om te zien dat meisjeMassa zijn motor plofte. +10 plaatsjes in Valencia. Kimi toont aan niet echt een sterk karakter te hebben door kleurloos rond te rijden en Heikki mocht de uiteindelijk de bekert en de zeer mooie Hongaarse vrouwen omhelsen.

Volgens mij heeft McLaren de sterkte wagen op dit moment, en Hamilton ziet er sterk uit, ondanks de verprutste start.
Hoezo Massa +10 plaatsjes? als je tijdens je race je motor opblaast geldt dat volgens mij niet hoor,(kan ik mij herinneren van 2006 toen button zijn motor opblies vlak voor de finish en hem voor de streep stilzette) en hij mag sowieso 1x ongestraft een motor wissel doen
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
schumifan

Bericht door schumifan »

Honda.f1 schreef:
rsh_scuderia schreef:Geweldige baan die Hungaroring. Jammer dat je er niet kan inhalen.

Hoezo Massa +10 plaatsjes? als je tijdens je race je motor opblaast geldt dat volgens mij niet hoor,(kan ik mij herinneren van 2006 toen button zijn motor opblies vlak voor de finish en hem voor de streep stilzette) en hij mag sowieso 1x ongestraft een motor wissel doen

Totally Correct :D
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

Ik irriteer me ook een beetje aan mensen die zeggen dat het bij ferrari grote chaos is op dit moment. toen de beide wagens nog in de race zaten ging alles zoals gepland was. Dat raikkonen klem zat achter Alonso heb niks met chaos in het team of vormverlies te maken, plus dat er ook nog is geen gelegenheid was om fatsoenlijk in te halen. (daarom was de inhaalactie in bocht 1, ronde 1 van dhr Massa van grote klasse, vast geleerd van die andere topcoureur 2 jaar terug)

In de formule 1 kan je niet altijd winnen, maar als je dat niet doet, dan maakt de pers en de critici gehakt van je. Ik weet nog goed dat rond de GP van spanje heel de wereld zei dat Hamilton geen schijn van kans had dit jaar, en dat ie buiten de pot piest. Dat is nu ook wel anders. 2x gewonnen, 3x op pole position (achter elkaar) en kans op de overwinning totdat je band klapte.

Ik vraag me trouwens af wat die hamilton met z'n banden doet. Het gebeurt bij hem wel vaak dat ie uitvalt/terugvalt door een klapband(turkije 2008, hongarije 2008) of door een te versleten loopvlak (china 2007).

Mij hoor je in ieder geval niet zeuren over inhaalacties en sensatie op de baan. Zelfs deze gp die bekend staat als monaco zonder glitter en glamour, en de saaiste race van het jaar vond ik een van de leukste gp's om te kijken dit seizoen, en dat komt dan vooral door de mini-gevechten op de baan, weinig uitvallers, en spanning bij de pitstops.

Na 2007 had ik niet verwacht dat het in 2008 nog spannender zou zijn. Ik had verwacht dat Ferrari de dominantie in de laatste 3 gp's door zou zetten naar 2008 of mclaren die een goede voorbereiding omzet in dominantie, maar gelukkig is dat niet zo.

Het valt mij ook op dat niet BMW, maar Toyota nu de sterke 3e grote fabrikant is. ze zijn bij bmw al bezig met 2009 denk ik, want ze hebben tenslotte de doelstelling van dit jaar al gehaald: 1 race winnen, maar ik betwijfel of ze die race ook gewonnen hadden als het bekende pitincident niet was gebeurt tussen hamilton en raikkonen
Onderweg:

Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
rsh_scuderia
Moderator

Ik kan mij absoluut niet aan de indruk ontrekken dat Ferrari een puinhoop is. Ongeacht de resultaten aan het begin van 2008.

De kwalificatie hebben ze vaak niet zo goed voor elkaar. Er heerst te vaak een ondoordacht plan, met als ultimum Silverstone. Als Anti-Schumi adept kan ik veel zeggen, maar hij had samen met Ross Brawn de zaakjes goed voor elkaar. Degelijkheid, goede strategische plannen en geen rare zaken. Schumacher en Senna hadden een ding gemeen; alles wat op de auto ging werd besproken/bevoeld of geinspecteerd door de rijders. Kimi stapt in en geeft gas, Massa heeft het vermogen niet om de beslissingen te maken.

Leuk dat de pers wat roept zo af en toe maar daar laat ik mij niet door sturen.
Hamilton heeft aangetoond in 2007 een goed rijder te zijn met goed materiaal. Mede dankzij mr Unibrow. Maar in 2008 had hij een dip, McLaren bouwt gestaag door en Hamilton groeit gestaag mee. Een compleet andere (rustigere) indruk.
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

rsh_scuderia schreef:Ik kan mij absoluut niet aan de indruk ontrekken dat Ferrari een puinhoop is. Ongeacht de resultaten aan het begin van 2008.

De kwalificatie hebben ze vaak niet zo goed voor elkaar. Er heerst te vaak een ondoordacht plan, met als ultimum Silverstone. Als Anti-Schumi adept kan ik veel zeggen, maar hij had samen met Ross Brawn de zaakjes goed voor elkaar. Degelijkheid, goede strategische plannen en geen rare zaken. Schumacher en Senna hadden een ding gemeen; alles wat op de auto ging werd besproken/bevoeld of geinspecteerd door de rijders. Kimi stapt in en geeft gas, Massa heeft het vermogen niet om de beslissingen te maken.

Leuk dat de pers wat roept zo af en toe maar daar laat ik mij niet door sturen.
Hamilton heeft aangetoond in 2007 een goed rijder te zijn met goed materiaal. Mede dankzij mr Unibrow. Maar in 2008 had hij een dip, McLaren bouwt gestaag door en Hamilton groeit gestaag mee. Een compleet andere (rustigere) indruk.
ben ik het wel mee eens, maar voordat schumi en de zijnen tot die dominantie kwamen is er ook een hoop tegenslag aan vooraf gegaan. In de tijd van schumi deed hij ook zelf de tests tussen de races door. de laatste 2 jaar zie je steeds vaker dat de vaste testrijder luca badoer die taak steeds meer op zich neemt.

Bij mclaren kon je afgelopen zondag wel zien dat het team meer rond hamilton gebouwd is dan om heikki(iemand Ron dennis gezien in de buurt van heikki na de race? ik zag alleen martin whitmarsh) zegt voor mij genoeg
Onderweg:

Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

ben ik het wel mee eens, maar voordat schumi en de zijnen tot die dominantie kwamen is er ook een hoop tegenslag aan vooraf gegaan. In de tijd van schumi deed hij ook zelf de tests tussen de races door. de laatste 2 jaar zie je steeds vaker dat de vaste testrijder luca badoer die taak steeds meer op zich neemt.
Voor Domenicali en zijn staf had het een gespreid bedje moeten zijn, terwijl Todt, Byrne, Brawn en Schumachert het destijds helemaal van de grond op moesten bouwen. Ik vind het een prestatie op zich dat Domenicali en zijn mannen er in slagen er zo'n bende van te maken.

Schumacher zal als coureur zeker in staat zijn geweest technische input te geven aan de ingenieurs. Kimi is naar mijn idee een man die niet eens geinteresseerd is in Formule 1 buiten een race-weekend om, en Massa is denk ik wel geinteresseerd en gemotiveerd maar mag je qua capaciteiten inderdaad niet op hetzelfde level inschatten. Vind het in elk geval mooi om te zien hoe Massa Raikkonen in de schaduw zet. Menigeen had verwacht dat kimi gehakt van hem zou maken, maar voorlopig lijkt ie op wilskracht aardig mee te komen. Daarnaast heb ik van hem dit jaar al heel wat meer (fraaie) inhaalacties gezien dan van 'the God of overtaking' himself.

Nog groter is echter naar mijn idee de invloed van het gemis van Jean Todt en Ross Brawn. Je ziet Honda in de verraderlijke Silverstone GP naar het podium rijden, terwijl men bij Ferrari er nota bene voor koos om heel geen banden te wisselen. :nuts:

Bij McLaren (= Hamilton) klopt het op dit moment gewoon. De wagen gaat niet stuk en Hamilton heeft geen paniek, dan zie je de punten vanzelf binnen rollen. En de 3e prijs voor Toyota in Hongarije was een leuk dagprijsje... die zie ik nog geen seizoen op dit niveau presteren. :snooty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
schumifan

Bericht door schumifan »

Jolly Club schreef:
En de 3e prijs voor Toyota in Hongarije was een leuk dagprijsje... die zie ik nog geen seizoen op dit niveau presteren. :snooty:

:whistle: ze deden het nog beter, 2e plek.

Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

schumifan schreef: :whistle: ze deden het nog beter, 2e plek.

:doh:

Als ik RSH zou heten zou ik nu roepen dat ik de overwinning van Heiki niet accepteer en dat Fillipo Massum gewoon gewonnen heeft... maar ik ben RSH niet dus ik dank je voor je correctie ! :mrgreen:

Dus:

En de 2e prijs voor Toyota in Hongarije was een leuk dagprijsje... die zie ik nog geen seizoen op dit niveau presteren. :snooty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
schumifan

Bericht door schumifan »

Your welcome :mrgreen:

rsh_scuderia
Moderator

Jolly Club schreef:
schumifan schreef: :whistle: ze deden het nog beter, 2e plek.

:doh:

Als ik RSH zou heten zou ik nu roepen dat ik de overwinning van Heiki niet accepteer en dat Fillipo Massum gewoon gewonnen heeft... maar ik ben RSH niet dus ik dank je voor je correctie ! :mrgreen:

Dus:

En de 2e prijs voor Toyota in Hongarije was een leuk dagprijsje... die zie ik nog geen seizoen op dit niveau presteren. :snooty:
Nu komt er vaak onzin uit Jolly, maar vandaag heb jij jezelf overtroffen. :respekt:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

morgen de eerste keer GP in de straten van Valencia! Ben erg benieuwd!
http://nl.youtube.com/watch?v=PKOfM9D9MDY
dat is het circuit :thump_up: volgens mij is het te vergelijken met Montreal...
Afbeelding
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Morgen de straten van Rotterdam, volgende week pas Valencia! :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator

Die straten in Valencia ben ik erg benieuwd naar. Die straten in Rotterdam doen mij uberhaupt al niks en met Jarno Trulli erbij is is het dubbel niks. :cool:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

klopt, verkeerd gekeken :lol: naja, dan heb ik zin in volgende week! :wink: :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie