Ferrari F288 GTO: update 21/8

Bien
Schaal: 1:43

Ferrari F288 GTO: update 21/8

Bericht door Bien »

Ik ben ook eens begonnen met een klein ombouwprojectje. Deze BBurago F288 is al een paar jaartjes oud. Ik heb het model vorig jaar gekregen van mijn broer die het al een paar jaar in zijn bezit had. Het plastic interieur is aan het verkleuren, de lak is slecht en het model mist gewoon detail. Tijd om in actie te komen dus!

Als eerste heb ik hem uit elkaar gehaald. Dit stelde echt niks voor en was dan ook snel gebeurd.
Afbeelding

In eerste instantie wilde ik de body overspuiten, maar ik ben er achter gekomen dat rode cleaner wonderen doet. 10 minuten schoonmaken en de lak is weer als nieuw (nou ja, afgezien van een paar kleine puntjes).
Afbeelding

Om wat detail in de geheel rode buitenkant te brengen heb ik de raamstijlen zwart gemaakt (moeilijk te zien op de foto).
Afbeelding

De kofferruimte die eerst zo uitzag:
Afbeelding
heb ik zwart gemaakt waardoor ze zo geworden is:
Afbeelding

Als je de grijze plastic onderkant ook zwart maakt krijg je dit effect. Er moeten nog wat gekleurde details e.d. bij, maar dit is even voor een eerste indruk. Ik heb het reservewiel ook zwart gemaakt.
Afbeelding

De binnenkant van de deuren heb ik ook zwart gemaakt omdat hier op sommige plaatsen helemaal geen verf zat en omdat je langs de deurgreep het rood van de deur kunt zien:
Afbeelding
is dus nu zo:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op do 21 aug 2008 08:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Bien

Re: Ferrari F288 GTO

Bericht door Bien »

Het interieur beviel me ook niet. Ik heb alle grijze en beige delen zwart gemaakt en de stukken die nu nog beige zijn worden rood. Bovendien wil ik rode accenten op het stuur, dashboard, handrem, etc.
Het dashboard zit er nog niet in en de randen waar het zwart overgaat in beige (rood) op de deurpanelen en stoelen zijn nog niet netjes, maar dit komt straks met de rode verf allemaal goed. Er moeten ook nog matten van echte stof etc. in dus het wordt sowieso een heel ander gezicht. Sorry voor de slechte foto, ik zal later een nieuwe maken. Je ziet wel de zwarte raamstijlen beter op deze foto.
Afbeelding

En natuurlijk wordt de lak bijgewerkt bij de deur.

More to come...
Jaap
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Mooie ombouw, altijd leuk om zo'n oude Burago op te knappen. Ik heb ook zo'n GTO opgeknapt :thump_up:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

leuk hoor! Ziet er goed uit!
Afbeelding
a vd winkel

Bericht door a vd winkel »

TIP maak de A-stijlen (bij de voorruit) geheel zwart zoals ook op het origineel het geval was... als je toch wilt detaileren is dat toch een must hoor.... verder GOED BEZIG
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Wordt mooi :thump_up:
Bien

Bericht door Bien »

a vd winkel schreef:TIP maak de A-stijlen (bij de voorruit) geheel zwart zoals ook op het origineel het geval was... als je toch wilt detaileren is dat toch een must hoor.... verder GOED BEZIG
Bedankt voor de tip, ik heb de A-stijlen inderdaad zwart gemaakt en een zwarte zonnestrip op de voorruit geplakt. Omdat ik zo dicht mogelijk bij het origineel wil blijven heb ik het interieur ook helemaal zwart gemaakt, in plaats van zwart met rood. Bovendien is de auto minimaal verlaagd, waardoor de wielen mooi de wielkassen vullen.

Wat ik nu nog moet doen:
- Vloermatten
- Motor inkleuren
- Details op body toevoegen (knipperlichten, zwart lijntje zijkant, nieuw Ferrari logo, etc.)
- ...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jaap
Contacteer:

Re: Ferrari F288 GTO: update 19/8

Bericht door Jaap »

ja deze kan je mooi verlagen he :mrgreen: ik heb alleen een probleem, na dat ik 'm verlaagd heb, wil de linkerdeur niet meer goed sluiten. Hebt u daar geen last mee?
Droes

Bericht door Droes »

Heel erg mooi gedaan! :thump_up:
Afbeelding Afbeelding
Philip

Bericht door Philip »

Mooi gedaan, blijft altijd leuk om een 288 GTO een meer realistisch uiterlijk te geven!
Zelf heb ik bij zo'n model ook de 'strip' op de flank zwart gemaakt, kleine moeite en ziet er goed uit.
Succes!!!
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Absoluut een verbetering, als je aan 4 voorvelgen van een Burago F40 kunt komen en die eronder zet (die passen gewoon) dan istie helemaal top :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Montezemolo schreef:Absoluut een verbetering, als je aan 4 voorvelgen van een Burago F40 kunt komen en die eronder zet (die passen gewoon) dan istie helemaal top :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Ja dat zijn mooie velgjes he? Ik vind dat de mooiste Ferrari velgen, en die van Burago kun je ook heel makkelijk overplaatsen :worshippy:
Kyle

Bericht door Kyle »

Ziet er al een stuk realistischer uit!
Hoe heb je hem verlaagt,ik ga binnenkort ook met een burago aan de gang.
Groeten Kyle

Porsche rules! :D :D :cool:
Bien

Bericht door Bien »

Jaap schreef:ja deze kan je mooi verlagen he :mrgreen: ik heb alleen een probleem, na dat ik 'm verlaagd heb, wil de linkerdeur niet meer goed sluiten. Hebt u daar geen last mee?
Mijn rechterdeur sluit niet meer fatsoenlijk :cry: . Trouwens zeg maar gewoon "je" hoor :D .

Meteen even een kleine update. Ik heb de achterlichten aangepast, de koelsleuven bij de deuren een stukje zwart gemaakt waardoor het lijkt alsof ze open zijn en witte knipperlichten op de zijkant en in de voorbumper gemaakt. Er moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren en dan vind ik dat hij klaar is.

Afbeelding

Afbeelding
BasPlankgas

Re: Ferrari F288 GTO: update 21/8

Bericht door BasPlankgas »

ziet er echt stukken beter uit dan het origineel, misschien dat ik dat ook ga doen met een paar burago's van me! :thump_up:
Terug van weggeweest!
Collectie
Plaats reactie