Ferrari F500 Exoto of CMC?

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gebruikersavatar
MartyMB
Berichten: 306
Lid geworden op: di 25 jul 2006 02:15
Locatie: Hoevelaken

Bericht door MartyMB »

Bedankt voor je orginele foto's.
Ik heb inmiddels (bij Curbstone) een CMC 500 F2 gekocht.
Echt een waanzinnig mmoi gedetaileerd model.
Enkel de kleine schoefjes om de achterkant los te maken zijn pieteleuterig klein.
Daar draai je éénvoudig de kop van dol en dan krijg je die nooit meer vast.
Ik ben er super blij mee en hoop binnenkort de Exoto er ook aan toe te kunnen voegen.
Die is een stukje moeilijker te pakken te krijgen.

Marty :dance:
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Ferrari F500 Exoto of CMC?

Bericht door Fss »

Ik heb de Ferrari 500 van Exoto (n°8 - Hawthorn - 1953) gekocht omdat ik vond dat die meer "uitstraling" had dan het model van CMC. Als ik foto's van het echte model bekijk dan denk ik dat CMC dichter bij de waarheid is qua schaal en vorm. Bij CMC zijn het stuur met die dikke noppen en het ribfluwelen zeteltje echt niet mooi. De Maserati 250F van CMC is daarentegen TOP!

Een heerlijk detail bij Exoto zijn de gewichten op de spaken om de wielen te balanceren... als je 't niet weet, zie j'et niet!

Ook de naverkoopdienst bij EXOTO is OP en TOP! Ik had hen aangeschreven om te zeggen het mijn bewuste model (de Ferrari 500 van Mike Hawthorn) uitgerust is met een 3-spakig stuur terwijl het normaal een 4-spakig stuur moet zijn... Een belachelijk detail voor sommigen, maar persoonlijk vindt ik dat als j'een specifiek model uitbrent, de details ook moeten kloppen... en hier is het antwoord van EXOTO:

Thank you for your continued interest in the superb Exoto line of high quality and detail miniature replicas.

In reply to your question, we acknowledge this mistake in our model. As we are developing further parts for our 500 F2, we have planned for a 4 spokes or branch steering wheel favored by the British drivers of the time! Once we have this ready, we shall post it on our website. At that time, we can send you one.

Best regards,
Exoto Inc.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Ferrari F500 Exoto of CMC?

Bericht door rsh_scuderia »

Dat is dan ook voor het eerst!

Exoto staat namelijk niet bekend om het snelle of adequaat reageren.
Zo wacht ik al 2,5 jaar op een antenne voor op mijn Sauber C9....
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Ferrari F500 Exoto of CMC?

Bericht door rpi »

Same here, ik wacht sinds januari op een antenne voor mijn Martini Porsche 935 turbo.

Ondanks diverse mailtjes van mij en van de betreffende winkel tot op heden geen antenne :evil:

Zelfs geen reactie :eh:
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Ferrari F500 Exoto of CMC?

Bericht door Fss »

Nu vraag ik mij af hoe het komt dat er zo'n verschillen zijn tussen de Ferrari's 500 van CMC en EXOTO. Je zou bijna gaan denken dat het 2 verschillende Ferrari's zijn. Beiden maken toch de 500 F2 na? Waarop baseren ze zich dan, op plannen, op foto's? Dat al die F 500's niet identiek waren kan ik best begrijpen, maar zo'n verschillen zijn geen details meer. Ik denk, al bij al, dat CMC het meest trouw is aan de originele lijnen en dat Exoto ze wat "stoerder" heeft gemaakt zodat het "min of meer" juist is voor alle varianten die ze van dit model maken (Shortnose etc).

Blijkbaar wordt ieder model ook een beetje "aangepast" om betere proporties te bekomen, om beter in de doosjes te passen etc...
Plaats reactie