Vraag over Doyusha Countach 1/12

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
Steve
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 12:36

Vraag over Doyusha Countach 1/12

Bericht door Steve »

Wie heeft ervaring met Doyusha? Ik heb de mogelijkheid een 1/12 Lamborghini Countach te kopen die reeds gebouwd maar omdat ik oorspronkelijk enkel diecast doe weet ik niets van dit merk.
Ik heb enkele foto's gezien en dat ziet er heel goed uit, het model heeft deuren en koffers die je kan openen, maar ik vraag mij af of dit wel duurzaam is bij deze plastic modellen?
Indien mogelijk jullie mening.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Vraag over Doyusha Countach 1/12

Bericht door Fss »

De DOYUSHA bouwdozen zijn zeer goed gemaakt. Deuren die openen etc zijn wel leuk, maar persoonlijk denk ik dat het bij plastic modellen een nadeel is omdat ze nooit goed sluiten en ook omdat plastic modellen niet bestand zijn tegen "gebruik" zal ik maar zeggen omdat ze te fragiel zijn. Je kan deze best in een gesloten vitrine plaatsen en af blijven. Wel is het zo dat deze modellen nog altijd "fijner" afgewerkt zijn en meer detail hebben dan de gemiddelde diecast. Een plastic model dat goed gebouwd en gespoten is, zal waarschijnlijk meer uitstraling hebben dan een diecast, maar zelden wordt zo'n niveau bereikt... en dat is dan weer het nadeel van bouwdozen en daarom zie je ze minder en minder en levert TAMIYA en Co nu "kant en klare" kits af waar je nog enkel de wielen moet monteren.

Ook zijn diecasts beter bestand tegen de tand des tijds...
Plaats reactie