Modelbouw of Die-cast?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Ik ben een.:

'echte' Modelbouwer
6
11%
Verzamelaar van Die-cast's
49
89%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

modelbouw

Bericht door 117ayrton »

:D ik ben veel te onhandig om zelf wagens te bouwen en trouwens er eens zoveel keus in die cast modellen dus liever kant en klaar
:thump_up: groeten 117 ayrton
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Respect voor je bouwkunst :worshippy: , ik heb 2 maanden geleden een 1:8 JPS Lotus afgemaakt, maar ik wil voorlopig niet meer. Ik hou toch meer van diecast en restaureer nu alleen nog of verfraai simpele modellen.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

juist ja die wagen is het. Hier is een foto ervan.
Afbeelding






[MOD-EDIT]: foto even verkleind en opnieuw gehost omdat jij het bent Peter, door schumi28
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

modelbouw

Bericht door 117ayrton »

:D voor de prijs van een op schaal 1/8 heb ik toch al wat wagens op schaal 1/43 want heb eens een van senna gezien die kosten rond de 1000 euro :thump_up: 117 ayrton
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

[MOD-EDIT]: foto even verkleind en opnieuw gehost omdat jij het bent Peter, door schumi28[/quote]

Ik dacht net die foto moet ik kleiner gaan maken, maar je was me al voor. Dank je schumi28 :!:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

aerogi schreef:
Peter Parker schreef:Respect voor je bouwkunst :worshippy: , ik heb 2 maanden geleden een 1:8 JPS Lotus afgemaakt, maar ik wil voorlopig niet meer. Ik hou toch meer van diecast en restaureer nu alleen nog of verfraai simpele modellen.


wat is de reden dat je hem nog niet helemaal hebt afgewerkt? (Decals)
Ik hoop dat ze niet beginnen scheuren zijn of zo?


Nee nee, hij is nu geheel klaar, maar de decals waren wel pittig. Al die goude lijntjes op het zwart een beetje mooi laten aansluiten. En de decals waren een klasse groter dan ik gewend was.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ik vind modelbouwen fantastisch en bak er ook best wat van maar heb een chronisch gebrek aan tijd. Ik verzamel wel alles van Audi, dus ook bouwdozen en 1:43 kits. Die vormen dus een grote stapel ongebouwd bovenop de vitrines. :(
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

heb vorige keer gezegd dat ik alleen maar diecast heb, maar ik heb de smaak van het modelbouwen geproefd, en dat smaakt wel :mrgreen: Binnenkort komt er weer een bouwdoos van de Ferrari 126 C2 (1:12). Dat word m'n 3e bouwdoos!

@ aerogi: Heb je misschien meer foto's van die Ferrari 312 T4? Ga deze straks ook bouwen en misschien dat je nog wat tips/trucs voor me hebt of dingen waar ik op moet letten!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

die 126 C2 is toch echt van Revell, heb er foto's van gezien, maar misschien dat Protar en revell gelijk zijn??

Die foto's op je site zijn om van te watertanden :worshippy: Ziet er geweldig uit! Ik heb daarom ook de 'lange' weg genomen om alles eens goed te bekijken! Danku danku :thump_up: Veel foto's waar ik veel vanaf kan halen :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Revell maakt maar een aantal van hun modellen zelf. Ze verkopen bijvoorbeeld de MGB GT van Universal Hobbies onder hun eigen naam.
Gesloten