sonett schreef:MB 500 Sec Ronnie schreef:
Nr 1, is zover ik weet geen model van in 1/43,
Ron
Dag Ron,
Mooi die Mercedes-Benz verzameling
ik zie vele modellen die ik ook heb maar meestal in andere kleuren
dat doet mij weer watertanden
Maar van de C111 nr 1 is er wel een 1/43 model de eerste witte C111 met 3 schijven wankel motor is eind de jaren 70 door Marklin gebouwd (ik heb er een tweede hands gekocht)
van de 1/1 versie heb ik zowel foto's van een witte als een oranje gezien zou er meer verschil zijn dan het kleur ?
Van het Type 3 zijn er ook nog verschillen in de Turbo-Diesel had een andere motorkap
Van de C111 III (type 4 noem jij deze) is er een miniatuur op 1/43 maar is niet in mijn bezit
Groetjes
PS is die MB 140 op schaal 1/43 ? ik heb die op 1/50 en hed ook de MB 180 pick-up op schaal 1/43
Bedankt Sonnet, voor je input, met name het C111 verhaal
Je hebt gelijk, ik heb die overgeschilde Marklin nog een goed bekeken, die is totaal anders.
Ik heb er ff een boek bij gehaald, MB heeft 13 verschillende C111's gemaakt, incl. diverse recordwagens tot en met 1979.
En je hebt ook gelijk wat betreft de mototen, wankel 3 schijfs, maar ook diesel.
Laten we de nummers die we beide roepen, maar opzij zetten, want ik krijg het vermoeden, dat wij totaal anders tellen dan de MB C111 makers in 1:1 (13 verschillende modellen), en die witte, met enkele ronde koplampen op de motorkap, dat is nummer zeker nr. 1, ik heb maar plaatjes van 5 of 6 modellen in mijn literatuur staan en heel weinig tekst over de niet sucsesvolle wagens. Ik weet het echt niet.
Zoals jullie lezen, ik ben ook maar een mens, en kan dus fouten maken.
Voor die C111 record auto's, je hebt ze met 1 ruvin en met 2 zij vinnen, van beide auto's zijn modellen gemaakt, ik heb ze in mijn handen gehad op een Namac beurs, zijn toch bijna 20cm lang.
Kijk eens op Ebay bij Budig Berlijn, hij bied ze met enige regelmaat aan of bij Tinwizzard

Ze staan soms ook in Houten of Aken
die MB 140, is echt in de schaal 1/43 van Altaya / Ixo, zal binnenkort dit model wel in een gewone Ixo verpakking verkopen en een andere bedrukking.
Kijk op ebay en dan ga je zoeken in Spanje: Mercedes Police, en het moet lukken
Je spreekt over een MB 180 pick-up, ik ken het hele bestaan van het model niet, wil je een foto er van posten
Ron