En fraaie Panhard's, Tripoux. Ik moest een beetje grinniken om de plaats waar ze de spiegel hebben gemonteerd op de Panhard Dyna Z uit 1954 uit de Robbedoes-serie. Op de MOTORKAP nota bene!

deze is prachtig tripoux...wat een koopjetripoux schreef:En hier één van den nieuwe aanwinsten: een Panhard Dyna Z uit 1954 uit de Robbedoes-serie. Als ik het goed heb, is deze serie gestopt vanwege uitblijven van succes. Bepaalde modellen zijn gemakkelijker te vinden, deze Panhard was een treffer. Een interpretatie door de striptekenaar Franquin, ondermeer ook bekend van Guust Flater. Juist het stripachtige van deze auto en de satijnachtige matte lak, geven het een mooie dimensie. Net als de Kuifjesmodellen. Om extra duidelijk te maken dat dit geen speelgoedauto's zijn, zijn de asjes vierkant.
Tja, maar de S3 XJ6 kwam uit in 1979...Veicolo schreef:Het zichtbare kenteken hoort bij het jaar 1976. Mijn vader had een 131 Mirafiori S uit dat jaar met het kenteken 42-JF-07, vandaar....dat het kenteken niet echt bij het jaar van die auto past...
Bij sportieve auto's was het in de jaren '60 en '70 de mode om de spiegels daar ergens te monteren. Al zat daar bij veel auto's natuurlijk geen motorkap maar een voorscherm. Verrekte lastig spiegels stellen, toen.Veicolo schreef:Ik moest een beetje grinniken om de plaats waar ze de spiegel hebben gemonteerd op de Panhard Dyna Z uit 1954 uit de Robbedoes-serie. Op de MOTORKAP nota bene!Wie bedenkt zoiets nou.
Ik geloof dat ik dit type wel het meest kan waarderen, samen met de 24 CT uit 1964 dacht ik. Mooi, chummy dj!met de Panhard PL17