Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Bekende transporter, buttonfreak. Is best wat waard ook nog volgens 'eebaai'.
Niet helemaal. Om te beginnen is de Fulvia kleiner en heeft een compacte V-4 motor (waar later Volkswagen z'n VR-6 van afgekeken heeft ook al houden ze stug vol van niet) met inhouden van 1091, 1216 en 1298 cc met 58 en 87 pk. De 2000 daarentegen is wat groter en heeft een 4 cilinder boxermotor van 1991 cc met 115 pk of 125 (i.e.) pk. Ik denk dat de 2000 technisch gezien nog het meest gemeen heeft met de Flavia. Maar ik ben niet zo thuis in Lancia, dus als iemand het beter weet, dan graag. Lancia is trouwens een zeer interessant merk qua techniek en historie dus een mooi model van een Lancia past hier zeker.Is de Fulvia trouwens hetzelfde als deze 2000?
Rock & Roll!!!
- buttonfreak
- Contacteer:
Ik neem aan dat je met transporter de laatste Fiat bedoelt? Eebaai geeft een te hoge waarde, want ze zijn vrij algemeen in redelijke tot goede staat te vinden. Als het gaat om de Lancia's, da's een ander verhaal... Hoewel ik ze geloof ik redelijk goedkoop heb kunnen krijgen.
Nooit gehoord dat VAG de VR6 van een 30 jaar oud Lancia blok heeft afgekeken...
Nooit gehoord dat VAG de VR6 van een 30 jaar oud Lancia blok heeft afgekeken...
Leuk die uitstapjes naar commercieel transport. Nooit geweten dat er Lancia-vrachtwagens bestonden, en die Ferrari Transporter is werkelijk prachtig! Ik zal na lange tijd (afstuderen, weekje Rome, etc.) ook weer eens iets bijdragen aan dit leuke topic dat zijn zoveelste jubileum heeft gehad
Ik kan me herinneren dat hier laatst iets gezegd werd over de lichtblauwe Bentley Continental R-Type van Matchbox Dinky, wie/waar was dat ook alweer? Anyway, in zijn volle glorie:
Bentley Continental R-Type Coupé, Matchbox Dinky
Facel Vega FV, Ixo/Atlas

Bentley Continental R-Type Coupé, Matchbox Dinky
Facel Vega FV, Ixo/Atlas

Dat was ik over die Continental! Die fraaie lijn komt perfect uit in deze kleur. Bedankt voor dit mooie duo! En welkom terug.
Overigens is knutselsmurf ook weer een stapje verder:

Zie voor meer foto's het diorama topic.
Overigens is knutselsmurf ook weer een stapje verder:

Zie voor meer foto's het diorama topic.
- buttonfreak
- Contacteer:
Ook Frans, maar dan anders:

- buttonfreak
- Contacteer:
Of deze wel heel oude straatauto.

1899 Gobron Brillie

1899 Gobron Brillie
bart85 mooie facel vega...
tripoux jou diorama word echter met de dag...kan me zo in leven in de garage...
hierbij een panhard uit la route bleue

tripoux jou diorama word echter met de dag...kan me zo in leven in de garage...

hierbij een panhard uit la route bleue

Uit eigen collectie? Die ziet er goed uit. Is volgens mij een IXO. De serveerster staat als aan de grond genageld bij het zien van een Dyna zo te zien.
- buttonfreak
- Contacteer:
Ik wil dat setje ook wel. Al was het maar vanwege het serveerstertje. En nee niet daarom, maar omdat het een prachtig diorama geeft
@ Tripoux: dat diorama is echt bijzonder fraai geworden. Zoiets wil ik ook wel! Hoeveel tijd (en handigheid) gaat daarin zitten? Trouwens, die FV komt van jou 
Die Route Bleu dingen zijn ook leuk, de zoveelste geinige kioskserie die helaas aan onze Hollandse neuzen voorbij gaat (NAMAC en MP daargelaten).

Die Route Bleu dingen zijn ook leuk, de zoveelste geinige kioskserie die helaas aan onze Hollandse neuzen voorbij gaat (NAMAC en MP daargelaten).
nee tripoux,spijtig genoeg niet...

Mijn oude Facel! Je ne regrette rien trouwens. Blij met m'n P'nards.
Tja wat mijn dioramaatje betreft, daar ben ik 2 weken geleden op een regenachtige zaterdagmiddag eens mee begonnen. Zonder tekening vooraf, puur op gevoel en met voornamelijk restmateriaal. Kijk maar eens op het dioramatopic op dit forum, daar staat er meer over. Of je echt handig moet zijn is de vraag. Ik vind het aardig om dingen uit te puzzelen met dat wat je hebt. Je kunt natuurlijk complete garage-inventarissen kopen voor 1:43, maar dan is voor mij de lol eraf.
Er is een Panhard PL17 naar mij onderweg die de Rally Monte Carlo 1961 won. Ik zit te denken om daar van papier maché een bergdioramaatje van de te maken (je kent het wel: behangplaksel en oude kranten). We zullen zien.
Tja wat mijn dioramaatje betreft, daar ben ik 2 weken geleden op een regenachtige zaterdagmiddag eens mee begonnen. Zonder tekening vooraf, puur op gevoel en met voornamelijk restmateriaal. Kijk maar eens op het dioramatopic op dit forum, daar staat er meer over. Of je echt handig moet zijn is de vraag. Ik vind het aardig om dingen uit te puzzelen met dat wat je hebt. Je kunt natuurlijk complete garage-inventarissen kopen voor 1:43, maar dan is voor mij de lol eraf.
Er is een Panhard PL17 naar mij onderweg die de Rally Monte Carlo 1961 won. Ik zit te denken om daar van papier maché een bergdioramaatje van de te maken (je kent het wel: behangplaksel en oude kranten). We zullen zien.
deze simca rally 1/18 komt ook nog in mn collectie,in dezelfde kleur.
....maar is moeilijk tevinden in deze kleur.
....dus wachten tot ik hem tege kom op een beurs...

gisteren besteld,en vandaag al thuis gekregen met de post...wat gaat het leven vlug tegewoordig
op nog geen week tijd,2 Panhards gekocht
,heb het tripoux virus tepakken
Panhard PL17 cabrio van solido 1/18

op nog geen week tijd,2 Panhards gekocht

Panhard PL17 cabrio van solido 1/18