Net toen ik dacht, ik doe het wel rustig aan, stromen er toch modelletjes binnen. Van Buttonfreak deze prachtige Porsches en zilveren Jaguar. Het leuke is dat ze een half jaar of zo bij zijn moeder stonden om verstuurd te worden en dat ik een heel lief briefje daarbij kreeg dat ze het glad vergeten was. Doe haar de groeten Jan en zeg maar dat het absoluut niet erg was!

Het volgende model is een vliegtuig, om precies te zijn Dinky Toys Seaplane. Hij mist zijn drijvers, maar ik hoop die nog te kunnen vinden. Hij is byzonder omdat er een verhaal achter zit. Hij is gevonden in Arnhem door een vrouwelijke hovenier bij het leeghalen van een tuin. In Arnhem is veel puin gebruikt na de oorlog om de gebieden op te hogen. Ze wilde hem ruilen voor iets en ik bood een Hema bon aan van 5 euro. Vrouwen en Hema

. Ja hoor dat zag ze wel zitten en vandaag kwam ie binnen. Nou hoopte ik een beetje dat ie van voor de oorlog was. Van 1939-1941 werd ie al gemaakt, maar in mijn grote Dinky Bijbel las ik dat er dan ook de naam Mercure in het gietsel te lezen was. Dus het was na de oorlog. Door het tekort aan metaal en verbod van de Engelse overheid om nog metalen speelgoed te maken, stopten ze rond 1941 met de produktie, om vanaf 1945 tot 1954 weer te beginnen. Dat was mijn exemplaar. In 1952 werd ie nogmaals uitgebracht maar dan met cirkeltjes als propellor en dat heeft mijn exemplaar niet. Leuk nietwaar!

Hier op het plaatje uit mijn dr Force gids, zie de blauwe sticker.
Tenslotte 2 varianten van Siku om mijn blauw zilveren Polizei wagens aan te vullen. De geheel blauwe vlakken zijn de eerste versie en de blauwe smalle band met erboven stippel lijntjes zijn de opvolgers, heb ik me door iemand laten vertellen.
De foto's zijn genomen met mijn nieuwe camera Canon EOS 1000D, moet nog een beetje uitzoeken hoe ik de scherpte diepte kan instellen zie ik.