Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Gaaf model, geinig ook dat er gewoon een (Parijs) kenteken op zit. En inderdaad, die Schuco Opels zijn vrij schandalig, wie zit er verlegen om een 'bigfoot' Ascona? (dom grapje van een Italofiel: wie wil er überhaupt een Ascona???
)

- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
Zeer mooi model, de Panhard LM racer
Ron

Ron
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Inderdaad zeer modern. Je ziet nog steeds auto's die invloeden hiervan hebben.
Ik hoorde via Henri dat Norev in 1:64 naast de serie klassieke Renault's ook een set gaat uitbrengen van Citroën. Een DS (volgens mij 1ste model), een Eend/Geit (volgens mij ook een vroeg model), een Mehari (nog nooit eerder gedaan in 1:64) en een TA.
Ik begreep dat er ook Peugeot's in de "pipeline" zitten.
Ik hoorde via Henri dat Norev in 1:64 naast de serie klassieke Renault's ook een set gaat uitbrengen van Citroën. Een DS (volgens mij 1ste model), een Eend/Geit (volgens mij ook een vroeg model), een Mehari (nog nooit eerder gedaan in 1:64) en een TA.
Ik begreep dat er ook Peugeot's in de "pipeline" zitten.
AH?! Dat is een geweldig fraaie Panhard Tripoux! De ultieme stroomlijnauto zo te zien. Zie ik dat goed: zit de uitlaat nou tussen de achterlichtjes?
Was 'ie nog een beetje succesvol trouwens?
Was 'ie nog een beetje succesvol trouwens?
Nou, dat waren er nogal wat kan ik me herinneren, maar waarom? Eh... omdat er Opel op staat misschien?bart85 schreef:wie wil er überhaupt een Ascona???)

Rock & Roll!!!
Tja...veel mensen met slechte smaak dus
de saaie Germaanse 'burgerbak' doet het nog steeds goed hier in Nederland.
Dan maar even het tegenovergestelde: ik denk dat voor veel verzamelaars de lol gedeeltelijk zit in het 'hebben' van auto's die in 1:1 onmogelijk zijn. Zoiets als de Ferrari-poster boven het jongensbed (wie had hem niet?). In dat kader twee onbereikbare Italiaanse schoonheden uit de jaren '80:
Ferrari 288GTO, Fabbri/Ixo
Lamborghini Countach 5000S, Ixo

Dan maar even het tegenovergestelde: ik denk dat voor veel verzamelaars de lol gedeeltelijk zit in het 'hebben' van auto's die in 1:1 onmogelijk zijn. Zoiets als de Ferrari-poster boven het jongensbed (wie had hem niet?). In dat kader twee onbereikbare Italiaanse schoonheden uit de jaren '80:
Ferrari 288GTO, Fabbri/Ixo
Lamborghini Countach 5000S, Ixo

Goed, dan in deze koopjesweek, nog de Dyna Z volgens Hergé. Chummy liet hem al eerder zien. Wel met de voorste deurklinken aan de verkeerde kant, maar wel leuk. Weer heel anders qua verhoudingen dan de Robbedoes Dyna. Beter foto's volgen tzt. Én weer een eindje onder marktprijs

- straatauto
- Contacteer:
tripoux schreef:Tja, van die vreemde onvoorstelbare missers soms.
Zo maakt Schuco nogal eens Opelmodellen met te grote wielen.
bart85 schreef:wie zit er verlegen om een 'bigfoot' Ascona? (dom grapje van een Italofiel: wie wil er überhaupt een Ascona???
Veicolo schreef:Nou, dat waren er nogal wat kan ik me herinneren, maar waarom? Eh... omdat er Opel op staat misschien?
Ik vraag me inderdaad af welke idioot dergelijke modellen nog zou aanschaffen !!bart85 schreef:Tja...veel mensen met slechte smaak dus de saaie Germaanse 'burgerbak' doet het nog steeds goed hier in Nederland.
Vandaag laat ik twee auto's uit mijn verzameling zien die jullie ongetwijfeld beregaaf zullen vinden:
Opel Ascona A Schuco (Limited Edition)
Opel Manta B Schuco (Limited Edition)

Deze modellen werden een paar jaar geleden "gedumpt" door Schuco.
Voor zover ik me kan herinneren voor ong. € 15,-
Veel wiel voor weinig geld dus!
N.b. Weet iemand waar ik kleine 1:43 wielen kan kopen voor een Ascona-model ?????????
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
- mercedes fan
mooi die opel s

"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti 

Beter is misschien te proberen de Opels te verkopen en een Ascona van Minichamps terug te kopen. Die is qua verhoudingen een stuk beter. Ik heb een foto gevonden waarop je het verschil goed kunt zien. Uiterst links de Schuco, daarnaast een Ascona + Ascona Voyage van Minichamps.

PS: even een vraagje van een heel andere orde: hoe houden/maken jullie je modelauto's schoon?

PS: even een vraagje van een heel andere orde: hoe houden/maken jullie je modelauto's schoon?
- straatauto
- Contacteer:
Dank je Mercedes fan; heb ik tenminste nog één vriend overgehouden ! (ook al schelen we dan 41 jaar qua leeftijd)mercedes fan schreef:mooi die opel s
Haha...ik probeer een beetje reputatieschade te herstellen door te zeggen dat het Manta-model wel leuk is (maar Opel-liefhebber word ik toch nooit geloof ik...).
Over schoonmaken: ik gebruik een grove verfkwast met zachte haren om te stoffen en dat is ideaal, er blijven geen ruitewissertjes o.i.d. achter hangen!
Over schoonmaken: ik gebruik een grove verfkwast met zachte haren om te stoffen en dat is ideaal, er blijven geen ruitewissertjes o.i.d. achter hangen!
- straatauto
- Contacteer:
In dát geval vind ik jouw Ferrari en Lamborghini óók "best wel mooi" Bart !
Vrienden verlies je niet door je modelkeuze, Straatauto.
En wat mezelf betreft: de Schucomodellen kan ik niet waarderen.
Maar de Opel Kadett B en C, de Ascona A en de Manta A vond ik een geweldige lijn van Opel!
Burgerlijkheid ten top voor sommigen misschien, maar ach, zijn we dat allemaal niet een beetje?
En om de anderen van de as Rome-Berlijn gerust te stellen: een Fiat 127, 128, 131 (Italiaanse burgerlijkheid) kan ik ook erg waarderen, en...ach, als het maar een beroep doet op nostalgische gevoelens en herinneringen is uiteindelijk alles mooi.
Zelfs een Panhard...
twee burgerbakken:

mooie Manta (en ander spul):

en tot slotte: zo eentje, precies dezelfde kleur, maar dan zonder Schucowielen was mijn eerste auto in 1988, een 78'er C-Kadett, met de koplampen als van de Neo modellen van Straatauto:

En wat mezelf betreft: de Schucomodellen kan ik niet waarderen.
Maar de Opel Kadett B en C, de Ascona A en de Manta A vond ik een geweldige lijn van Opel!
Burgerlijkheid ten top voor sommigen misschien, maar ach, zijn we dat allemaal niet een beetje?
En om de anderen van de as Rome-Berlijn gerust te stellen: een Fiat 127, 128, 131 (Italiaanse burgerlijkheid) kan ik ook erg waarderen, en...ach, als het maar een beroep doet op nostalgische gevoelens en herinneringen is uiteindelijk alles mooi.
Zelfs een Panhard...
twee burgerbakken:

mooie Manta (en ander spul):

en tot slotte: zo eentje, precies dezelfde kleur, maar dan zonder Schucowielen was mijn eerste auto in 1988, een 78'er C-Kadett, met de koplampen als van de Neo modellen van Straatauto:

Hoewel mijn collectie voornamelijk uit sportwagens bestaat kan ik een Opel Manta (met name de A) zeer waarderen
Van de gewone sedannetjes vind ik een dikke Admiraal erg gaaf
Maar ik ben meer iemand van sportcoupeetjes en Italiaanse schoonheden.
Zoals deze Lancia Autelia GT B24 (by Solido)

Voor het schoonhouden van mijn modellen gebruik ik een make-up kwastje

Maar ik ben meer iemand van sportcoupeetjes en Italiaanse schoonheden.
Zoals deze Lancia Autelia GT B24 (by Solido)

Voor het schoonhouden van mijn modellen gebruik ik een make-up kwastje