Mij wel. Majorette en een Playart.tripoux schreef:Wie kan aan dit modelautofotoverzoek voldoen: Fiat X1/9 en Lancia Beta Monte Carlo. Beiden van het eerste type. Twee absoluut favoriete Italianen. Straatauto, lukt je het dit duo op de foto te zetten?
Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Klopt bart85. Een echt nette heb je rond de 4.500 - 5.000 euro en da's niet veel voor een 'sportwagen' met middenmotor.bart85 schreef:In 1:1 niet duur meer trouwens!
straatauto schreef: ...is echter géén "Fipel" Veicolo; het is natuurlijk een zestiger jaren "Opat"

Helaas heb ik alleen de X1/9 Tripoux. Buttonfreak wel lees ik. Laat maar zientripoux schreef:Wie kan aan dit modelautofotoverzoek voldoen: Fiat X1/9 en Lancia Beta Monte Carlo.

Rock & Roll!!!
Een paar jaar geleden mocht ik een stukje sturen in een okergele Fiat 124 spider, zo'n echte met chromen bumpers. En dat reed lekker! De kans dat iemand daar een model van heeft lijkt me redelijk aanwezig. Was dat de directe voorloper van de X1/9?

moet ook nog ergens een Fiat X1/9 hebben. Die staat ingepakt en gaat overigens de verkoop in omdat ik mijn collectie verder afbaken

Maar deze is ook al heel erg mooi! Bedankt. Leuke auto.
Vandaag een kastje bijgeplaatst (stond nog op zolder). Onderste op de foto. De hout-look past wel bij de Panhards vind ik.

- straatauto
- Contacteer:
Toevallig dat de 124 spider in m'n foto-voorrraad zat!tripoux schreef:Een paar jaar geleden mocht ik een stukje sturen in een okergele Fiat 124 spider, zo'n echte met chromen bumpers. En dat reed lekker! De kans dat iemand daar een model van heeft lijkt me redelijk aanwezig. Was dat de directe voorloper van de X1/9?
n.b. Je vitrines beginnen zich mooi te vullen Tripoux; over een tijdje een paar hoogteverschillen of extra leggers misschien?
En fotovitrine blijft (met alle uitbreidingen) óók een prachtig "boek om in te bladeren"!......... http://fotovitrine.weebly.com
Fiat 124 BS1 spider sport 1966 Vitesse
Fiat Dino Spider 2400 1969 EG (Edison Giocattoli)

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Mooie Montecarlo, vrolijke vitrine en snelle spiders.
Die Vitesse 124 spider staat hier eveneens in de kast te staan alleen dan met de kap open en in blauw.
Ook ik heb het geluk gehad een weekendje in een rode 124 spider uit 1984 te mogen toeren. Makkelijk joh, als je een kameraad hebt die Fiatdealer is. En ik moet zeggen dat ik me niks verveeld heb. Mooi weer en veel rijplezier. Zou ik nog wel eens in mijn garage willen hebben, zo'n spider.
Voor zover ik weet is de X1/9 niet de opvolger van de 124 spider maar eerder voor de Fiat 850. De 124 spider zag voor het eerst het levenslicht in 1966 en werd doorgebouwd tot 1986 met in totaal 200.000 exemplaren geproduceerd. De X1/9 werd gebouwd van 1972 tot 1988 met zo'n 170.000 exemplaren. Veel van de laatste exemplaren zijn naar Amerika geëxporteerd en komen nu weer terug, o.a. herkenbaar aan de zijverlichting en dikkere bumpers.
Die Vitesse 124 spider staat hier eveneens in de kast te staan alleen dan met de kap open en in blauw.
Ook ik heb het geluk gehad een weekendje in een rode 124 spider uit 1984 te mogen toeren. Makkelijk joh, als je een kameraad hebt die Fiatdealer is. En ik moet zeggen dat ik me niks verveeld heb. Mooi weer en veel rijplezier. Zou ik nog wel eens in mijn garage willen hebben, zo'n spider.
Voor zover ik weet is de X1/9 niet de opvolger van de 124 spider maar eerder voor de Fiat 850. De 124 spider zag voor het eerst het levenslicht in 1966 en werd doorgebouwd tot 1986 met in totaal 200.000 exemplaren geproduceerd. De X1/9 werd gebouwd van 1972 tot 1988 met zo'n 170.000 exemplaren. Veel van de laatste exemplaren zijn naar Amerika geëxporteerd en komen nu weer terug, o.a. herkenbaar aan de zijverlichting en dikkere bumpers.
Rock & Roll!!!
Van die dikkere bumpers werden ze trouwens niet mooier....net als ook de 124 Spider en de MG B. Braak. Zonde van zo'n leuk ontwerp.
Die 124 Spider van Vitesse heb ik ook, maar dan een limited edition van de 'CS0 Turbo'-versie. Nog te bewonderen op het onvolprezen Fotovitrine
Gave Montecarlo is dat trouwens, nog nooit gezien! Van welk merk is die?
(-edit-) ik zie net dat mijn Spider niet op FV staat, maar wel nog op p.102 van dit topic
Die 124 Spider van Vitesse heb ik ook, maar dan een limited edition van de 'CS0 Turbo'-versie. Nog te bewonderen op het onvolprezen Fotovitrine

(-edit-) ik zie net dat mijn Spider niet op FV staat, maar wel nog op p.102 van dit topic

Helemaal eens. Maar ja, Amerikanen hè, die weten elk leuk (Europees) ontwerp om zeep te helpen met hun in mijn ogen belachelijke veiligheidseisen om het maar netjes te zeggen.bart85 schreef:Van die dikkere bumpers werden ze trouwens niet mooier....net als ook de 124 Spider en de MG B. Braak. Zonde van zo'n leuk ontwerp.
Rock & Roll!!!
gisteren op een oldtimer beurs geweest...niets gekocht,maar wel fotos genomen,zag vele oude mooie dinkys,die je kon vergelijken,met de nieuwe modellen van norev,ixo enz....maar...
over vergelijken gesproken...deze oude volvo heeft me toch..sereus doen opkijken,iemand dit model in zijn collectie...was een zeer zeldzame .. 
kijk is aan wat een dashbord..wat een uitstraling ....

kijk is aan wat een dashbord..wat een uitstraling ....

Bart, jouw spider op pagina 102 (en intussen op FV) is volgens mij een Alfa Spider. Wel samen met een Fiat 130 op de foto. Of mis ik nog een foto?
Chummy, mooie Volvo. En met nog zo'n lekker praktisch dashboard, dat makkelijk is om te bouwen naar linkgestuurd. In Zweden reden ze in die tijd ook nog links namelijk, tot 1967 maar liefst. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagen_H
Chummy, mooie Volvo. En met nog zo'n lekker praktisch dashboard, dat makkelijk is om te bouwen naar linkgestuurd. In Zweden reden ze in die tijd ook nog links namelijk, tot 1967 maar liefst. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagen_H
Gaan er nog forummers van dit topic naar de modelautobeurs in Joure zaterdag?
tripoux,
Journe is dat Nederland?

Journe is dat Nederland?

- straatauto
- Contacteer:
Ik laat het maar bij één beurs: de Namac-beurs in Houten.
Eind November is het weer zover.
Joure is bovendien erg ver van mijn woonplaats vandaan.
De voor-laatste keer in Houten kon ik alsmaar niet kiezen tussen de twee kleuren waarin Neo deze prachtige Porsche levert.
Uiteindelijk heb ik mezelf maar wijsgemaakt dat ze zó waardevast zullen blijven dat ik ze allebei kon kopen.
Inmiddels heb ik ook een witte Targa uitvoering in één van m'n bananendozen opgeslagen.
Omdat de achterzijde van de 911 zo fraai is heb ik hem ook in volformaat op de prent gezet; daarom ditmaal een foto met tweemaal front en een met tweemaal de achterzijde. De foto's heb ik een maand of drie geleden al gemaakt.
Porsche 911 Carrera coupé USA (goud metallic) 1985 Neo Scale Models
Porsche 911 Carrera coupé USA (lichtblauw metallic) 1985 Neo Scale Models

Eind November is het weer zover.
Joure is bovendien erg ver van mijn woonplaats vandaan.
De voor-laatste keer in Houten kon ik alsmaar niet kiezen tussen de twee kleuren waarin Neo deze prachtige Porsche levert.
Uiteindelijk heb ik mezelf maar wijsgemaakt dat ze zó waardevast zullen blijven dat ik ze allebei kon kopen.
Inmiddels heb ik ook een witte Targa uitvoering in één van m'n bananendozen opgeslagen.
Omdat de achterzijde van de 911 zo fraai is heb ik hem ook in volformaat op de prent gezet; daarom ditmaal een foto met tweemaal front en een met tweemaal de achterzijde. De foto's heb ik een maand of drie geleden al gemaakt.
Porsche 911 Carrera coupé USA (goud metallic) 1985 Neo Scale Models
Porsche 911 Carrera coupé USA (lichtblauw metallic) 1985 Neo Scale Models

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com