1934 packard 1:18 naar hot rod (rat rod??)

crazyrichard

Re: 1934 packard 1:18 naar hot rod (rat rod??)

Bericht door crazyrichard »

ja hij word zeker zwart :D

maar ik heb geen zwart en had dit nog staan vd clk ombouw dus toch maar een laklaagje gedaan alvast :D

btw
ALS IEMAND WAT HEEFT LIGGEN , IK ZOEK NAAR EEN ACHTERAS MET DIFFERENTIEEL VOOR DE ACHTERZIJDE
DUS..................... :?: :D :worshippy: :worshippy:
Afbeelding
crazyrichard

de proeflak was droog dus even het interieur in de kuip gezet

nu zie je ook dat ik de achterkant vd kuip heb geplamuurd en gespoten
nu is het dicht

waarom op deze manier ??

1. ik heb geen soldeerbout ofo en de vorm was te gek om er een plaat in te maken
2.dan had het interieur (wat ik erg mooi vind) totaal verzaagd moeten worden omdat het uit steekt
3. zoals nu als er een as word geplaatst dan vallen de wielen over de rand en ziet je er echt niet meer van en zie je alleen 1 vlak stuk en lijkt het 1 geheel
dus kwa zicht gaat dit straks totaal kloppen

de achterbank komt er nog terug in want tsja mijn zoontje moet ook mee kunnen he lol :) heheheh
vind die wel leuk staan

dus erachter komt de achteras met struts naar het chassis

dit is ongeveer zoiets en vind dit erg gaaf en apart :

bij mijn model koemn de wielen wel verder naar voren en dan langs de kuip , maar recht van achter zie je dan de achterad die ik chroom wil spuiten

kwa kleur neig ik nu naar matt zwart dan met chroom , het rode interieur en gepolijst frame een mooie combi en wie weet later klein pin stripe decals

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

En Richard gaat gewoon verder met het uiten van zijn dromen :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Hij doet het gewoon weer, knap allemaal :drool:

Ron
crazyrichard

:thump_up:

net de main body wit gespoten , eigenlijk maar 1 foutje erin en druiper en een stofje rechts voor naast de deur , maar dat geeft niet hij word toch nog zwart dus :mrgreen:
toch stat het bst leuk dit wit geeft een erg chique uitstraling
maar dat hij zwart word is zeker zwart met rood interieur is gewoon het mooist
er zit nog wel wat werk in de body hij moet echt nog strakker ...
dat zie je niet op de foto maar er zijn nog wat hele kleine stukjes die gladder moeten

vanavond heb ik zwart dus.... ooh en ook een bus zilvergrijs vd gamma ik ben dan erg benieuwd hoe dit uit pakt omdat ik overal zie dat deze veel gebruikt word en het net chroom is als het droog is :)

hier foto's vd chique versie nu na uitharding (wat deze verf snel doet) lekker weer schuren en dan bijwerken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ben stilletjes dit project aan het volgen, maar kan niet langer inhouden om mijn bewondering of je bouwkunsten te geven. Ben erg onder de indruk en vind het echt fantastisch aan het worden :drool: :drool:
crazyrichard

bedankt zeg :oops: :oops:

klinkt zeer positief :shock: :mrgreen: :thump_up:

de zwarte verf is in huis maar .. het heeft gevroren dus de rottijd om te spuiten is er weer :(

grts richard
Afbeelding
SanderD

Bericht door SanderD »

Weer een supermooi project wat - meer dan - de moeite waard is om te volgen ! :thump_up:
Bien
Schaal: 1:43

Bericht door Bien »

Dit wordt weer een topper Richard. Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik ben ook een van de stille meelezers en leer/geniet mee, wat schtoer ziet het er nu al uit zeg! Dat wit is dat als primer bedoelt of ga je iets van graphics maken? De combinatie van zwart/rood en whitewalls is idd hemels! :thump_up:

crazyrichard schreef:bedankt zeg :oops: :oops:

klinkt zeer positief :shock: :mrgreen: :thump_up:

de zwarte verf is in huis maar .. het heeft gevroren dus de rottijd om te spuiten is er weer :(

grts richard
Ga je nou wachten tot het voorjaar?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
crazyrichard

hardstikke bedankt voor de toffe reacties geeft er veel inspiratie :D

en nee niet wachten met spuiten :mrgreen: en was geen primer ik had geen zwart en wilde gewoon verf erop zien :)

nu het volgende :

ik heb een klein model van een hotrod bij de pc staan van hot wheels en deze trok mij over de streep ....
ik wil geen echte rat rod maar ook niet een showqueen dus ik ga voor de vintage look , dit betekend wel erg strak en netjes maar niet perfect hij moet eruit zien alsof hij gewoon echt rijd ..
ik heb zelfs op de body een stuk of 3 onregelmatigheden gemaakt (kleine stukjes waar het net niet perfect is) zodat het er een beetje ouder uitziet , het is een gok maar die wil ik wel wagen

dus ik ben gegaan voor satin black , net geen matt zwart maar ook geen diepe glans eigenlijke r net tussenin...
alles is nu net gespoten en eerst glom het heel erg maar droogde perfect op in precies de paint die ik wilde..
ook het advies opgevolgd om gamma silvergrijs te halen wat net chroom moet lijken ....en.....damn wat dik ik heb de brace die tussen grille en body zit lekker geschuurd en de gietnaden weggeschuurd en toen in die lak gezet ... veel mooier als dat hoog chroom zeg !!!!!

ook details op het blok afgeplakt en gespoten met die verf..

ik wil de velgen rood gaan spuiten maar daar moet ik dan nog lak voor halen ikd enk aan satin rood en dan een beetje donkere tint

misschien ga ik zelfs nog wat lichtelijk weatheren eraan voor een realistische look

ook alle kleine onderdelen als wielophanging e.d zijn gespoten dus het gaat aardig rap nu

de foto's :

het idee vd look die het word (een hotwheels rodje)
Afbeelding

net gespoten en nog een dikke glans natuurlijk
Afbeelding

uiteindelijk zo opgedroogd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de brace tegenover het zwart
Afbeelding
Afbeelding

het blok wat al erg is opgeknapt en later nog veel meer detail krijgt als flexibele slang naar de radiator en draden , vooral de riem lijkt nu net echt was eerst een geheel zonder profiel
Afbeelding
Afbeelding

radiateur welke ook nog detail krijgt en de fan word echt matt zwart wat net dat verschil zal geven kwa tint
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
crazyrichard

gelijk maar een hele lichte dryfit
nu zie je ook dat de binnenbak de achterkant word en bij de rand straks de wielen erover vallen en het op een simpele manier 1 geheel word met ook wat diepte
nogmaals hij moet echt een vintage feel gaan krijgen lekker gebruikt en een plekje her en der maar toch nog net zo mooi dat het geen rat is
volgens mij aardig die kant op toch ????
op een deur zit onder een soort uitgeschuurd plekje zodat ht net wat beschadigd lijkt (express)
maar dat krijg ik in het avond licht niet goed op de foto

nu eens denken aan hele kleine pinstripe decals , zal lastig worde denk ik om daar echt mooie voor te maken

dat tankje vooaan is een weerstand (electronisch) en is maar de basis er komen nog zwarte ringen over die naden (ook deze is met gamma zilver gedaan en erg mooi effect inderdaad)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:drool: Ben benieuwd hoe je dat pinstripen gaat doen! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

:shock: Dat ziet er al echt super uit :dance: :worshippy:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
crazyrichard

:mrgreen:

vanmiddag liep het lekker en het meeste staat in elkaar gemonteerd
het blok is nog los daar moet ik steunen voor maken en die moet nog veranderd woden kwa uitlaten en carburateurs

ik ben erg blij met de look een beetje lekker verouderde look !!

als ik de achteras binnen heb kan ik de achterzijde gaan maken , as en ophanging..
de voorophanging is ook nog niet definitief zo

dus nog zat te knutselen....

een ding is even een zware tegenvaller , de banden zijn keiharden gelijmd op de velg , ik heb dus rood om ze rood te spuiten maar krijg ze er niet af..
normaal heb ik wel lek maar als en velg sneuvelt heb ik niets meer .......
dus ik durf het niet te forceren het midden zit met spaken en dit breekt snel

ook afplakken is niet echt lekker te doen , enigste wat ik nog wil proberen om het een tijd op de verwarming te leggen misschien dat het wat soepeler word dus word vervolgd

er komt uiteindelijk nog veel meer detail bij en op zowel motor als body en interieur dus.....
en wat ik oor me hield het cabrio dak kan er nog steeds op hehe

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gewoon lekker kwasten joh! :thump_up: Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dat vrij eenvoudig gaat en een zeer prima resultaat geeft!

Afbeelding
Afbeelding

flickr op!
Plaats reactie