Misschien was de grille een geval wat je er in "klikt"... maar goed je bereikt het normaal via je de achterkant dus misschien via het spatbord?tripoux schreef:Bij het bekijken van de Cisitalia met lampjes achter de grille en een kleine motorkap, vraag ik me ineens af hoe je daar vroeger snel een koplampje verwisselde. Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Tja, hoe kom ik ook bij zo'n vraag...
Hier weer een echte straatauto. Eerder was hij al te zien op de achtergrond, nu op de voorgrond. De Panhard Dyna X uit 1950. Een na-oorlogse auto uit de tijd van de Renault 4CV. Niet voor Jean et Alleman. Moderne techniek voor die tijd, maar ook een prijskaartje. Een vreemd stukje vormgeving met barokke lijnen. Doet eerder een beetje Brits aan dan Frans.
Gemaakt door Altaya/IXO.

Hier weer een echte straatauto. Eerder was hij al te zien op de achtergrond, nu op de voorgrond. De Panhard Dyna X uit 1950. Een na-oorlogse auto uit de tijd van de Renault 4CV. Niet voor Jean et Alleman. Moderne techniek voor die tijd, maar ook een prijskaartje. Een vreemd stukje vormgeving met barokke lijnen. Doet eerder een beetje Brits aan dan Frans.
Gemaakt door Altaya/IXO.

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
De hele voortrein kon afgeschroefd worden en gerepareerd... prachtige wagen.
Via het spatbord aan de binnenkant?
Ah, buttonfreak was me voor. 
Ik vind die Dyna ook wel wat Russische invloeden hebben (of omgekeerd)?

Ik vind die Dyna ook wel wat Russische invloeden hebben (of omgekeerd)?
Rock & Roll!!!
- straatauto
- Contacteer:
Het toeval wil dat ik (bij gebrek aan nog niet gefotografeerde Panhards, dezelfde Dyna met een Britse "volkswagen" op de foto gezet heb (uit een fotovoorraad van inmiddels zo'n 80 duo's).tripoux schreef:..........Doet eerder een beetje Brits aan dan Frans.
Leuke foto's ook van Bart met de Simca 1000; precies in de sfeer zoals met dit topic bedoeld: De allerdaagse gebruiksauto's.
Panhard Dyna X 1950 Altaya
Morris Minor convertible Corgi

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Heb twee Monteverdi's in de kasttripoux schreef:Mooi! En...Monteverdi: toevallig de Hai? Dat was ook één van mijn favoriete Matchbox van weleer.
Foto?
Naast de Hai van het merk Pilen heb ik nog een
375 L 2 (1/43 model by Dinky)

Is van het modelmerk : MDS RacingVeicolo schreef:Die Cisitalia is prachtig, jonnoT! Weet je ook van welke fabrikant deze is?
straatauto,2 mooie oudjes op foto,al gaat mn voorkeur naar de panhard...wat schoonheid betreft,maar ja smaken verschillen he
de simca van bart is ook wel een echte straatauto,je zag hem indertijd op elke hoek van de straat...raar dat zo een merk verdwenen is...
dat waren nog is echte straatautos...als je dan de autos van nu beziet...vind ik er maar weinig aan,om die modellen binnen pak weg 30jaar met zo een nostalgie boven tehalen...
laat staan te verzamelen 

de simca van bart is ook wel een echte straatauto,je zag hem indertijd op elke hoek van de straat...raar dat zo een merk verdwenen is...

dat waren nog is echte straatautos...als je dan de autos van nu beziet...vind ik er maar weinig aan,om die modellen binnen pak weg 30jaar met zo een nostalgie boven tehalen...

Ik denk dat het niet alleen om de vormgeving gaat, maar ook om jeugdherinneringen en nostalgie.
Voor degenen voor wie de onbezorgde kinderjaren zich nu afspelen, zal over 30 jaar een Renault Twingo, Honda Civic, Fiat Panda of Renault Laguna misschien dezelfde emotionele waarde hebben als voor ons een Renault 4, Civic I, Fiat 600 of Renault 16?
Ik weet het niet, maar een portie jeugdsentiment speelt wel een grote rol denk ik. Feit is natuurlijk wel dat er vroeger sowieso wat minder auto's rondreden en ze qua roest wat eerder weer verdwenen.

Voor degenen voor wie de onbezorgde kinderjaren zich nu afspelen, zal over 30 jaar een Renault Twingo, Honda Civic, Fiat Panda of Renault Laguna misschien dezelfde emotionele waarde hebben als voor ons een Renault 4, Civic I, Fiat 600 of Renault 16?
Ik weet het niet, maar een portie jeugdsentiment speelt wel een grote rol denk ik. Feit is natuurlijk wel dat er vroeger sowieso wat minder auto's rondreden en ze qua roest wat eerder weer verdwenen.

Doe ook eens mee aan de fotowedstrijd in het volgende topic: viewtopic.php?f=52&t=15205
Het zou leuk zijn als daar ook eens wat meer klassieke straatauto's aan deelnamen. Nu zijn het met name supercars.
Het zou leuk zijn als daar ook eens wat meer klassieke straatauto's aan deelnamen. Nu zijn het met name supercars.
@ Tripoux, ik zal eens een poging wagen
@ Bien, leuke Pontiac (lekker ordinair!), van Hotwheels?

@ Bien, leuke Pontiac (lekker ordinair!), van Hotwheels?
Heb effe een Frans burgerautootje bij die fototopic gezet

Jep.bart85 schreef: @ Bien, leuke Pontiac (lekker ordinair!), van Hotwheels?
Mooi! Mag ik vragen wat het voor model is, ik ken deze nl. nietjonnoT schreef:Heb effe een Frans burgerautootje bij die fototopic gezet![]()

Talbot Lago Grand Sport