Ik was afgelopen weekend weer bij mijn favoriete winkel. Autopassion in Haarlem. Het is altijd een feest om daar naar toe te gaan maar deze keer was dat helamaal zo. Ik kwam nog 2 andere DD verzamelaars tegen. Paul Bijersbergen en Gerrit Boer. We hebben samen leuk kunnen "ouwehoeren" over model bouw in het algemeen en DDers in het bijzonder. Echt leuk.
Maar uiteraard kom ik dan niet met lege handen thuis.
Randall Lawson raced zelf ook en hij doet dat in Youngtimers Trophy. Geen idee waarom dat zo heet want volgens mij is Randall ongeveer van mijin leeftijd... Maar goed, hij heeft van zijn race bolide een drietal modellen laten maken. Uit 2006, 2007 en 2008.
Het betreft het een model van de Renault Alpine A310V6
Dit is de 2008 uitvoering.
en de 2007 uitvoering
en de 2006 wagen
en dan nog een mooi overzichtje van allemaal bij elkaar
en dan iets heel anders
Allard Kalff heeft in zijn leven ook al heel wat af geraced. Maar formule 1 was er daar niet 1 van (dacht ik eerst). Maar ik kwam eens een foto tegen van een test sessie waar Allard een Williams aan de tand mocht voelen. Dit gebeurde in 1993 op het circuit van Paul Ricard in Frankrijk.
Het betreft hier een Williams FW15b. Arie nog bedankt voor het maken van de kleine A. Kalf decals..
en het bewijs
En dan een die ik nog niet had.
Dit is een model van de Porsche 911 Carrera RSR. Gijs van Lennep heeft hiermee Le Mans gereden samen met Herbert Muller in 1973.Ze zijn hiermee 4e overall geworden.
en dan de laatste voor nu.
Een model van een Chrysler Viper waarmee Arjan van de Zwaan het FIA-GT kampioenschap reed. Dit model is de uitvoering van de race op Magny Cours.
En de echte
En samen met zijn broertjes, de Monza uitvoering en die met de gele strepen is de 24 uursrace op Spa-Francorchamps uitvoering.
Nou dat was het voor nu. Het waren er weer heel wat.
Rest mij nog om iedereen een hele goede kerst toe te wensen en een heel bijzonder goed 2009!
Tot volgend jaar!
-Gerben-