Het moet niet gekker worden!!!!!!!!

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Het moet niet gekker worden!!!!!!!!

Bericht door wvniersen »

Dat de tabaksreclame op F1-wagens sommige mensen stoort weten we al langer dan vandaag. In Ierland wil een groepering anti-rokers nu zelfs verhinderen dat de races nog langer op televisie worden uitgezonden zolang niet alle wagens tabaksreclamevrij zijn.

Als de leden van ?Ash? ( Action on Smoking and Health) hun zin krijgen dan krijgen de Ieren in 2004 geen F1 op hun televisiescherm te zien. Ash vraagt televisiezender RTE namelijk de F1 niet langer uit te zenden zolang kinderen op die manier met tabaksreclame worden geconfronteerd.

?We hopen dat RTE genoeg om de gezondheid van de mensen geeft om hen deze beelden niet langer te tonen omdat we weten dat ze kinderen tot roken aanzetten,? legt professor Luke Clancy van Ash uit. ?De F1 is het laatste bolwerk van de tabaksindustrie wat reclame betreft en daar storten ze handenvol geld in. RTE doet daar jammer genoeg aan mee.?

De helft van de F1-teams wordt nog steeds door een tabaksfabrikant gesteund, maar daar moet eind 2005 een eind aan komen volgense de europese wetgeving.

bron: F1racing.nl

Dan gaan we voortaan met bier en drank op rijden (als reclame dus) das veel gezonder.
Ook in het verkeer... :roll:
Groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ach ja er zijn zoveel azijnzeikers in de wereld, kijk wij hebben een andere mening maar je hebt dus van die actiegroepen zoals deze die veel harder bij de polititke schreeuwen kunnen dan wij individuen.

Men wil hier in Nederland ook van de drank, sigaretten, en vuurwerk af :angry_finger: en de mening van het volk horen ze niet alleen van de actiegroepen
Afbeelding
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Actie groepen zijn nog altijd wel een deel van het vol.

Niet dat ik het vaak met ze eens ben.

En dit vind ik weer zo'n tragisch iets, echt zo'n geval van waarom zou je het bij jezelf zoeken als je ook iemand anders op z'n flikker kan geven.
Afbeelding
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Je moet gewoon naar die groep mensen (die Ash) toe lopen en hun hele huis(hoofdbasis,clubhuis, en dergelijke) volplakken met Marlboro stickers, dan hebben ze niks meer te zeggen! :o

btw: kleine kinderen die letten echt niet op de recvlame hoor, die vinden alleen de auto's inrterresant.
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

BU schreef: kleine kinderen die letten echt niet op de recvlame hoor, die vinden alleen de auto's inrterresant.

Inderdaad die van mij is 2,5 en vind de auto's prachtig, hij ziet het verschil niet eens tussen een ferrari met of zonder reclame.
Dus wat dat betreft heb je helemaal gelijk.

Groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Als ik een Ferrari met Marlboro reclame zie denk ik niet aan sigaretten.
Als ik een pakje Marlboro zie denk ik wel aan de Formule 1 :angel:
Oprichter van modelautoforum.nl
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Als ik een Ferrari met Marlboro reclame zie denk ik niet aan sigaretten.
Als ik een pakje Marlboro zie denk ik wel aan de Formule 1



ja inderdaad Muiter! hehehehe
Plaats reactie