Le Mans 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Stranger
Contacteer:

Re: Le Mans 2009

Bericht door Stranger »

Correct.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

RtlGrandPrix schreef:Tom Coronel met Spyker in LMS en Le Mans
Tom Coronel rijdt dit jaar niet alleen het WTCC voor SEAT, maar komt ook uit voor Spyker in de Le Mans Series en de 24 uur van Le Mans.
Genoeg
"Het is een mooie deal", zegt een blije Coronel. "Ik heb dit jaar genoeg te doen. Ik heb een lekker vol schema".

Kalender
Conflicterende kalenders weerhielden de 36-jarige coureur de afgelopen jaren ervan om deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans. "Er waren wel mogelijkheden, maar Le Mans en WTCC vielen steeds samen. Ik heb twee jaar geen Le Mans kunnen rijden", aldus Coronel die voor de negende keer aan de start zal staan.

Spyker
Coronel en Spyker zijn geen onbekenden van elkaar. Coronel reed al drie keer de meest prestigieuze lange afstandsrace voor de Nederlandse autofabrikant uit Zeewolde. Afgelopen seizoen reed hij ook een race in de LMS. Op Silverstone eindigde hij als vierde.

Goed
"Ik ga goed met Spyker. Ik ken de monteurs en de teammanagers. Peter van Erp (technische baas, red.) ken ik goed. Ik heb samen met hem de Marlboro Masters gewonnen. Hij is een belangrijk persoon en daarom zit ik er ook", zo zegt Coronel.

Podium
Coronel is op dit moment de enige coureur die is bevestigd door Spyker. De fabirkant rijdt ook dit jaar met C8 Laviolette GTR2. Coronel is positief gestemd voor het LMS-seizoen. "Spyker moet voor de podiumplaatsen gaan. Vol vechten met de Ferrari’s en Porsches. We moeten kunnen meedoen om het kampioenschap.
:thump_up: Leuk dat Tommie er weer bij is
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

RaceXpress schreef:Fässler en Garcia vervoegen fabrieksteam Corvette

Antonio Garcia en Marcel Fässler vervoegen het fabrieksteam van Corvette Racing voor de 12u van Sebring, de 24u van Le Mans alsook Petit Le Mans. Antonio Garcia schreef vorig jaar nog de 24u Le Mans op zijn naam in de officiële Aston Martin, de aartsvijand van Corvette. Marcel Fässler op zijn beurt heeft al heel wat ervaring met de C6.R achter de kiezen. In het FIA-GT kampioenschap zorgde de Zwitser vaak voor de nodige spanning.

Garcia zal plaatsnemen naast ALMS GT1 kampioenen Johnny O'Connell en Jan Magnussen terwijl Fässler Oliver Gavin en Olivier Beretta vervoegt op de andere C6.R. Marcel Fässler was vorig jaar ook even in actie met de Audi R10 TDI, en dit jaar komt hij uit op de Speedy Sebah Lola-Aston Martin (ex-Charouz) in de Le Mans Series.

De twee nieuwkomers vervangen Max Papis en de (legendarische) Ron Fellows. Laastgenoemde zal nog steeds actief zijn bij het Corvette team, alleen zal hij niet meer achter het stuur kruipen. Corvette Racing bevestigde ook dat ze hun GT1 zullen gebruiken voor Sebring, de ALMS race op Long Beach en Le Mans. Na Le Mans zullen ze hun nieuwe (officiële) Corvette GT2 ten tonele halen voor de ALMS race op Mid-Ohio.
Jammer dat de oude mannen niet meer gaan racen
Afbeelding

fish88

Bericht door fish88 »

Papis is niet oud, die gaat zich dit seizoen alleen richtten op NASCAR :thump_up: . En die Garcia is gewoon een overloper, klaar :snooty: (Even zijn handtekening van petje krabben).
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

fish88 schreef:En die Garcia is gewoon een overloper, klaar :snooty: (Even zijn handtekening van petje krabben).
Zal me pen nog eens uitlenen :lol:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

wat een overloper inderdaad, die Garcia :shock:
Van Aston naar Corvette gaan is ongeveer hetzelfde als van Ajax naar feyenoord gaan :x
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Tom_Aston-Martin schreef:wat een overloper inderdaad, die Garcia :shock:
Van Aston naar Corvette gaan is ongeveer hetzelfde als van *j*x naar Feyenoord gaan :x
Dat heb je mooi verwoord, alleen je moet wel wat zorgvuldiger omgaan met hoofdletters! :mrgreen: :thump_up:

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Peugeot: Brabham en Bourdais in, Villeneuve en Zonta out

De Franse sportkrant L'Equipe heeft vandaag de plannen van Peugeot Sport bekendgemaakt. Zoals eerder gemeld, keert Sebastien Bourdais weer terug naar de Franse constructeur voor de 24U van Le Mans, ondanks zijn voltijds programma bij het F1-team van Toro Rosso. Een nieuwe rekruut is de Australiër David Brabham. Brabham won in 2007 en 2008 de GT1-klasse in Le Mans met Aston Martin Racing, en stapt nu dus over naar Peugeot.

De andere fabriekscoureurs zijn: Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy, Alexander Wurz, Nicolas Minassian, Franck Montagny, Marc Gené en Christian Klien. De Canadees Jacques Villeneuve en de Braziliaan Ricardo Zonta keren dus niet terug als Peugeot fabriekspiloot.

Wat het programma betreft is nu bekend dat Peugeot slechts één wedstrijd zal deelnemen in de Le Mans Series, namelijk de 1000km van Spa. Verder is er ook een deelname aan de 12U van Sebring, op 21 maart. Uiteraard is de belangrijkste afspraak van het team de 24 Heures du Mans in juni.
Een Brabham erin, legendarische naam, de legende :worshippy:
Afbeelding

fish88

Bericht door fish88 »

Overlopers :snooty: , kon evengoed rijden voor Aston Martin. Maar bij hem kan ik het nog wel begrijpen :thump_up:
Afbeelding
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Jammer voor JV, geen kans meer op de Triple Crown.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Fruitcake schreef:Jammer voor JV, geen kans meer op de Triple Crown.
Z'on hele sterke indruk maakte Villeneuve ook niet. Dus ik kan me de beslissing wel voorstellen.
Had verwacht dat er meer koppen zouden rollen, zeker gezien de zeer knullige manier hoe Peugeot de LMS titel verspeelde.
fish88

Bericht door fish88 »

Afbeelding
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

:shock:

:worshippy: :drool:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ik zie niet bijster veel verschil :|
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Bij Pearl kan je gratis je ogen laten meten :whistle:
Afbeelding