Neurenberg Toyfair 2009 update met eigen foto's van Peter

Dit forum is bedoeld voor alle discussies over beurzen. Dit forum kun je ook gebruiken voor alles wat met de NAMAC en AIM te maken heeft. Bijvoorbeeld een discussie over een artikel wat in de AIM heeft gestaan.
Daytona69
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Neurenberg Toyfair 2009

Bericht door Daytona69 »

S.V.P. foto's van de nieuwe Barbies en of ze nu eindelijk standaard eens ondergoed aan krijgen , anders krijgt mijn dochter ze niet voor d'r sinterklaas :twisted: :whistle:

Maar vooral veel plezier met genieten van al het nieuws
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
rudie20vt
Schaal: 1:43

Bericht door rudie20vt »

mooi om een keer heen te bgaan maar is daar ook een koopgedeelte of alleen kijken.
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Hierbij een link naar mijn Picasa album voor alle foto's. Ik maak later nog een selectie.

Ik heb deze bijdrag aan Neurenberg apart gedaan omdat het mijn eigen foto's zijn Ricardo.

Het was een geweldige ervaring om daar rond te lopen. Je merkt wel dat je als verzamelaar aan de hele andere kant van de pijplijn zit. Hier zijn de handelaren. Het was schitterend om te zien hoe Rene en Tom in aktie waren. Ze hadden de hele dag mensen over de vloer in hun stand van over de hele wereld. 's Avonds gingen we naar de kroeg met iemand van Greenlight en zelfs daar werd op een bierviltje nog gehandeld door Tom en hij. Het is een enorm beurs gebouw met 12 zalen, waarvan enkele dubbel gelaagd met de meest onvoorstelbare speelgoed artikelen uit alle landen van de wereld. Zo was er een zaal met Aziatische landen, waar rond etenstijd uit kleine kommetjes mie werd geslurpt.
We werden rondgeleid door Mattel, dus op een vraag of er ondergoed is voor Barbie, jazekers.
De stands van CMC, Burago, Replicars, Norev, Minichamps, Tekno en nog vele mij onbekendere standhouders. Ik heb kilometers gelopen en me vergaapt aan al die distributeurs met hun pakken en trolleys achter hen aan slepend. De Amerikanen met hun bruine zonnebrand hoofden en hun vriendelijkheid van GMP. CMC had prachtige modellen staan en er volgen nog een aantal varianten van de Sharknose en ook in het groot. Tom en Rene zitten er vandaag en morgen nog. Ik heb diep respect voor hun inzet en ik vond het geweldig om een kijkje in de keuken te nemen van zo'n beurs. Echt helemaal super. :thump_up: Weet je wat zo gek is, er is geen kind te zien. Duizenden meters speelgoed en geen kind te zien. Alleen foto's van kinderen. Zoals ik al zei in het begin, dit is de andere kant van de pijplijn, wij de verzamelaar en de kinderen zitten aan het andere eind.

Wat grappige anekdotes;
-Tom onderhandelde met Libanezen over hun afzetgebieden. Wij denken dan hier aan de ons omringende landen en hij noemde ook Israel, waarop hun gezicht meteen betrok. Ze deden geen zaken met Israel. :doh:
-Rene had een gesprek met mensen uit Israel die de worstjes op tafel aten. Het is denk ik varkensvlees zei hij met een grijns :mrgreen:

http://picasaweb.google.nl/petertijs/To ... directlink

:D
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Peter Parker schreef:Ik heb deze bijdrag aan Neurenberg apart gedaan omdat het mijn eigen foto's zijn Ricardo.
:shock: Je bent mij geen verantwoording schuldig :lol:

Je hebt het zo te lezen naar je zin gehad. Ik ben niet jaloers :oops: :P
1:18 24/7

Re: Neurenberg Toyfair 2009 update met eigen foto's van Peter

Bericht door 1:18 24/7 »

Thanks voor de foto's, toch nog een beursbabe gespot zie ik! :mrgreen: :thump_up:

Leuk ook om je indrukken te lezen. Hopelijk ben je niet lastig gevallen door een ouwe grijze man uit Rotterdam! :whistle: :angel: :oops:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

rudie20vt schreef:mooi om een keer heen te bgaan maar is daar ook een koopgedeelte of alleen kijken.
Alleen kijken en eigenlijk niet voor ons als verzamelaars.
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Peter,

Fijn om te lezen, dat je een ervaring rijker bent op deze vakbeurs, en dat je als verzamelaar toch een mooie dag hebt weten te maken :thump_up: met een heel scala aan mooie foto's in diverse schalen. :drool: :drool:

Gelukkig ben je niet vergeten om ook 1:1 foto's te plaatsen :thump_up: en je eigen verzamel liefde. :worshippy:

Je schrijft het zelf al, 12 halen vol met speel- en verzamelplezier, dat kan je onmogelijk in één zin omschrijven. Maar je foto's zeggen meer dan duizend woorden.

Ga je proberen of je volgend jaar weer mee mag gaan :?:

Ron :thump_up:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

mooi fotoverslag :worshippy:
Afbeelding
galleria ferrari

Bericht door galleria ferrari »

Tom_Aston-Martin schreef:mooi fotoverslag :worshippy:
helemaal mee eens! top :thump_up: :thump_up:

nog even een vraagje stond marklin van de treintjes ook op deze beurs?
aangezien het bedrijf Faillissement aangevraagt schijnt te hebben ben ik hier toch wel benieuwt naar

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Wieldop

Bericht door Wieldop »

Waauwie, geweldig alle nieuwe SIKU's!!! Vooral de Land Cruiser valt mooi uit, en ik ben ook heel erg te spreken over de Audi A4 Avant. Ook van de andere merken zo te zien veel moois, indrukwekkend.
Afbeelding
squadraminiatura

Bericht door squadraminiatura »

Komplimenten Peter, voor je verslag, de foto's en het delen van de Neurenberg beurs indrukken.

Als alles ook weer komt wat aangekondigt is :roll: dan staat ons weer heel wat te wachten :cool:

Ik vind het positief dat de fabrikanten door blijven gaan met nieuwigheden, ondanks de economische situatie op het moment.
Lekker blijven verzamelen :D .

Leuk dat je een internationale vakbeurs van zo dicht bij hebt kunnen ervaren, het mijn dagelijkse werk dus ik kan je
indrukken goed begrijpen.

Groeten,
Ferry
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Heel mooi verslag Peter, bedankt voor de foto's :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

galleria ferrari schreef:
Tom_Aston-Martin schreef:mooi fotoverslag :worshippy:
helemaal mee eens! top :thump_up: :thump_up:

nog even een vraagje stond marklin van de treintjes ook op deze beurs?
aangezien het bedrijf Faillissement aangevraagt schijnt te hebben ben ik hier toch wel benieuwt naar

Gr. Dimitry :)
Ja er was een hele grote stand van Marklin met een baan in een L vorm, echt gigantisch. Daarachter zat een te dikke man met zijn hoofd op zijn hand gesteund wat sip naar alles te kijken. Of dat tekenend was?
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

De Siku's voor dit jaar;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding