Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

In 1:12 zijn er maar 2 Bugatti modellen:

De Atlantic (niet meer verkrijgbaar, alhoewel ik een paar mensen kan vragen)

De "Roadster Jean" (nog niet in de verkoop, ik heb al wel een voorinschrijving gedaan)

Beide door Christian Gouel, in een oplage van 75 stuks.

http://www.cg-models.com/english.htm

In 1:15 zijn er de modellen van Gerald Wingrove (niet te betalen, voor zover al te koop) en de Bburago type 59 is in 1:15 (zie http://www.bugattibuilder.com/forum/viewtopic.php?t=981)

In 1:16 is er ook al niet veel: Alleen de Royale Coupe Binder. (door Franklin Mint en door Bandai)
Bandai: http://www.bugattibuilder.com/photo/thu ... ?album=586
Franklin Mint: http://www.bugattibuilder.com/photo/thu ... album=1476

in 1:18 zijn er: De Chiron en Veyron (welbekend hier), de EB110, EB110SS en Dauer EB110, en in klassiek de T59 (die dus 1:15 is), de T57G Le Mans 1937, de T59 "Roi de Belge" (op basis van die 1:!5 Bburago...) en dan houdt ook dat weer op.

In 1:20 zijn er 3 versies T35 van Revival, en een T55 van Bandai
In 1:21 een Royale Coupe Napoleon

Pas in 1:24 wordt het leuker, en zijn er zo'n 10-12 verschillende modellen.

In 1:43 is bijna alles wel te verkrijgen.

Al met al een beetje een ratjetoe aan schalen...
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door rpi »

Herman schreef:in 1:18 zijn er: De Chiron en Veyron (welbekend hier), de EB110, EB110SS en Dauer EB110, en in klassiek de T59 (die dus 1:15 is), de T57G Le Mans 1937, de T59 "Roi de Belge" (op basis van die 1:!5 Bburago...) en dan houdt ook dat weer op.
Nou, de 1/18 T35 van CMC niet te vergeten. (staat in mijn vitrine mooi te wezen :dance: )
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

Hoe kon ik die vergeten...
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

Herman schreef:Hoe kon ik die vergeten...
Overigens zal er hoogstwaarschijnlijk nog een CMC Bugatti komen. Dit zou dan de Atlantic moeten zijn. Hopelijk die van Peter Williamson:

Afbeelding

(quote ipv edit... excuus)
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door rpi »

Hoi Herman, waar heb je die info vandaan? Op het CMC forum worden wel suggesties gedaan, maar de CMC administrator geeft geen bevestigingen helaas.

De Bauer is zeer interessant, sluit niet uit dat die ook naar mijn huis gereden komt. :drool:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

Als je goed leest op het CMC forum, dan lees je het tussen de regels door...
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door mercedes fan »

mocht die komen....
dan twijfel ik geen MOMENT :drool:
pracht auto dat is gewoon DE auto :)
laat CMC haar werk maar doen ik ga me geld oppotten :mrgreen: :thump_up:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

Helaas geen CMC Bugatti Atlantic in 1:18 dit jaar. :( Wellicht volgend jaar.

Iemand al nieuws over de Bauer Bugatti Royale? Levering wordt maar vooruit geschoven. In de USA wordt hij nu al tijden uitgeleverd.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door rpi »

Herman schreef:In de USA wordt hij nu al tijden uitgeleverd.
Lang leve internet, dan staat ie binnen een weekje bij je thuis als je wilt. Of je kunt wachten en waarschijnlijk veel meer betalen.

De CMC nieuwtjes zijn leuk, maar voor mij niet erg interessant. Update van een bestaand model en de Audi vind ik niet mooi. OK, de Uhlenhaut wordt waarschijnlijk een toppertje, maar ben benieuwd of die er nog in 2009 zal zijn. Een nieuwe Bugatti zou mooi zijn geweest inderdaad.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

Hij is al betaald...

Overigens kost hij in de USA meer dan hier...
Gebruikersavatar
DRG-fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 apr 2009 22:26
Locatie: Taxandria

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door DRG-fan »

Kan iemand een hint geven naar de beste prijs leverancier van dit model? Levering via transport is OK (hoeft niet via winkel dus)...
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

Op Ebay vind ik hem prijzig.

Ik heb bij Curbstone gekocht, maar die geven nu aan dat de prijs omhoog moet. Kijk even op Google met "Bauer Bugatti Royale" en de webshops zouden er zo uit moeten rollen.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Herman »

Even een flinke kick. De Bauer Royale is inmiddels binnen, en is redelijk goed te noemen. De details zijn goed, maar de overall verhoudingen zijn wat minder. De radiator staat te hoog.

Bovendien is deze auto in 1:16 uitgevoerd, en niet in 1:18. Ook al staat 1:18 op de doos...

Wat betreft de 1:18 Atlantic: Die komt er!!! Niet van CMC, maar van Replicars.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door rpi »

Mwah, ik ben het niet erg met je eens. Ik heb hem ook gehad en hem snel weer verkocht via Ebay. Ik vond hem namelijk heel erg tegenvallen. Het chassis ziet er zeer gedetailleerd uit, maar de carrosserie en het interieur vond ik doffe ellende. Zo vond ik de louvres in de motorkap erg slecht. Gewoon gebogen blik, weinig realistisch. Ook de tellers en deurknoppen vind ik best grof. De bekleding van het interieur ziet er niet erg op schaal uit. Ik vind de prijs niet in verhouding staan tot de kwaliteit helaas.

De atlantic van replicars heb ik foto's van gezien in de proto fase. Misschien is er nog steeds hoop op een CMC, die gaan over enkele maanden weer nieuwe modellen bekend maken.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Heinrich Bauer Bugatti Royale 1/18

Bericht door Fss »

Het is pas gisteren dat ik deze Royale van Bauer in de winkel zag en wat een ellende....

De verchroomde velgen zijn echt spuuglelijk (al kan je dat makkelijk schilderen) en de koplampen zaten helemaal scheef en krom (de ene scheen naar boven, de ander naar beneden). In de vitrine is deze wagen mij zelfs niet opgevallen, ik dacht waarschijnlijk onderbewust dat het om een Royale van Solido ging!

Het chassis zal het wel maken, daarom dat j'hem nu zonder koestwerk kan kopen, maar 499 € voor wat ik gisteren zag is ongehoord. Ik vrees dat dat gedrocht nog lang in de vitrine van de winkelier zal blijven staan... Misschien zijn er liefhebbers voor, maarik pas!
Plaats reactie