wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Optisch tunen, ja of nee?

Peiling eindigde op wo 15 aug 2007 18:44

Ja, dikke bumpers, grote spoiler, striping en hele dikke velgen graag!
0
Geen stemmen
Ja, maar wel subtiel, een subtiel setje bumpers en stijlvolle velgen staat iedere auto wel goed.
8
67%
Nee, een auto moet je in de oorspronkelijke staat laten, daar hebben designers over nagedacht en 99 van de 100 keer hebben deze hun werk goed gedaan.
4
33%
Nee, het maakt mij niet uit hoe mijn auto uitziet.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Het is een partijenwinkel, alles wat binnenkomt is er binnen maximaal twee weken uitverkocht. Wel goedkoop en ze hebben vaak spul wat je nergens anders vindt.
martino
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 nov 2008 09:57

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door martino »

persoonlijk vind ik het ook gaaf. Het moet wel realistisch worden gehouden en enigszins beschaafd.. Ben zelf bezig met een goedkoop modelletje van een 206cc om deze te voorzien van een bodykitje etc.. Wel wil ik alle bumperlijnen etc erin houden ipv alles zomaar vol te plamuren.. In de 1:1 wereld heb ik ook een 'gestylde' wagen..

Afbeelding
Gebruikersavatar
kleineverzamelaar38
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 jan 2009 11:20
Locatie: bergen op zoom

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door kleineverzamelaar38 »

:) ik vind het wel iets hebben.het is eigenlijk een beetje een beeld hoe het vdaag de dag gaat met auto s.ik kom wel eens op meetings in belgie bv en dan sta ik toch echt ff te :drool: .dat niet iedereen die zelfde meening heeft is oke .anders is het ook maar zo saai.
:thump_up:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door TestaRossa »

Na dik 2 jaar toch nog een vervolg aan het topic :lol:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
kleineverzamelaar38
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 jan 2009 11:20
Locatie: bergen op zoom

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door kleineverzamelaar38 »

ik ben namelijk van mening dat als iemand andere velgen bv onder zn eigen wagen gooit dan doet die min of meer ook aan tunning.of hetzij nn andere muziek cq dvd instalatie.
:)
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Markopolo »

kleineverzamelaar38 schreef:ik ben namelijk van mening dat als iemand andere velgen bv onder zn eigen wagen gooit dan doet die min of meer ook aan tunning.of hetzij nn andere muziek cq dvd instalatie.
:)
Dat noem je styling, tuning is vooral motorisch :wink:
Gebruikersavatar
scoobygc8
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 28 okt 2007 16:38
Locatie: Dronten

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door scoobygc8 »

Audio=Ice

Motorisch=Tuning

Bumpers e.d.=Styling :wink:
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door buttonfreak »

tuning=kleine veranderingen aanbrengen die tot een betere prestatie leiden.
Gebruikersavatar
scoobygc8
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 28 okt 2007 16:38
Locatie: Dronten

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door scoobygc8 »

Niet alleen kleine hoor :P
Casper
Berichten: 230
Lid geworden op: za 16 jun 2007 19:12
Locatie: Margraten

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Casper »

Overigens vind ik de dikke golf II gti van Minichamps wel goed !
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 880
Lid geworden op: za 10 jan 2009 15:22
Schaal: 1:18
Locatie: Oosterwolde

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Bert »

Tunen? een kleine aanpassing zoals velgen die een inchje of 2 groter zijn, dat kan ik nog wel waarderen. Maar je komt soms modellen tegen, afschuwelijk gewoon, giga velgen, verlagingen waar bij een mier z'n voelsprieten nog moet intrekken, geplamuurde bodykits die dan ook nog slecht in de lak worden gezet. En dan heb je ook nog mensen die het nodig vinden om kunstwerken als ferrari's, lamborghini's etc te tunen, afschuwelijk :evil: :evil: . maar dat is mijn mening :angel: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
kennytuning_
Banned
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:28
Locatie: belgie, Oost-vlaanderen =)

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door kennytuning_ »

tunen kan wel maar je mag niet te ver gaan ander verk***** je het model gwn ander kleurtje , bodykitje , ander velgje , muziek instalatie dat kan maar niet : foute kleur , giga velgen , te giga bodykit waardoor je het model niet meer herkent en de wagen doen uitpuilen v/d muziekinstallatie is FOUT
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re:

Bericht door Autofan »

ferrari expert schreef:Ik vind dat je de auto, in schaalmodel en in het echt gewoon moet laten,
en niet gaan ombouwen en tunen.
Ik vind er dus helemaal niks aan. :thump_down:
Alleen als ik er andere achterlichten en andere velgen op zou zetten om het mijn auto te maken, dan MAAK ik hem juist echt ipv dat ik hem echt laat. ;) :cool: Heeft mijn 1:1 C2 namelijk ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Nelis »

Ik vind het wel gaaf, als het netjes gebeurd en binnen de proporties van de basis auto.

Zo vind ik de meeste ''streetfighter'' modellen van GMP erg gaaf. Maar de modellen van JADA en DUB niet bepaald.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Bien »

modeleur schreef:ik vind het wel heel vet en doe het dan ook zelf als hobby

zie hier een greep uit mijn collectie

golf 1 gti vr6 turbo :twisted:

http://i755.photobucket.com/albums/xx19 ... C02614.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i755.photobucket.com/albums/xx19 ... C02612.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

corrado r32 turbo
http://i755.photobucket.com/albums/xx19 ... C02669.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i755.photobucket.com/albums/xx19 ... C02670.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

sierra rs cosworth twin turbo

http://i755.photobucket.com/albums/xx19 ... C02565.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

heb ook 2 kadettjes met 2L's, webers en turbo's

http://i755.photobucket.com/albums/xx19 ... C02569.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i755.photobucket.com/albums/xx19 ... C02573.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

dus iedereen kan wel 8 pagina's alles wat met tuning en hobby's van mensen te maken hebben afzeiken
maar het is gewoon smaak gebonden en ik hou juist weer niet van standaart autos

ben daarentegen natuurlijk wel met jullie eens dat er ook wel degelijk modellen ECHT heel erg verkracht
worden met nep chroom en felle kleuren enz enz

maar ik 'tune' altijd met het ook op performance en dus pak ik altijd het motorblok aan en soms ook het
interieur met kuipjes en kooien enz maar alu/resin velgen zijn wel een must voor mij

maar respect voor ieders smaak wil ik alleen maar zeggen en ook voor mensen hun HOBBY

niet voor mensen die het voor de verkoop doen want daar is het veel te persoons/smaak gebonden voor!

grtz MODELEUR :mrgreen:
Kijk, dit vind ik nou mooi getunede modellen. Geen overdreven grote velgen en spoilers, maar lekker breed en laag.
Hoewel ik moet toegeven dat ik er ook een paar heb die twijfelachtig zijn.
Plaats reactie