R15:

Tja, tussen de voor en achterwielen in ist allemaal wat aerodynamischer, maar voor de rest

Ik heb er nu al zin anRaceXpress schreef:Entrylist 24u Le Mans 2009: Audi vs Peugeot vs Aston Martin
Vandaag is de officiële entry-list van de 24u Le Mans anno 2009 bekend gemaakt. Er staan maar liefst negen diesel aangedreven LMP1's aan de start. Audi Sport team Joest (twee stuks) en Audi Sport North America (één stuk) zetten de nieuwe Audi R15 in, terwijl het team van ex-F1 teambaas Colin Kolles met twee R10 TDI's aan de start komt. De Fransen brengen maar liefst vier Peugeots aan de start, waaronder drie officiële en één onder leiding van Henri Pescarolo.
Ook Aston Martin is sterk vertegenwoordigd en gaat een gooi doen naar de titel met maar liefst vier Aston Martin aangedreven LMP1's. Twee Aston Martins LMP1 worden ingezet door Aston Martin Racing zelf, en ook Charouz/Aston Martin Racing Eastern Europe brengt een Aston Martin LMP1 aan de start. Daarnaast is er ook nog de Lola Aston Martin van Speedy Sebah Racing.
Het Spaanse Epsilon Euskadi komt voorlopig maar met één auto aan de start, de tweede auto van het team staat op de reservelijst. LNT en Strakka zetten elk een Ginetta Zytek in, en ook het team van Hughes de Chaunac tekent present met twee Courage-Oreca AIM.
In de LMP2 categorie zetten het Japanse Team Goh, het Deense Team Essex en het Duitse Vitaphone Racing elk een Porsche RS Spyder in. Daarnaast komen er ondermeer ook nog vier gesloten prototypes aan de start in LMP2. Twee Lola-Mazda Coupés voor RML en KSM, alsook twee Lola-Judd Coupés voor Racing Box en Speedy Team Sebah.
In LMGT1 is Corvette het sterkst vertegenwoordigd. Nu Aston Martin Racing zijn titel niet komt verdedigen in de klasse, kan Corvette de volle pot pakken. Corvette Racing en Luc Alphand Adventures zetten elk twee stuks in. JetAlliance en Gigawave zetten elk een Aston Martin in, en ook komen er twee Lamborghini's aan de start. Een is voor het Russische IPB Spartak Racing, de andere is die van JLOC. Larbre Competition staat op de reservelijst met de Saleen S7-R.
In LMGT2 tenslotte is Ferrari het sterkst vertegenwoordigd met maar liefst negen wagens: AF Corse (1), Risi Competizione (2), Team Modena (1), Team Farnbacher (1), JMW Motorsport (1), Virgo (1), BMS (1) en JMB (1). IMSA Matmut, Flying Lizard en Felbermayer komen elk met één Porsche 997 GT3 RSR aan de start van de etmaalrace. Drayson vertegenwoordigt de kleuren van Aston Martin, en het Nederlandse Spyker tenslotte brengt één Spyder C8 Laviolette GT2-R aan de start.
Over piloten line-ups is momenteel nog weinig bekend, wel zijn er enkele Belgen en Nederlanders in onderhandeling voor een zitje in de 24uurs race op La Sarthe.
Grote afwezige op de deelnemerslijst is de Dome van het Zwitserse ECOSpeed. Marco Didaio en Francesco Sini zijn quasi zeker van een zitje op de Dome S102 in de Le Mans Series. De twee jonge italianen zullen vergezeld worden door een ervaren rijder, en de meeste signalen duiden op de Japanner Hideki Noda (welke vorig jaar nog een horrorcrash maakte met de Kruse Schiller bolide tijdens de 24u). Dome Co. Ltd. heeft zijn deelname voor Le Mans laten schieten wegens de recessie en hebben gekozen om Racing Publicity uit Zwitserland te kiezen als partner.
Het team van Racing Publicity/Frank van Nunen, krijgt de Dome S102 aangeboden met 2009 specificaties. Net zoals vorig jaar is de auto voorzien van een Judd krachtbron en Michelin schoeisel. ECOSpeed zal debuteren tijdens de LMS season kick off op 5 april, en ook heeft het team een optie op een tweede Dome S102. Het ziet er dus niet naar uit dat we de wagen gaan terugzien tijdens de 24u van Le Mans.
Ik ook!Schumi28 schreef:
Ik heb er nu al zin an![]()
titanengevecht gaat losbarsten hoop ik
![]()
![]()
![]()
Hopen dat Patrick Long niet mee mag rijden dit keerFerrari10flrb schreef:Ondanks dat ik een Ferrari man ben en ook groot fan van de F430 "Porschevresser"![]()
, vind ik toch dat er wel wat veel F430's in de GT2 (mogen) meedoen.
Wat staat er achter de Jetalliance in het vakje "Voiture"Tom_Aston-Martin schreef:Ik zie dat Jetalliance een aston martin in de GT1 inzet, is dat de DBR9? Of een V8 vantage?