Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Formule 1 2009

Bericht door 1:18 24/7 »

Leuk dat zomertijd wintertijd gedoe! :evil: :thump_down:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Formule 1 2009

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Beste F1 liefhebbers,

Na reacties van diverse forum leden om naar de eerste F1 race te kijken van 2009.

Helemaal :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:

Wat heb ik veel akties en inhaalakties gezien. :dance: Natuurlijk mede door het 'push to pass system' wat per ronde voor 6 seconde gebruikt mag worden.

Vette race hoor, totdat de voor de eerste maal de safetycar erin kwam, de mega voorsprong van de kop groep werd in een paar rondes teniet gedaan :cry:

Zal dit ooit eens veranderen in de toekomst? Dan blijft het F1 spelletje wel veel eerlijker :angel:

@ BrawnGP racing, goed gedaan, petje af, ik begrijp nu ook waarom het Tjernobiel geel op de wagens zitten: de 'beruchte diffuseur' is natuurlijk in de omgeving van Kiev ontworpen met +/- 3000 gamma strallen, geen wonder dat de andere team daar niet in de buurt willen rijden :D

Ga zeker de volgende race in de agenda plaatsen, ik ben weer terug om meer races te gaan bekijken. :drool:

Nu nog een modelauto vraag, mijn mercedes collectie wordt dit F1 seizoen dik uit gebouwd; verwachten jullie ook launch versies, circuit overwinningen en/of liveries met hard en soft banden compound van de diverse teams?

Wordt vervolgd.

Ron :thump_up:
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2009

Bericht door Silverarrow »

Jammer voor Kubica en Vettel, niet slim om drie ronden voor het einde je punten zo nog op het spel te zetten. Aan de andere kant leverde het toch wel wat mooie beelden op :dance: .

Verder een mooie race, respect voor Brawn GP, ik hoop dat ze dit zo volhouden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door the_stig »

Een goed en verrassend begin van het seizoen. :)
De eerste Saftycar fase duurde veel te lang.
Toen hij op de baan kwam was de auto van Nakayima al lang weggetakeld.
En daarna bleef hij nog 3 à 4 rondes op de baan. :eh:

Op het einde een te optimistische actie van Kubica die niet nodig was.
Hamilton toch nog vierde geworden en Trulli zelfs derde. :shock:
MB 500 Sec Ronnie schreef:Nu nog een modelauto vraag, mijn mercedes collectie wordt dit F1 seizoen dik uit gebouwd; verwachten jullie ook launch versies, circuit overwinningen en/of liveries met hard en soft banden compound van de diverse teams?
Minichamps zal de launch versies en circuit overwinningen waarschijnlijk wel allemaal uitbrengen.
En Hotwheels enkel de Ferrari's.
Over hard/soft banden kan ik niks zeggen.

Ik dacht dat sommige 2007 en 2008 schaalmodellen wel een witte streep op de banden hadden als zacht-indicatie.
Zoals deze 1:18e F2007 van Kimi (world champion edition)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: Formule 1 2009

Bericht door boerke04 »

Afgeschreven, de WW ingepraat maar dan gewoon snoeihard terugkomen met het best mogelijke resultaat :eerste: . Eindelijk heeft ie dan z'n tweede GP zege binnen! :dance: . Ook voor de rest vond ik het een aardige GP om te volgen :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Matt Modelautos »

Wat een heerlijke race om naar te kijken. :thump_up:
Als neutrale kijker die nooit veel opgehad heeft met Ferrari en Mclaren en altijd meer voor de underdog gekozen heeft, was het een race om niet snel te vergeten.
Hulde aan Triple B. (Button, Barrichello, Brawn) :worshippy:

Nu bij de terugkeer van de slicks vraag je jezelf af waarom ze überhaupt ooit verboden zijn geweest.

Wel even wennen al die nieuwe regels, maar volgens mij is de reden van het lang in de baan blijven van de SC dat hij moest wachten totdat alles weer aangesloten is. Tenzij ik me vergis....

En tenslotte de nieuwe look (sneeuwschuivers),...waarschijnlijk ben ik een van de weinigen, maar vind het er niet slecht uitzien. :mrgreen:
Tis weer eens wat anders.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Formule 1 2009

Bericht door Rossy »

Het was eindelijk weer een leuke race om naar te kijken.
Dat is in het verleden wel anders geweest.
Ik vind het alleen jammer dat Hamilton nog zo ver is gekomen, maar dat heeft meer met de persoon zelf te maken, ik mag hem niet.
En natuurlijk fantastisch van Brawn Racing om in je debuut GP met een 1-2 te winnen :thump_up:
Hopen dat het geen eenmalig succes is.
Volgend weekend weten we meer.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2009

Bericht door Silverarrow »

the_stig schreef:Hamilton toch nog vierde geworden en Trulli zelfs derde. :shock:
Trulli heeft 25 seconden straf gekregen omdat hij ingehaald heeft onder de gele vlag, waardoor iedereen een plek naar voren schuift (Hamilton dus derde :dance: ). Vond het een rare beslissing, totdat ik de race vanmiddag op de BBC terug zag. De presentatoren hadden het daar meteen al in de gaten en Trulli ging inderdaad ruim langs de baan om daarna z'n oude plek weer op te eisen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Markopolo »

Mercedes 1,2 en 3 :dance:

:lol: En ik lach me ballen uit me broek als die 3de eerste wordt :lol: Maar tegelijkertijd treur ik dan ook weer omdat de rest het schijnbaar niet kan hebben dat iemand anders iets slimmer is geweest :|

Eerste race was zeker te behappen, en ben benieuwd naar de volgende :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Ik heb de herhaling gekeken, en dat beviel mij wel.

Er gebeurde tenminste lekker wat inhaalacties. Domme manouvres en daardoor spectaculaire klapperts.
Domme acties van bijvoorbeeld Vettel (hij begint steeds meer op Schumachert te lijken wat dat betreft).
Daarnaast is Ferrari erg goed bezig.
Ook een diepe buiging voor Ross Brawn. Met twee matige chauffeurs toch een Grand Prix winnen is bewonderenswaardig.
Blijkt maar weer dat je iemand wel kan ophemelen, maar als je in een gemiddelde wagen topprestaties bent, dan ben je een topper. Rijd je in de beste wagen en behaa je de overwinning, dan doe je het aardig. :cool:
Wanneer is de volgende race? Kan ik even de herhaling in de gaten houden namelijk.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2009

Bericht door Silverarrow »

rsh_scuderia schreef:Daarnaast is Ferrari erg goed bezig.
:lol:
Volgens mij heb je een andere race gezien dan ik of heb ik iets gemist?
Laatst gewijzigd door Silverarrow op ma 30 mar 2009 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Nee hoor, ik ben alleen geen fan van het Ferrarif F1 team :cool:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Peter Parker »

Schitterende wedstrijd, viel me wel op dat Hamilton best in staat was om in te halen. Zou er dan toch meer in de wagen zitten of is het de rijder. Jammer dat Heiki zo van de baan werd gerost. Ik gun het Jenson en Barri van harte.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Ferrari10flrb »

Leuke wedstrijd er werd vrij veel ingehaald. Gaan in de eerste bochten dit jaar veel vleugels sneuvelen.

Een verademing ook om eens geen Ferrari of Mclaren aan kop te zien rijden. De ontwerpers bij Ferrari, Mclaren en Renault moet zich diep schamen, gezien hun budgetten. Hamilton weliswaar 3e maar dat is meer geluk dan wijsheid en een kwestie van verstandig uitrijden iets wat je van Raikkonen niet kan zeggen.

Goed werk ook van BMW, Redbull en de "difuser teams". Alhoewel het voordeel van Toyota en Williams niet zo groot lijkt te zijn als bij de Brawn.

hoop ook niet dat de difusers afgekeurd worden. Had de rest zijn huiswerk maar beter moeten doen!
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Re: Formule 1 2009

Bericht door Wouter »

En ook ik heb genoten van de race :drool: :thump_up:
Plaats reactie