Le Mans 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Le Mans 2009

Bericht door Markopolo »

fish88 schreef:Hangt naturlich af hoeveel centen men kan meenemen, Kolles kennende.
Klopt, geruchten gaan dat CA 1 miljoen neer zou moeten leggen voor een zitje, en dat schijnbaar ook gedaan heeft.
:think: ben benieuwd wat Bakkerud neer heb moeten leggen voor zowel DTM en LMS :lol:
fish88

Bericht door fish88 »

Een miljoen :shock: , voor een wagen die eigenlijk dit jaar had moeten stofhappen in het museum. Ja de wagen won wel nog aardig wat prijsjes maar ik geef ze geen kans tegen de doorontwikkelde Peugeot, de nieuwe Audi en waarschijnlijk is zelfs AM sneller. Vorig jaar wonnen ze door de regen en betrouwbaarheid Le Mans. Dit jaar zal dat door heel veel geluk moeten gebeuren. Kon hij beter bij AM zijn centjes neerknallen die namen ook wat Pay Drivers aan, jammer genoeg.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
supernova

Bericht door supernova »

Markopolo schreef:Klopt, geruchten gaan dat CA 1 miljoen neer zou moeten leggen voor een zitje, en dat schijnbaar ook gedaan heeft. (...)
Hij zet echt al z'n geld op Audi, letterlijk en figuurlijk. :wink:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Een bak geld voor een oude auto, maar ja rijden is beter dan aan de kant staan. Heeft zijn nationaliteit niet mee en is ook geen vrouw dat schijnt wel handig te zijn in de DTM.

Mevrouw Lege krijgt in de DTM wel een 2008 auto. Vrouw en een groter budget?
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ferrari10flrb schreef:Mevrouw Lege krijgt in de DTM wel een 2008 auto. Vrouw en een groter budget?
Audi doet nu net als wat Mercedes vorig jaar al deed heeft, 9 wagens inzetten en maar 1 jahreswagen en de afspraak is dat beide merken een dame in de auto zetten, en Bakkerukkerd zal wel meer doekoe neergelegd hebben dan CA wil doen voor een oude auto.
Stranger
Contacteer:

Bericht door Stranger »

1:18 24/7 schreef:Brecht Decancq, waar ken ik die naam toch van? :think:
Sorry ;) Neem die jongen een keer mee naar Paul Ricard en dan krijg je dit...
Dennis de Kok

Bericht door Dennis de Kok »

Bleekemolen voor Spyker in Le Mans

Jeroen Bleekemolen rijdt dit seizoen de 24 uur van Le Mans. De A1GP-coureur rijdt samen met Tom Coronel en Jarek Janis de Spyker C8 Laviolette GTR2 van Spyker Squadron in de GT2-klasse.
Teamgenoten
"Het is fantastisch om terug te zijn bij Spyker", zegt Bleekemolen. "Ik ken Tom erg goed en je kan prima met hem samenwerken. Jarek en ik hebben in de DTM gereden. Hij is een goede rijder en een prima toevoeging aan het team. Toen ik vorige week de fabriek van Spyker Squadron bezocht was ik verbaasd over de progressie die is geboekt. Ik kijk daarom enorm uit naar de race in juni."

bron http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/overig ... emolen.xml
59 x Spark Le mans in mijn verzameling

Verwacht 1 x spark le mans

Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Oud nieuws, pagina 5 :mrgreen: :dance:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Senna tekent contract bij Team ORECA in LMS

Bruno Senna zal dit jaar deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. De Braziliaan testte eerder deze maand al voor Team ORECA en dinsdag werd door het Franse team bevestigd dat hij ook tijdens de race in actie zal komen. Hij zal de auto samen met Stephane Ortelli besturen.

Behalve in Le Mans zal Senna uitkomen tijdens de 1000 kilometer van Barcelona en de 1000 kilometer van Spa-Francorchamps. Deze races vinden plaats op respectievelijk 5 april en 10 mei. Een maand later, op 13 en 14 juni, vindt dan de 24 uur van Le Mans plaats.

Senna testte recentelijk ook nog een DTM-bolide van Mercedes, maar hoe het met die plannen zit, is niet bekend.
Een Senna in Le Mans, toch wel leuk dat die naam aan die legendarische race meedoet.
Afbeelding

Stranger
Contacteer:

Bericht door Stranger »

Dit jaar hebben we waarschijnlijk Senna, Prost en Mansell op Le Mans ;)
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Nice nieuws :cool:

Maar zat er al een beetje aan te komen toen hij de test ging doen, Want mocht het F1 verhaal niet doorgaan moet je toch wat anders doen :D Nu nog DTM erbij en die jongen zit gesetteld voor dit jaar :drool:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

En Albers en Zwolsman zijn er ook bij :cool:
albersf1.com schreef:Albers met Kolles naar 24 uur van Le Mans

Christijan Albers zal dit jaar voor Team Kolles deelnemen aan de Le Mans Series, waarvan het seizoen komend weekend begint in Barcelona, met de 1000 kilometer van Catalonië. Zo heeft het team van voormalig Formule 1-teambaas Colin Kolles dinsdag bekendgemaakt. Ook zal de 29-jarige Nederlander met Team Kolles voor het eerst meedoen aan de legendarische 24 uur van Le Mans.

Albers zal in actie komen met de Audi R10 TDI, waarmee hij vorig jaar oktober nog tweede werd bij zijn debuut in de sportscars, op het circuit van Laguna Seca in Californië. Albers, voormalig Formule 1-coureur, deelde toen de auto met vijfvoudig Le Mans-winnaar Emanuele Pirro. In de Le Mans Series zal Albers een team vormen met de Deense DTM-coureur Christian Bakkerud en de Indiër Narain Karthikeyan, die eveneens een Formule 1-verleden heeft. Eerder deze maand maakte Albers al kennis met zijn nieuwe teamgenoten, tijdens een testsessie op de EuroSpeedway Lausitz, een circuit in het oosten van Duitsland.

Albers kijkt ernaar uit om een heel seizoen te rijden met de Audi R10 TDI, die de afgelopen drie jaar goed was voor de overwinning in de 24 uur van Le Mans: "Ik kijk ernaar uit om komend weekend voor Team Kolles uit te komen in Barcelona. Ik ken het team goed, aangezien ik vorig jaar een goed seizoen met ze heb meegemaakt in de DTM. Ik zal dit jaar samen met Bakkerud en Karthikeyan een auto delen en ik denk dat we samen een erg sterk team zullen vormen. Ze hebben allebei erg veel ervaring in de autosport. Het is moeilijk in te schatten waar we komend weekend zullen eindigen, maar we zullen uiteraard erg ons best doen om een goed resultaat neer te zetten."

Kolles en Albers werkten eerder met elkaar samen in de Formule 1, bij de teams van Midland en Spyker, en in het Duitse toerwagenkampioenschap, bij het Futurecom TME-team.

Het Le Mans Series-seizoen bestaat uit vijf races van 1000 kilometer. Na Barcelona volgt op 10 mei de 1000 kilometer van Spa. Op 2 augustus is op het circuit van Portimao de 1000 kilometer van de Algarve en op 23 augustus wordt er gereden op de Nürburgring. Op 13 september wordt het seizoen afgesloten op het circuit van Silverstone, in Engeland. De 24 uur van Le Mans wordt dit jaar verreden op zaterdag 13 en zondag 14 juni.
Gezellig al die Hollanders op Le Mans :dance:
Afbeelding

Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Ben benieuwd hoe Albers het ervan afbrengt in een LMP1. En misschien dat de oude R10 nog voor een verrassing kan zorgen. De nieuwe R15 schijnt een stuk complexer te zijn. Hetgeen in endurance niet altijd een voordeel hoeft te zijn.

Vraag me wel af waarom Kolles voor 3 rijders kiest tijdens de 1000 km races. Terwijl 2 meestal gebruikelijk is en 3 verschillende rijders op 1 auto lijkt me wat afstelling ed ook niet echt een voordeel. Zal wel een kwestie van 3 coureurs is een groter budget.

Nog berichten dat Lammers nog voor een team gaat rijden??
fish88

Bericht door fish88 »

Mwah de Prive Aston kon vorig jaar al de R10 bijbenen, dus de fabrieks wagen zal wel voor hun kunnen blijven. En ik ben niet echt onder de indruk van de bezetting op beide wagens dus dat ook maar weer afwachtten.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik las in F1 Race report een losse opmerking dat Jan Lammers niet gaat rijden omdat ie geen snelle ronden meer zou halen. Ik kan het bijna niet geloven. :|
Plaats reactie