Powersprint Update 04-09: F458 Hankook (pag. 97)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: Powersprint Update 15-04: James Bond 1/18(pag. 55)

Bericht door rsh_scuderia »

Die Esprit is zoooo veel mooier in het zwart goud.
Man, als ik die nog eens binnen krijg :worshippy:

Wel aardige foto's, maar ik zou je sluiteropening naar je diafragma wat bijstellen als je wittere foto's wilt krijgen. Hiermee haal de spiegeling weg uit het gedigitaliseerde proces. Ik dacht; ik meld het maar even. Als je tips wilt krijgen over de slechte foto's dan hoor ik het wel he! :mrgreen: :thump_up:
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

Gefeliciteerd met je stage plek :thump_up: , ik zou er ook nog wel 'ns wat werk willen doen, lijkt me best lachen.

Mooie 007-aanwinst, heb laatst in een witte Esprit Turbo's met gouden letters gezeten tijdens het afleveren van een pakket bij Van Der Kooi. Wat een brute wagen, echt top!
Afbeelding
lambodiecast

Bericht door lambodiecast »

rsh_scuderia schreef: Wel aardige foto's, maar ik zou je sluiteropening naar je diafragma wat bijstellen als je wittere foto's wilt krijgen. Hiermee haal de spiegeling weg uit het gedigitaliseerde proces. Ik dacht; ik meld het maar even. Als je tips wilt krijgen over de slechte foto's dan hoor ik het wel he! :mrgreen: :thump_up:
:?: dat moet je toch eens uitleggen ... hoe krijg je een spiegeling weg door met de sluitertijd te spelen ? (sluiteropening en diafragma is hetzelfde dacht ik altijd :oops: ), ik gebruik hiervoor een circular polarizing filter. Als je de achtergrond ook wit wil krijgen moet je die twee stops overbelichten ten opzichte van je hoofdonderwerp ... als je gewoon zomaar een langere sluitertijd gaat gebruiken op f22 bvb zal de witte wagen overbelicht worden ver voordat je achtergrond wit zal worden volgens mij.

Ik wil altijd bijleren, dus laat maar even weten hoe jij dit zou doen ...
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Die opmerkingen van Richard moet je maar met een korreltje zout nemen Mr. Lambo :) Als je zijn topic doorleest weet je al wat ik bedoel. Die foto's van Richard zijn ook zooo slecht :mrgreen: Hij copy-past ze zelfs al van andere sites :lol:

Ik heb hier trouwens extra niet gekozen voor een witte achtergrond, omdat anders het witte model weg zou vallen (hadden ze daar nu ook maar eerder aan gedacht in de film :doh: )
En een pola moet ik eigenlijk altijd nog eens aanschaffen, toch wel handig om zo de spiegelingen weg te kunnen krijgen.

En over de witte achtergrond die je moet overbelichten: is dat gewoon scherpstellen op je onderwerp in auto-stand en dan deze in de man. stand 2 stops aanpassen?
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
lambodiecast

Bericht door lambodiecast »

Powersprint schreef: En over de witte achtergrond die je moet overbelichten: is dat gewoon scherpstellen op je onderwerp in auto-stand en dan deze in de man. stand 2 stops aanpassen?
Als je het op die manier zou doen wordt je auto overbelicht, eigenlijk moet je een externe flitser op de achtergrond zetten en een scherm plaatsen op die manier dat de flitser niet naar voor kan schijnen en zo de auto 'over' belichten, eigenlijk moet je twee flitsers hebben, eentje links en eentje rechts.
Dan gewoon 'meten' op de wagen en de flitsers manueel 2 stops krachtiger zetten ... et voila : een perfect witte achtergrond en toch een correct belichte auto (is een trukje uit studio fotografie trouwens waar ze ook met een witte seamless achtergrond-doek werken :D )

by the way : zeg maar gewoon Mark hoor :wink:
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Wieldop

Bericht door Wieldop »

Hij is supervet Arno! :dance: Foto's zijn goed gelukt, vind ik toch!
Afbeelding
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Indrukwekkend.
Zowel model als stageplaats... Ben zelf niet zo technisch aangelegd (understatement of the year), maar vind het super-interessant! Ik twijfel er niet aan dat je ons gepast op de hoogte gaat houden :mrgreen:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Ik zal jullie zeker op de hoogte proberen te houden w.b.t. mijn stageplaats. Dat gaat helemaal goedkomen :thump_up: Hier alvast de eerste update:

We zijn nog altijd bezig met de carbon monocoque. Ook het achterframe vordert langzaam en zit al bijna in elkaar. Alleen moet er op een paar punten alu worden gelast, en laat dat nou net even niet opschieten ;) Op 4 mei ligt de dead line, dus laten we hopen dat dan alles op z'n plaats komt. Er is dan namelijk een foto- en filmshoot.
Verder is vandaag mijn testvoertuig voor het ABS dat we willen gaan monteren klaar. Dit is een Shark Imperator, een soort van buggy, die wat betreft afmetingen en gewicht redelijk in de buurt komt van de racewagen. De hele eindoverbrenging van de vario was uit elkaar geknald en daardoor moest de hele motor en differentieel uit elkaar. Een hele klus, maar nu rijdt hij gelukkig weer :) Mocht het ABS op de buggy goed werken, dan gaan we hem uiteindelijk overzetten op de racewagen.

En Mark, bedankt voor de tips maar helaas ben ik nog maar een amateur fotograafje die niet de beschikking heeft over een externe flitser. Dus dat wordt toch gewoon blijven nabewerken in photoshop voorlopig :mrgreen:

De rest uiteraard ook bedankt voor de super reacties :thump_up:

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Idd pracht van een wagen :worshippy: :drool: En de foto's zijn geslaagd :dance:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Jaaaaaaaaaa :drool: mooi man die witte Esprit, helemaal top, een geweldige JB aanwinst :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Bien

Bericht door Bien »

Wat een geweldig model. Ik vind de witte persoonlijk veel mooier dan de versie met de ski's.

Enne... met je foto's is niks mis hoor :worshippy:
MartinBond
Contacteer:

Bericht door MartinBond »

Ik heb even fluchtig pagina 55 doorgelezen, en moet héél even iets rechtzetten (als iemand anders het heeft gedaan: ik heb het snel overgekeken :wink: )

Die Lotus komt dus uit "For Your Eyes Only", en is volgens vele een AA Bond-collecton model wat op het laatst niet door is gegaan, want:

Zowel de wielen, exterieur en interieur zijn identiek aan de filmauto, en
waarom zou je een "standaard" auto zonder enig kenteken uitgeven?(meestal "esprit turbo"of "lotus"O.I.D)
het kenteken gedeelte schijnt te zijn omdat ze dus geen licencie hebben en dus ook het kenteken OPW654W niet mogen gebruiken...
Maarja, het is dus gewoon een wilde gok, en een aardig reële verklaring vind ik ;)
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

MartinBond schreef:Ik heb even fluchtig pagina 55 doorgelezen, en moet héél even iets rechtzetten (als iemand anders het heeft gedaan: ik heb het snel overgekeken :wink: )

Die Lotus komt dus uit "For Your Eyes Only", en is volgens vele een AA Bond-collecton model wat op het laatst niet door is gegaan, want:

Zowel de wielen, exterieur en interieur zijn identiek aan de filmauto, en
waarom zou je een "standaard" auto zonder enig kenteken uitgeven?(meestal "esprit turbo"of "lotus"O.I.D)
het kenteken gedeelte schijnt te zijn omdat ze dus geen licencie hebben en dus ook het kenteken OPW654W niet mogen gebruiken...
Maarja, het is dus gewoon een wilde gok, en een aardig reële verklaring vind ik ;)
Was al vermeld, alleen niet in zoveel woorden :lol:
MartinBond
Contacteer:

Bericht door MartinBond »

:oops:

Maarja, maakt niet uit toch? ;)
Ik heb het model zelf ook,ben al een paar jaar op zoek naar een redelijk geprijsde Bronskleurige Turbo Esprit

(en in m'n eigen topic een nieuwe Bond-aanwinst (of is dat spammen :angel: ))
Afbeelding
whatevert

Bericht door whatevert »

Moet je eens goed naar dat interieurtje kijken, super mooie zacht-Engelse kleuren :)
Plaats reactie