Verbaasd mag op slot , ben het nog steeds!!!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Daytona69
Schaal: 1:18
Contacteer:

Verbaasd mag op slot , ben het nog steeds!!!

Bericht door Daytona69 »

Tot mij verbasing zijn er volgens mij "verzamelaars" op dit forum , die een mooi model in de hogere prijsklasse aankopen om vervolgens te fotograferen in hun privécollectie topic en hem daarna gelijk weer te koop zetten op één van de veilingsites.Alleen maar om de positieve reacties en veren in je kont?
Ik spaar zelf op een voor mij financieel haalbaar niveau , maar ik snap best dat je de betere modellen wilt sparen , dan maar minder kopen , maar om nou net te doen dat je een bepaald model hebt , maar je had hem eigenlijk maar even . Dan ben je geen verzamelaar ,je hobby is dan modelautofotograaf en opschepper!
Laatst gewijzigd door Daytona69 op wo 07 jul 2010 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Re: Verbaasd???

Bericht door Peter Parker »

Ja snappen doe ik dat ook niet, maar ieder zijn meug. Ik hou ook meer van een mooi model in mijn vitrine, maar ik ben dan ook een slechte verkoper denk ik. Het loslaten is wel heel boedhistisch :D Iets kopen en dan weer weg doen. Maar ik denk dat de boedhisten het weg geven. Mogelijk is dat een optie? Ik weet wel iemand die ontvangen wil :dance:
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

Als dat zo is, dan verbaasd me dat ook.
Tenslotte koop je een model omdat je dat graag wilt hebben.
Natuurlijk kan een bepaald model tegenvallen en zet je hem later misschien weer te koop, maar dit is toch een forum voor de echte liefhebber.....
Ik snap het ook niet en ben benieuwd wie je bedoelt......

PS Het is niet de bedoeling om mensen aan de schandpaal te nagelen :wink:
Daytona69
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Ik ga geen namen noemen , want dat vind ik niet gepast, maar ik zal geen complimenten meer geven op hun virtuele collectie

Zelfs bij dubbele heb ik moeite om afscheid te nemen :oops: Ja soms heb je een pakkage deal En van mijn 23 stuks 1 op 43 moest ik bijna huilen , toen ik ze inpakte en wegdeed , dat terwijl ik ze eigenlijk een sta in de weg vond . Ja sinds ik vader ben , ben ik veel emotioneler , SORRY!
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Het hebben is misschien niet zo leuk als het willen?

Ik heb tot nu toe welgeteld 5 modellen verkocht in mijn gehele tijd dat ik verzamel.
Ik reageer uberhaupt niet zo veel in de privecollecties meer (er zijn erg veel updates, binnen 2 a 3 dagen ben je al op pagina 3 beland lijkt het wel).
En al helemaal de mensen die het hebben, foto maken en dan weer doorverkopen.

Ieder zijn eigen meug en als je door dit handelen wel je basiscollectie kan uitbreiden dan zeg ik alleen maar Repsect :thump_up:
simpen

Bericht door simpen »

Ach het is een handeltje zoals een ander, maar in mijn 5 jaar verzamelen heb ik nog geen enkele verkocht, alhoewel ik er nu aan denk om enkele oude Bburago's weg te doen. Maar die hebben dan weer een emotionele waarde :doh:
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ik koop ook regelmatig modellen voor die voor de verkoop bestemd zijn
deze plaats ik echter niet in mijn topic , de reden waarom ik dit doe
is om de hobby te bekostigen om mijn eigen collectie uit te breiden.

Ook heb ik weleens eens last van impuls aankopen , deze modellen zijn
dan wel mooi maar passen eigenlijk niet in de collectie
en zullen dus weer het veld moeten ruimen na enige tijd .

Maar een virtuele verzameling erop na houden , nee dat niet
heeft toch geen enkele zin om zoiets te doen .
Zie inderdaad ook regelmatig foto's van modellen hier op het MAF die ik dan
ook weer tegenkom op diverse verkoop site's

Ben het dan ook wel eens met de stellingen van RSH en Daytona.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
rpi

Bericht door rpi »

Het is bij mij uitzondering, maar toch is het diverse keren voorgekomen dat ik een high end auto gekocht heb en al snel weer verkocht.

Ik irriteer me namelijk snel aan bepaalde details die niet naar mijn zin zijn. Dit had ik bijvoorbeeld met de Ferrari sharknose van CMC. Toen ik hem uitpakte was ik hartstikke blij met het model, maar toen ie enkele dagen in mijn vitrine stond begonnen enkele zaken mij te irriteren.

Ik had namelijk een achterwiel dat scheef stond en het ruitje vond ik veel te dik plexiglas. Ik heb hierover met CMC gemaild en die zeiden dat dit zo hoorde. Hoe vaker ik naar het model keek, hoe erger ik het vond. Daarom heb ik al na een maand of zo besloten het maar te verkopen.

Hetzelfde heb ik eens gehad met een 1:12 Lamborghini Murciélago 40th anniversary. Dat ding had ik voor een nette prijs gekocht. Toen ik zag dat die voor bijna het dubbele de deur uitgingen, was ie bij mij ook weer zo weg. Voor dat geld had ik liever meerdere andere modellen.
DennieV

Bericht door DennieV »

Ik heb in al die tijd nog maar slechts 1 model verkocht,en dat was een Hummer in de schaal 1:24,en die past natuurlijk niet bij al m'n 1:18's.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat een hoop modelauto's (1:18 S63 AMG,1:18 CLK DTM AMG,1:12 Z4,1:12 Carrera GT en nog een paar) nog steeds nieuw in de doos zitten,in een gesloten kast waar ik ze dus ook niet zie :angel:

Maar als ons huis dat we binnenkort hebben ingericht is,ben ik van plan om al m'n modellen een mooi plekje te geven,en de mooiste/netste/chiqueste/dikste modellen in de woonkamer :D
Bert

Bericht door Bert »

Daytona69 schreef:Tot mij verbasing zijn er volgens mij "verzamelaars" op dit forum , die een mooi model in de hogere prijsklasse aankopen om vervolgens te fotograferen in hun privécollectie topic en hem daarna gelijk weer te koop zetten op één van de veilingsites.Alleen maar om de positieve reacties en veren in je kont?
Ik spaar zelf op een voor mij financieel haalbaar niveau , maar ik snap best dat je de betere modellen wilt sparen , dan maar minder kopen , maar om nou net te doen dat je een bepaald model hebt , maar je had hem eigenlijk maar even . Dan ben je geen verzamelaar ,je hobby is dan modelautofotograaf en opschepper!
Dat is echt zielig zeg. Je hebt ook mensen die bv een Porsche huren als ze naar een schoolreunie gaan. Minderwaardigheidscomplex heet dat geloof ik, of gewoon opschepper ja.

Dat het niet mijn bedoeling om ze door te verkopen blijkt wel uit het feit det ik de dozen niet bewaar, maar dat is een andere topic :D
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Was denk al meer mensen opgevallen dat bepaalde forumleden nauwelijks na het plaatsen van foto's het mdoel al te koop aanbieden.

Mijn verzameling is nog steeds in beweging en ben ik het verzamelgebied meer en meer aan het afbakenen. Dat betekend dat sommige modellen toch het veld moeten ruimen om dat ze buiten de collectie vallen. Maar al basis koop ik een model omdat ik die mooi vind en niet om het daarna weer te verkopen. Ik zie mijn collectie ook niet als een alternatieve belegging.
kennytuning_
Banned

Bericht door kennytuning_ »

dat is ook wa koop dan een model van 100 euro krijg wat postivie reacties en verkoopt het dan voor 90euro :thump_down: :eh: ik verkoop ook wat modellen nu maar ik moet geld hebben voor aankoop van nieuwe modellen he ik denk dat iedereen dat snapt ik heb geen ezeltje da in mijne hof geld kakt :mrgreen:
Afbeelding
Porsche

Bericht door Porsche »

Man man man wat een geleuter
Koop je iets in een impulsieve bui dan moet je er maar mee opgescheept blijven zitten :doh:
Of vandaag ben je gek van Ferrari's BBR en plots na 5 jaar denk je hoera modellen van rond de 200 euro waar ben ik toch in godsnaam mee bezig :doh:
Spark maakt ook modellen in resin maar voor 40 a 50 euro

Neen wij blijven BBR kes kopen want Je bent ermee begonnen en nu MOET je maar verder doen :eh:
Wat een geleuter ! En dan zijn jullie ZO RUIM DENKEND !Nou in Holland mag en kan alles :cool:
Trouwens probeer maar eens iets te verkopen ! Iets van 200 euro aan 120 euro
Nou IS DIT JOUW LAAGSTE PRIJS ??? MODEL IS TOCH 100 % nieuw ??? Verzending is toch voor 0 euro ?? en verzekerd ??? Kan het nog wat goedkoper :drool:
Bij de Kerstman is momenteel een aktie alles gratis en ook nog thuisbezorgd
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

'T kan me eerlijk gezegd weinig schelen wat voor intenties iemand anders met zijn of haar verzameling heeft, dat is hun eigen zaak. Ik snap 't punt wel dat 't vreemd is dat sommige mensen een model kopen, foto's plaatsen en 't model weer verkopen, maar aan de andere kant leent dit wereldje zich volgens mij heel aardig om een eigen privé handeltje op te zetten om wat extra geld te verdienen (wat meestal toch wel weer in andere modelauto's gestoken wordt) en dat dit voor hen de ideale manier is om zich met hun hobby bezig te houden. Zoals al werd opgemerkt heeft iedereen hier er z'n eigen ideeen over, wat volgens mij zorgt voor een interessante mix aan verzamelingen en collecties op dit forum :thump_up: .
Afbeelding
belcar

Bericht door belcar »

Daytona69 schreef:Tot mij verbasing zijn er volgens mij "verzamelaars" op dit forum , die een mooi model in de hogere prijsklasse aankopen om vervolgens te fotograferen in hun privécollectie topic en hem daarna gelijk weer te koop zetten op één van de veilingsites.Alleen maar om de positieve reacties en veren in je kont?
Volledig me eens, dat heeft nog weinig met verzamelen te maken. Zelf verkoop ik ook vaak modellen, maar dat zijn er dan die ik ofwel dubbel heb of anders die niet in de verzameling passen (die zitten dan meestal in een lot bij iemand die een aantal modellen in 1 lot wil verkopen :wink: ) Het verkopen van die modellen is ook leuk om er dan andere modellen van te kopen :thump_up: Maar zoals gezegd dat zijn dan geen modellen uit mijn collectie.
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gesloten