We zijn afgelopen zaterdag weer naar de beurs geweest in Houten.
Sjonge wat een rust daar zeg!! Dat heb ik daar nog nooit meegemaakt. Echt een verademing om niet overal te hoeven drukken...
En mede daarom heb ik nog wat nieuws te melden. 1 voor mijn verzameling DD'ers en 2 voor mijn Zandvoort verzameling.
De eerste is een schitterend model van een Lola T294S Ford waar Ernst Berg Le Mans mee heeft gereden in 1977.
Ze hebben het zeker niet slecht gedaan want zij zijn dan wel uitgevallen maar dat was al laat in de race. Uiteindelijk hebben ze 213 ronden gereden.
Het model is van Bizarre.
Ik heb dit model niet op de beurs gekocht maar geruild. Ik had zelf nog een model over van Arie Luyendyk en die heb ik tegen dit model geruild met Gerrit Boer. Hij is ook een verzamelaar van Nederlanders. Gaaf he? We hebben onder het genot van wat eten en drinken lekker kunnen ouwehoeren over onze hobby. Paul Beyersbergen was er ook met z'n broer. Dus het was een uitstekende dag zo op de beurs.
Dit is het model,
En dit is de echte,
En zoals gezegt had ik nog 2 nieuwe modellen voor de Zandvoort verzameling.
De eerste is een model van de Ferrari 312 T2 waar Niki Lauda de race mee won in 1977
En de laatste is ook een Ferrari van Niki Lauda. Dit is de 312 B3 waar hij de race in 1974 mee won.
Nou dat was het voor nu.
Er is er nog 1 onderweg dus binnenkort meer.
Al deze modellen staan inmiddels ook op m'n site!
-Gerben-