Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Plastic edition ? Heb ik ook gehad van Norev
Een 1:1 uit eigen archief:

Die plastic Norevs hebben hun eigen charme. Trokken nog wel eens wat krom soms geloof ik.

Die plastic Norevs hebben hun eigen charme. Trokken nog wel eens wat krom soms geloof ik.
is ook zo tripoux...al vind ik ze wel iets hebben...al van kleinsaf....ik denk dat toen in die tijd alleen norev franse modellentjes maakte,voor een lage prijs,dinky's had je ook,maar daar was niet zoveel keus in...teweten dat norev ondermeer een mehari maakte en simca's peugeot's....enz... 

Ik vind dat vervormen juist wel een charme hebben, net zoals afgebladderde Dinky's.
Heeft vooral met temperatuur/zon te maken denk ik.
Als je ze nu binnen in de vitrine hebt, zal dat vervormen verder wel meevallen toch?
Heeft vooral met temperatuur/zon te maken denk ik.
Als je ze nu binnen in de vitrine hebt, zal dat vervormen verder wel meevallen toch?
Mijn Norevs zijn in ieder geval niet verder vervormd sinds ik ze heb... mee eens trouwens, ze hadden een leuke keus aan modellen en de detaillering was ook meer dan in orde voor die tijd. Mijn favorieten zijn een Ami 6 in het wit en een oranje Renault 5.
Zeker voor die tijd wel bijzonder: een volledig openende 5-deurs.
Zie je tegenwoordig nog steeds weinig in deze schaal.
Best mooi strak gesneden modellen overigens, al is het niet meer te vergelijken met nu natuurlijk.

Zie je tegenwoordig nog steeds weinig in deze schaal.
Best mooi strak gesneden modellen overigens, al is het niet meer te vergelijken met nu natuurlijk.

de laatse dagen heb ik al heel wat Peugeots laten zien,die nieuw in mn collectie zitte...
vandaag nog een fraaie coupé
...een straatauto uit 1967...
Peugeot 204 Coupé

vandaag nog een fraaie coupé

Peugeot 204 Coupé

Ook weer mooi! Ik kan het niet laten er even weer een vakantiefotootje van vorig jaar bij te plaatsen.

Kun je meteen zien hoe goed die modelauto klopt!

Kun je meteen zien hoe goed die modelauto klopt!
- straatauto
- Contacteer:
Na al dat fraaie Peugeot-werk plaats ik maar weer eens twee Fiatjes.
De 850 coupé liet ik al eens eerder zien van Progretto K; was echter veel minder fraai en duurder dan deze Altaya.
Starline heeft nu ook de Fiat 1500 uit 61 uitgebracht in vier verschillende kleuren én een 2300 Familiaire (tip voor Veicolco?............ of wist je het al?)
Fiat 850 coupé 1967 Altaya
Fiat 126 1972 Starline Models

De 850 coupé liet ik al eens eerder zien van Progretto K; was echter veel minder fraai en duurder dan deze Altaya.
Starline heeft nu ook de Fiat 1500 uit 61 uitgebracht in vier verschillende kleuren én een 2300 Familiaire (tip voor Veicolco?............ of wist je het al?)
Fiat 850 coupé 1967 Altaya
Fiat 126 1972 Starline Models

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Erg mooi, beide auto's Straatauto! Een meester bij ons op school had zo'n 850 coupé met dubbele achterlichten. Voor mijn 6e verjaardag kreeg ik zo'n plastic racebaan met een 'lanceerinrichting' met elastiek de Faller Hitcar (wie kent hem nog?) met ook een Fiat 850 coupé erbij.
Die 126 heeft ook een heel eigen charme. Vond ik als kind al erg leuk. Die zakelijke rechte lijnen en die mooie pure wieltjes. Ik heb wat met wielen, vooral als het stalen wielen zijn.
Bijgaand beide auto's uit eigen archief: de 850 (mét enkele achterlichten) op een sloop in Frankrijk en de 126 in een reclame van die tijd.

Die 126 heeft ook een heel eigen charme. Vond ik als kind al erg leuk. Die zakelijke rechte lijnen en die mooie pure wieltjes. Ik heb wat met wielen, vooral als het stalen wielen zijn.
Bijgaand beide auto's uit eigen archief: de 850 (mét enkele achterlichten) op een sloop in Frankrijk en de 126 in een reclame van die tijd.

mooi die fiats straatauto...zou niet weten welke kiezen,want ze hebben allebei wel iets...
ik zet vandaag nog even de opvolger van de 204 coupé hier...
Peugeot 304 coupé (1975)

ik zet vandaag nog even de opvolger van de 204 coupé hier...
Peugeot 304 coupé (1975)

Dat zijn mooie modellen en leuke herinneringen. De 126 kan ik me uit mijn jeugd vooral herinneren als 1:24 van Polistil(?) in het olijfgroen. Het motorkapje ging volgens mij omlaag open, best apart. De 850 coupé kwam je echt zelden tegen op de weg, de sedan was daarentegen erg populair. Als je zo'n coupé zag, was-ie vrijwel altijd donkergroen of okergeel.
De coupé's van Peugeot hoorden ook bij de zeldzame auto's, terwijl de sedans uitstekend verkocht werden. Lichtblauw metallic was in mijn herinnering, naast wit, donkergroen en donkerrood, de populaire kleur.
De coupé's van Peugeot hoorden ook bij de zeldzame auto's, terwijl de sedans uitstekend verkocht werden. Lichtblauw metallic was in mijn herinnering, naast wit, donkergroen en donkerrood, de populaire kleur.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Ik heb een paar modelletjes van Faller Hitcar, maar die waren zonder motortje, een soort van rare combinatie van een plastic carrosserie en een metalen bodem.
Aan Faller Hit Car kwamen ook geen motortjes te pas.
Een licht autootje werd door een soort lanceerder met elastiek de baan op gejaagd.
Die baan bestond uit losse plastic stukken met opstaande randen.
Majorettes, Siku's en Matchboxen deed het eigenlijk nog beter omdat die zwaarder waren en beter liepen.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Maar ze hadden ook een soor tracebaan met dezelfde wagentjes...tripoux schreef:http://i3.ebayimg.com/05/i/000/d0/14/c55e_1.JPG
Aan Faller Hit Car kwamen ook geen motortjes te pas.
Een licht autootje werd door een soort lanceerder met elastiek de baan op gejaagd.
Die baan bestond uit losse plastic stukken met opstaande randen.
Majorettes, Siku's en Matchboxen deed het eigenlijk nog beter omdat die zwaarder waren en beter liepen.