Nou the time has come to post
Als eerste de Fiat. Een model uit de platinum serie van Sunstar. Zoals gezegt echt een heel goed model, wat eigenlijk op detail en materialen boven Auatoart uitsteekt. Alleen de kwaliteitsstandaard is niet van hetzelfde niveau. Zo is het dubbele scharnier voor de motorkap allemaal leuk en aardig maar soepel werkt het systeem niet en vlekkelooos sluit de motorkap ook niet aan. Verder hebben ze het scharnier op de kofferbak te strak langs de rand gezet. Open doen betekend dat het groeven aan de rand van de carroserie gaat maken

dus die blijft verder maar lekker dicht dan helaas. Ook de lak is niet van het Autoart niveau en dat zit hem vooral in de glans, iets wat bij de rode helemaal naar voren kwam (een rede voor mij die te laten staan, al doet een wax beurtje misschien heel veel!). Verder had het rood in de achterlichten wat dieper gemogen (wat ik al opgelost heb met een rode cd-marker) en snap ik niet waarom de knippers voor nog een oranje deel hadden dat meer rood was! (de versie met meer sportievere grille heeft ook gewoon alles zilver/wit) Als laatste nog een puntje van kritiek op de softtop die van voren niet helemaal lekker is gecontrureerd qua aansluiting, vanwege het aan de binnenkant doorlopende plastic van de achterruit.
Nu de positieve punten en dat zijn er toch wel een aantal! Zo zijn net als bij de 1:12 Morris de wissers voorzien van het draaiprincipe, maar dit keer goed uitgewerkt zonder teveel speling. De klemmende stand werkt hier beter en je ruitenwissers zullen niet zomaar worden gekilled door de motorkap. Verder zien we overal chroom, tapijt, gordels en meters op het dash die wel heel erg mooi zijn! Ook de verlichting is mooi uitgewerkt en is na de aanpassingen toch wel op Autoart niveau. Ook de softtop verdiend een pluim die met leer is bekleed!

(downside is dus echter dat ze het plastic van de achterruit hebben doorgetrokken om het leer onder vast te lijmen. Daardoor is de rand nogal dik van voren...). Als laatste iets wat we eigenlijk alleen bij de handbouwers zien, namelijk de foto-etsen die werkelijk overal zijn gebruikt, geen opdruk te bekennen!
Nou enough talking, it's picture time!
--- Fiat 124 Spider ---
En nog een positief punt, de doos en je krijgt er een foldertje bij met foto's van toen!
Nou next one, de wagen die ik als eerste binnen heb gekregen met de bestelling die m'n broertje deed bij Modelissimo
--- Porsche 996 Gt3 Rs ---
Ook nieuw, al had ik hem al in een andere kleur, zwart staat hem denk gewoon het mooist want dan is het coupé dak een mooi geheel met de auto.
--- Smart Roadster Coupé ---
En dan als laatste, een Subaru die naast de 2003 nog miste. Vanwege de prijs maar even laten staan, maar voor 34 euro kon ik het niet laten! deze naast de Smart en Fiat te bestellen:D
Voor ik weer vragen krijg waar ik dat voor elkaar heb gekregen:
http://www.modelcarworld.biz
--- Subaru Impreza WRX STI '06 ---