Rothmans Porsche 956

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Rothmans Porsche 956

Bericht door St. Paul »

Geen spectaculaire verbouwing. Het gaat hier slechts om enkele decals. Maar aangezien ik weet dat er meer mensen (o.a. Markopolo en Frank Droomautoos) op het forum dit gaan doen plaats ik hier toch even de dingetjes die ik heb opgemerkt.

Ik heb de decals met het belachelijke Racing vervangen door Rothmans decals bij een Minichamps 1:18 Rothmans Porsche 956.

De decals laten verbluffend makkelijk los. Zelfs makkelijker dan de decals die je op de deuren en achtervleugel moest los halen. Bij de 2 kleintjes aan de zijkant is het een kwestie van oude eraf en nieuwe er op. Boven op de auto net achter de cockpit zit een groot 'wapen'. Deze decal zit op een ander decal maar liet bij mij goed los. Doe het wel voorzichtig want de decal die er onder zit wil je niet beschadigen!

De moeilijkste decals zitten op de neus van de wagen. Het 'Rothmans wapen' is nog goed te doen. Er onder zitten nog 2 decals. 'Racing' haal je er zo vanaf. 'Porsche' eronder zit vast aan het Porsche logo en nog verder naar beneden. Ik heb eerst hier voorzichtig een sneede in gemaakt zodat bij het verwijderen het logo blijft zitten. Voordat ik aan de tekst op de neus begon heb ik eerst het 'wapen' geplaatst omdat dat makkelijker meet.

Tot slot het opplakken van de nieuwe logo's. Vooral de logo's bij de neus zo veel mogelijk wegknippen van het doorzichtige. Er is hier erg weinig ruimte en de decals vallen anders over de 2 gaatjes waar ze net boven zitten.

Ik moet zeggen dat ik het geslaagd vind en blij ben dat ik het gedaan heb. Nu heb ik een Rothmans Porsche zoals ie destijds reed! :thump_up: Ik heb geen digitale camera. Foto's komen z.s.m.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

:thump_up: Kijk, zeer belangrijke en nuttige info!

Bedankt Paul! :D
Plaats reactie