GTE - Ferrariverzameling

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ferrarifan
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: GTE - Ferrariverzameling

Bericht door Ferrarifan »

Hele mooie uitgebreide Ferrari collectie heb je. :clap:
Er is in de schaal 1:43 zo verschrikkelijk veel te krijgen dat ik soms wel eens spijt heb dat ik alleen 1:18 verzamel. :wall:

Gr.

Ferdi
GTE

Bericht door GTE »

Ja dat klopt. Dat is voor mij een van de factoren om voor 1:43 te kiezen. Een andere factor is (logischerwijs) de ruimte en tenslotte ook dat het echte handwerk doorgaans in 1:43 wordt gedaan.

Overigens heb ik nog wat naslagwerk bekeken over mijn meest recente aanwinst, en dan kom je toch weer wat leuke weetjes tegen. Het is 002C, die niet lang na de Mille Miglia is omgebouwd naar 166 Spyder Corsa-configuratie. Vandaag de dag is het de oudste nog bestaande Ferrari en in het bezit van James Glickenhaus, bekend als eigenaar van de Ferrari P4/5. 002C is ook de eerste Ferrari die een overwinning behaalde in een officiele competitie, te weten de Grand Prix van Turijn.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

GTE schreef:Ja dat klopt. Dat is voor mij een van de factoren om voor 1:43 te kiezen. Een andere factor is (logischerwijs) de ruimte en tenslotte ook dat het echte handwerk doorgaans in 1:43 wordt gedaan.

Overigens heb ik nog wat naslagwerk bekeken over mijn meest recente aanwinst, en dan kom je toch weer wat leuke weetjes tegen. Het is 002C, die niet lang na de Mille Miglia is omgebouwd naar 166 Spyder Corsa-configuratie. Vandaag de dag is het de oudste nog bestaande Ferrari en in het bezit van James Glickenhaus, bekend als eigenaar van de Ferrari P4/5. 002C is ook de eerste Ferrari die een overwinning behaalde in een officiele competitie, te weten de Grand Prix van Turijn.
Interessante info, weet je toevallig ook of er kitjes zijn van de 166 SC # 344, Targa Florio 1949 en de D 246 SP # 162, Targa Florio 1961?? Zijn de 2 winnaars van de TF die ik nog niet heb. :(
GTE

Bericht door GTE »

Ja, ik weet bijna wel zeker dat Tron en AMR daar kits van hebben. En het is altijd mogelijk om elders de benodigde decals te bemachtigen. Maar ik zal ns rondneuzen.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Adembenemend model. :drool: :drool:
GTE schreef:Ik heb een poosje geleden van mijn vrouw het boek ´Red Arrows´ gekregen over Ferrari´s in de Mille Miglia en dat heeft mijn interesse in de geschiedenis van deze race een aardige boost gegeven. :wink:
Love Mille Miglia :dance: Heb er niet voor niks een verzamelonderdeel van gemaakt :cool: en mijn site aangewijd
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

:shock: Zo dat is een zeer speciaal en mooi model :worshippy:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
GTE

Bericht door GTE »

Zo, even weer wat tussendoortjes gescoord. Klinkt wat oneerbiedig, maar zo noem ik de mazzeltjes van Ebay nou eenmaal.

Twee keer signature series van Autobarn/BBR.

Allereerst de F430 GT2, Le Mans winnaar 2008, Gianmaria Bruni, Jaime Melo en Mika Salo. Sowieso wel een bijzonder model voor mij, omdat ik twee van de drie handtekeningen heb geregeld (van Bruni en Melo). Vandaar ook het absolute vriendenprijsje. :D

En de 550 GTS, FIAGT 2002, Philippe Alliot en David Halliday. Vind ik zelf een erg mooie kleurstelling, ook al ligt ie niet erg voor de hand voor een Ferrari.

Afbeelding

Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

:dance: :dance: :dance: Dit mag ik graag zien :worshippy: :worshippy: :drool: :drool:

Begin maar weer te sparen voor de LM GT2 winnaar van dit jaar.
(had gehoopt dat Risi eens voor een andere livery had gekozen)

Idd, mooie kleurstelling voor een Maranello. Heb je de #88 van Peter Kox ook? Daar is volgens mij ook signature versie van.

Sta ook regelmatig verstelt van de (lage) prijzen op Ebay waartegen de Autobarns weggaan, zijn toch echt niets minder dan een BBR.

Enig minpuntje is het feit dat BBR/AB de rechten niet heeft op de LM 24 uur afbeelding en dus de decals "vaag" zijn.
GTE

Bericht door GTE »

Thanks.

Interessante opmerking over het Le Mans-logo. Ik wist dat niet. Ik zal er ns op letten.

Van de 2003 550 is inderdaad ook een signature series maar die heb ik helaas niet. Om een of andere reden zijn de signature series geen verkoopkannonen. Zal er inderdaad wel iets mee te maken hebben dat het strikt genomen geen BBR factorybuilts zijn.

Volgend jaar zal Autobarn misschien een eigen kraampje in Spa hebben (24h of 1000 kilometer) maar ik moet daar nog even over praten met een Belg die daarover gaat.
Smokey

Bericht door Smokey »

dat zijn een paar heerlijke "mazzeltje`s " :cool: :dance: :drool:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

:lol: nou dat zijn wel erg gave tussendoortjes dan :worshippy: :drool: :thump_up:
Afbeelding

red_arrow

Bericht door red_arrow »

Heerlijke update alweer :worshippy:

je moet niet mooi zijn om mazzel te hebben hé :P :angel:
viewtopic.php?f=21&t=13508
GTE

Bericht door GTE »

Ben ik weer!

BBR maakt ieder jaar voor de Retromobile beurs in Parijs (een beurs voor klassieke auto's waar ook de creme de la creme van de modelbouw aanwezig is) een speciale uitgave. De uitgave voor 2009 was nog eens extra speciaal. Het is de zogenaamde California-set met daarop de California van 2008 (niet de allermooiste Ferrari ever) en de 250 GT SWB California van 1960 (misschien wel de allermooiste open top Ferrari ever). Die laatste is sowieso een primeur, want ze is nieuw in het BBR-programma en was voor iedereen een complete verrassing.

Helaas zijn die Retromobile-sets eigenlijk altijd direct uitverkocht. Ze zijn ontzettend limited edition. Ik had dus eigenlijk sowieso niet de hoop dat ik er ooit één aan mijn collectie zou kunnen toevoegen.

Tot dat ik via een Nederlandse dealer in contact kwam met een Zwitserse verzamelaar die er min of meer per ongeluk (tja...) twee had ingeslagen. En twee is één teveel, dus raad ns wie die andere over een maandje aan zijn collectie mag toevoegen? Juistem! Hieronder een plaatje, want dat zegt veel meer dan die woordenbrei hierboven.

Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Zeer mooi en erg exclusief model als update :worshippy: :thump_up:
Afbeelding

Ferrari10flrb