Er is in de schaal 1:43 zo verschrikkelijk veel te krijgen dat ik soms wel eens spijt heb dat ik alleen 1:18 verzamel.

Gr.
Ferdi
Interessante info, weet je toevallig ook of er kitjes zijn van de 166 SC # 344, Targa Florio 1949 en de D 246 SP # 162, Targa Florio 1961?? Zijn de 2 winnaars van de TF die ik nog niet heb.GTE schreef:Ja dat klopt. Dat is voor mij een van de factoren om voor 1:43 te kiezen. Een andere factor is (logischerwijs) de ruimte en tenslotte ook dat het echte handwerk doorgaans in 1:43 wordt gedaan.
Overigens heb ik nog wat naslagwerk bekeken over mijn meest recente aanwinst, en dan kom je toch weer wat leuke weetjes tegen. Het is 002C, die niet lang na de Mille Miglia is omgebouwd naar 166 Spyder Corsa-configuratie. Vandaag de dag is het de oudste nog bestaande Ferrari en in het bezit van James Glickenhaus, bekend als eigenaar van de Ferrari P4/5. 002C is ook de eerste Ferrari die een overwinning behaalde in een officiele competitie, te weten de Grand Prix van Turijn.
Love Mille MigliaGTE schreef:Ik heb een poosje geleden van mijn vrouw het boek ´Red Arrows´ gekregen over Ferrari´s in de Mille Miglia en dat heeft mijn interesse in de geschiedenis van deze race een aardige boost gegeven.