Update 5: Op de Namac beurs in houten heb ik de Ferrari California aan kunnen schaffen. Niet een model dat bovenaan mijn verlanglijstje stond, maar toch ben ik zeer tevreden. De details zijn echt super, zoals de velgen en remschijven met Ferrari opdruk.
Het enige minpunt vond ik de rood meegespoten luchtinlaten aan de zijkant (ipv zilver) maar dit bleek de echte uitvoering ook te hebben. Met de California wil Ferrari meer vrouwen aantrekken, nou dat gaat wel lukken volgens mij.
Het steigerende paard dat op de mooi omlijnde grille staat te pronken. De ruitenwissers zijn natuurgetrouw.
De kont is minstens zo mooi als de voorkant. Let op de stoere uitlaten die boven elkaar liggen.
De achterkant doet me erg denken aan de 456 GT uit begin jaren 90.
Zonder het afneembare kapje. Het dakje gaat er overigens zeer soepel op en af en sluit perfect aan. Dat heb ik bij sommige modellen ook wel eens anders gezien. Maar het mooist vind ik de California toch MET dak omdat dan de lijnen strakker uitkomen.
Minpuntje vind ik de ietswat neppe lederlook van de stoelen. De Ferrari opdruk op de kofferbak staat mooi.
Andere mooie details: de matjes, het dashboard, de Ferrari opdruk op de dorpel, Pininfarina, gordels, gestoffeerde kofferruimte, zwarte lijnen rondom de ruiten en koplampen die het geheel afmaken, enz.
Onder de motorkap ligt het rood gekleurde motorblok omringd door kunststof kappen.

Conclusie: De Ferrari California van Hotwheels Elite is een model met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Een echte aanrader voor de liefhebber (een van de betere Elite modellen naar mijn mening).