Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Ik heb ook ff bij IKEA vitrinekasten gekeken.... die zijn echt ***** duur :shock:. Voor veeeeel minder heb je een ruime boekenkast, dat doe ik dan denk ik.... kun je der zelf nog altijd panelen inzetten. Ben je in totaal toch wel goedkoper uit denk ik.
///M Power

Bericht door ///M Power »

BU schreef:Ik heb ook ff bij IKEA vitrinekasten gekeken.... die zijn echt ***** duur :shock:. Voor veeeeel minder heb je een ruime boekenkast, dat doe ik dan denk ik.... kun je der zelf nog altijd panelen inzetten. Ben je in totaal toch wel goedkoper uit denk ik.

Misschien wel, maar dan heb je er geen deurtjes in (toch?) zoals bij vitrine kasten. Waarschijnlijk ook geen glazen zijkant zoals ik iig nu wel heb :?
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Ik heb geen glazen zijkanten nodig, alleen wat meer ruimte :?. Maar ik zei ook al dat je als je wil nog altijd glazen deurtjes erin kan zetten :wink:.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Deze krijgt me vriendin vrijdag op haar verjaardag niet dat ze modelauto's spaart maar vind het niet duur voor zo'n kast. Vooral voor 1:43 auto's is het een leuk alternatief.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=9&langId=-22&productId=11638
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Dus dan ga je daar een collectie 1/43 wagens aanleggen zeker bij je vriendin... :thump_up: :mrgreen:
Afbeelding
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Idd niet duur, daar zat ik ook al te kijken... maar voor 1:18 te klein he :(.

Dan moet je zoiets hebben:

Afbeelding 129 euro, en nog niet echt ideaal, alle andere kasten waren te smal of veeeels te breed. :?.

Afbeelding
25 euro, ontzettend goedkoop... en als je wilt kun je er 30 1:18 auto's in kwijt!
Breedte: 67 cm
Diepte: 24 cm
Hoogte: 194 cm

Deze heb ik dus even op het oog :).
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

kwiebje schreef:Dus dan ga je daar een collectie 1/43 wagens aanleggen zeker bij je vriendin... :thump_up: :mrgreen:

Nou zat er aan te denken denk alleen dat ze het daar niet echt mee eens zal zijn. Komen waarschijnlijk wat disney dvd's en glazen beeldjes in :)
Poolrev
Contacteer:

Bericht door Poolrev »

Ricardo schreef:Deze krijgt me vriendin vrijdag op haar verjaardag niet dat ze modelauto's spaart maar vind het niet duur voor zo'n kast. Vooral voor 1:43 auto's is het een leuk alternatief.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=9&langId=-22&productId=11638

Deze heb ik ook, is een mooie kast, voor 1:43 en 1:24 gaat ook nog wel. 1:18 heb ik er maar 1 van, dus dat maakt mij niet zo... :wink:
Nadeel van deze kast is alleen dat je de glazen tussenplaten niet kan verplaatsen en er evt ook niet meer tussen kan plaatsen. En bovendien sluit ie rondom 't deurtje niet helemaal mooi. Maar ik ben er tevreden mee :wink:

En ik heb nog een kleine vitrinekast boven m 'n bureau hangen, ook van Ikea.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Die kast van 25 euro is een goed alternatief als je nog thuis woont en nog niet veel geld uit wil geven aan een vitrine....en het lijkt me zo te zien een stevige constructie! :thump_up:
Afbeelding
Franx

Bericht door Franx »

Omdat ik het geld liever aan mijn echte auto's en schaalmodellen besteed koop ik tweedehands virtrinekasten..Markplaats staat er vol van....
Ik heb er laatst 2 gekocht voor 'schrik niet' 20 euro en 15 euro.... Voor een heb ik een nieuwe zijglasplaat besteld en voor de andere een legplaatje glas.
Goed.. het is ff op en neer rijden (en soms beetje klussen) en hopen dat het in de auto past...maar dat werkt goed!!!
Ben nu voor in totaal 57 euro klaar en heb er twee extra kasten bij (staan al weer bijna vol met modellen die eerst in doosjes stonden. :dance:)
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Iemand ervaring met zo'n soort vitrinekast? (zie onderstaande foto's) Bedoeld voor 1:43 modellen en aan de muur op te hangen.

Ik vind ze persoonlijk erg mooi en ben van plan om er zelf één te gaan maken. Maar wat zouden goede maten zijn voor de diepte?

Er komen bij mij rode en gele auto's in te staan, dus een donkere achtergrond zal zeker niet misstaan. Ik heb het idee dat de auto's dan mooier zullen uitkomen dan op bijvoorbeeld een achtergrond in lichtbeuken o.i.d.
En heeft er iemand ideeën voor deurtjes/schuifsysteem of wat dan ook voor zo'n soort kast? Het moet natuurlijk wel stofdicht blijven, maar ook makkelijk te openen zijn (hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd :mrgreen: )

Hier de foto's van de kasten:

Afbeelding
Afbeelding

Zoals je kunt zien staan de auto's op de bovenste foto een beetje scheef zodat de voorkant ook goed/beter zichtbaar is, en op de onderste foto staan ze recht. Persoonlijk vind ik het op de bovenste foto mooier.
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb o.a. deze:

Afbeelding

met glasplaten ervoor uiteraard, maar voor de foto's even weggehaald vanwege de reflecties. Het zijn 2 schuivende panelen die in het midden een cm-tje overlappen.
Oorspronkelijk is het een kast voor treinmodellen, maar 1:43 gaat ook precies.
De modelletjes blijven goed stofvrij, maar nadeel is inderdaad dat je ze allleen van opzij ziet.

Ik heb de mijne gekocht bij Wentink in Arnhem voor ik meen EUR 149 ... Ze hebben ze nog steeds in de etalage staan.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ook een erg mooi kast, alleen had ik 'm wat donkerder geschilderd zodat de modellen mooier uitkomen. Maar dat is een kwestie van smaak! :thump_up:

Die van mij gaat dus iets dieper worden zodat de modellen scheef komen/kunnen staan. Maar de hoogte en breedte vind ik wel mooi bij die van jou. En de glasplaten overlappen elkaar dus een cmtje. Ik hou dat in mijn achterhoofd. Dan kan ik er rekening mee houden met de bouw :thump_up:
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik heb 4 vitrinekasten. Besteld bij Neckermann voor respectievelijk 139,= en 159,= Eur.

In de kasten van Eur 139,= kan ik 12 1:18 modellen kwijt op 3 glasplaten en de vloer. Ik heb er 2 dus 24 modellen in totaal. Deze vitrines hebben een glasplaat in de achterkant en een "open" zijkant. Ook is er al ruimte om extra platen te bestellen. Deze kasten heb ik in het zwart. Dit paste het beste in mijn woonkamer.

In de kasten van 159,= Eur kan ik 24 auto's kwijt op 3 glasplaten en op de vloer. Ik heb er hier dus ook 2 van dus 48 in totaal.
Ook hier zijn extra uitsparingen in geboord. Deze heb ik in het Aluminium grijs, past het beste in mijn woonkeuken.

De levering was een drama want ging rampzalig fout. In totaal heb ik 3 vrije dagen moeten opnemen en heb ik 3 maanden moeten wachten op mijn kasten.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ik heb nu drie vitrinekasten. Ik heb 2 gekregen en 1 bij de kringloopwinkel gekocht voor 5 euro :mrgreen: :mrgreen:
Omdat ik de met diorama's en andere ondergronden wil werken, heb ik gekozen voor schappen van MDF in plaats van glas.
Plaats reactie