Misschien wat snel na de vorige update heb ik hier toch wel wat moois te laten zien (vind ik zelf dan..)
Dit is een model waar ik enige maanden mee bezig ben geweest. Eerst met het zoeken van het juiste model om als basis te gebruiken.
Het is een model van een Porsche 996 Bi-Turbo. En ik heb heel wat afgezocht in zowel bestaande modellen alsook als kit. Kennelijk was het allemaal nogal moeilijk want ik kon niets vinden wat ik zo kon gebruiken.
Deze Porsche heeft eigenlijk een GT3 voorkant en een GT2 achterkant. Ik had daarom op de beurs in Houten al eens een model gekocht van een GT3 en een heel goedkoop GT2 model om daarvan de achterkant af te halen.
Maar opeens kwam ik een kitje tegen van Francorchamps mini models en dat was eigenlijk het donor model waar ik naar op zoek was.
Het model was ook niet zomaar te bouwen want er moest nog wel veel aan "verspijkerd" worden.
Zo moest eigenlijk de hele voorspoiler aangepast worden, er moesten luchtinlaten gemaakt worden net voor de achterwielen (en dat was nog een behoorlijk precies werkje en duurde langer als je zou denken). Ook de achterspoiler zelf moest gemaakt worden, de tankinstellatie op de motorkap moest er nog op en zo nog talloze kleine zaken.
Maar ik ben er maar aan begonnen met het idee, we zien wel waar het schip strand. Maar na veel plamuren, schuren en frezen was de basis wel klaar. Uiteindelijk heb ik zowel het kitje gebruikt alsook veel onderdelen van de Minichamps.
Na spuiten, afplakken, spuiten en bestikkeren is dit het uiteindelijke resultaat.
Ik moet zeggen qua eindproduct misschien wel de mooiste die ik tot nu toe gemaakt heb. Al zijn de foto's misschien niet zo super. In het echt is hij echt super! Ik wel een beetje trots op mezelf!
en natuurlijk de echte
Het is overigens een model van Helmert-Jan van der Slik waar hij de 24 uursrace op het circuit van Zolder mee heeft gereden. Hij heeft dat samen gedaan met Menno Kuus, Francois Bouillon en Ben Robbinson. Ze zijn helaas uitgevallen met veel technische problemen.
Nou dat was het voor nu. Alle modellen staan inmiddels op mijn site (met dank aan Paul).
Tot de volgende keer en prettig weekend.
-Gerben-