Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas
- nismocoupe
Re: Tom's Audi-verzameling (update: op een laag pitje)
Ik heb die rode ook nog steeds ergens thuis bij men ouders.
Verder heb je een knappe audi collectie.
Grtz
Verder heb je een knappe audi collectie.
Grtz
heerlijke modellen en die audi 100 is helemaal super.
Afgelopen weekend over de Vehikel-beurs gelopen. Voor auto-onderdelen ga ik daar al lang niet meer heen, maar voor specifiek autogereedschap, modellen, folders en boeken kun je er goed terecht. Vooral op de parkeerplaats zie je er ook vaak leuke auto's.
Mijn aanwinsten:
De nieuwe 1:43 Audi TTRS Coupé, gemaakt door Schuco in Misanorood.

En tot zover het Audi-aandeel.
De 1:43 Renault Fuego van Altaya. Ooit nog eens kandidaat geweest voor de functie van mijn eerste auto, omdat ik 'm zo mooi vond. De vorm vertoont wat gelijkenissen met mijn huidige auto, een Porsche 924 (en ik vind de Fuego nog steeds mooi).

Altaya zit er nog wel eens naast met de vorm (bekijk hun Polo II of Golf II maar eens!) maar deze is perfect. Echt een heel mooi model voor een tientje, daar hoef ik geen drie keer zo dure Minichamps voor te hebben.
De 1:18 Renault 5 Alpine van Solido. Ik blijf fan van de eerste Vijf, als ik een leuke 1:1 tegenkom...

Ik had al de mooie 5TL en 5 Turbo, deze past er mooi tussen. Niet echt een thema in de verzameling, wel een leuk rijtje in de vitrine.
Tja, dan de Fabbri's... ik weet dat 1:24 hier geen populaire schaal is en dat veel mensen hier liever Lambo's en Ferrari's verzamelen maar ik snap toch niet dat deze modellen niet meer liefhebbers vinden op dit forum. De detaillering en afwerking is bovengemiddeld, de gekozen onderwerpen zijn origineel (OK, er zijn wat meer VW Kevers en Citroën 2CVs) en ze zijn belachelijk goedkoop (tussen de 5 en 15 euro). Bijna alles kan open en de modellen zijn heel wat aantrekkelijker dan Burago's en Maisto's in deze schaal.
Ik ben dus een sub-verzameling begonnen in deze serie.
Reeds in de verzameling: de Renault 5 Alpine Turbo, de VW Golf I GTI, de Porsche 911, de Audi quattro. Daaraan heb ik er drie toegevoegd: de Renault 4L, de Lancia Delta Integrale en de VW Kever.

Er zijn nog veel meer leuke modellen in de serie die er zeker gaan komen: een Fiat 600, een Simca 1000, een Citroën 2CV (het model met de vierkante koplampen voor de verandering!) en nog meer leuks. Een leuk en betaalbaar verzameldoel, staat straks erg leuk in een aparte vitrine.
Meer info: http://www.freewebs.com/mariazellerbahn ... hicles.htm
Opnieuw mijn excuses voor de geleende foto's, misschien maak ik later mijn eigen materiaal.
Mijn aanwinsten:
De nieuwe 1:43 Audi TTRS Coupé, gemaakt door Schuco in Misanorood.

En tot zover het Audi-aandeel.
De 1:43 Renault Fuego van Altaya. Ooit nog eens kandidaat geweest voor de functie van mijn eerste auto, omdat ik 'm zo mooi vond. De vorm vertoont wat gelijkenissen met mijn huidige auto, een Porsche 924 (en ik vind de Fuego nog steeds mooi).

Altaya zit er nog wel eens naast met de vorm (bekijk hun Polo II of Golf II maar eens!) maar deze is perfect. Echt een heel mooi model voor een tientje, daar hoef ik geen drie keer zo dure Minichamps voor te hebben.
De 1:18 Renault 5 Alpine van Solido. Ik blijf fan van de eerste Vijf, als ik een leuke 1:1 tegenkom...

Ik had al de mooie 5TL en 5 Turbo, deze past er mooi tussen. Niet echt een thema in de verzameling, wel een leuk rijtje in de vitrine.
Tja, dan de Fabbri's... ik weet dat 1:24 hier geen populaire schaal is en dat veel mensen hier liever Lambo's en Ferrari's verzamelen maar ik snap toch niet dat deze modellen niet meer liefhebbers vinden op dit forum. De detaillering en afwerking is bovengemiddeld, de gekozen onderwerpen zijn origineel (OK, er zijn wat meer VW Kevers en Citroën 2CVs) en ze zijn belachelijk goedkoop (tussen de 5 en 15 euro). Bijna alles kan open en de modellen zijn heel wat aantrekkelijker dan Burago's en Maisto's in deze schaal.
Ik ben dus een sub-verzameling begonnen in deze serie.
Reeds in de verzameling: de Renault 5 Alpine Turbo, de VW Golf I GTI, de Porsche 911, de Audi quattro. Daaraan heb ik er drie toegevoegd: de Renault 4L, de Lancia Delta Integrale en de VW Kever.
Er zijn nog veel meer leuke modellen in de serie die er zeker gaan komen: een Fiat 600, een Simca 1000, een Citroën 2CV (het model met de vierkante koplampen voor de verandering!) en nog meer leuks. Een leuk en betaalbaar verzameldoel, staat straks erg leuk in een aparte vitrine.
Meer info: http://www.freewebs.com/mariazellerbahn ... hicles.htm
Opnieuw mijn excuses voor de geleende foto's, misschien maak ik later mijn eigen materiaal.
Re: Tom's (voornamelijk) Audi-verzameling, nieuwe aanwinsten
Mooie karretjes weer, rood is heftig op zo'n TeeTeetjuh! Die Fabbri's zijn idd niet lelijk ook
Siku heeft trouwens de 2cv ook met 4kante komplampen gemaakt

Siku heeft trouwens de 2cv ook met 4kante komplampen gemaakt

Knappe update
Mooi ook, die Alpine

1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Inderdaad, en Norev ook... maar er zijn niet veel modellen van dat type (en de meeste 1:1s worden tegenwoordig weer teruggebouwd naar ronde lampen).Wieldop schreef:Siku heeft trouwens de 2cv ook met 4kante komplampen gemaakt
- Jolly Club
Bij mij was dat de blauwe met oranje-striping op de zijkant... en om dezelfde redenrsh_scuderia schreef:Die rode heb ik nog steeds. En van mijn livelingswagentje omdat hij lekker inveerde

Het begint inderdaad eng te worden Hermann !

Die 1:24 reeks van Fabbri is inderdaad errug leuk Tom, zit een redelijk aantal tussen (A112, Delta Integrale, Fiat 131 Abarth, 5 Alpine, Fulvia) die ik best op een apart plankje zou willen hebben!

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -

...en ja die Fuego heb ik ook altijd als één van de mooiere Renault creaties gevonden

Wat let je? Die modellen zijn idioot goedkoop en erg mooi... ik hoop dat ze de serie nog flink gaan uitbreiden.Jolly Club schreef:Die 1:24 reeks van Fabbri is inderdaad errug leuk Tom, zit een redelijk aantal tussen (A112, Delta Integrale, Fiat 131 Abarth, 5 Alpine, Fulvia) die ik best op een apart plankje zou willen hebben!
heerlijke update hier en de lancia is echt vet.

- FordMustangGT
- Schaal: 1:18
Erg leuke aanwinsten, ik moet zeggen dat vooral die Fuego echt fantastisch is! 

Geweldige Fuego! En die Majorettes: nostalgie. Alleen die rode plastic achterlichtjes al.
En dan de 'lekker veren' ervaringen. Ik was het bijna vergeten.
En dan de 'lekker veren' ervaringen. Ik was het bijna vergeten.
dat zijn weer een aantal erg nette modellen
Greetz Richard

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Erg leuk deze modellen erbij ,
, tja en die Fuego
is en blijft een mooie auto inderdaad

is en blijft een mooie auto inderdaad

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Mooie aanwinsten inderdaad. De Fuego is een topper. Graag voeg ik die ook toe. De 1:24 modellen zijn a-okay ja. Bekijk ze vaak in de winkel
Goed dat je ze gescored hebt: die mooie oude 4 en die schitterende Maggiolino 1200 De Luxe Export??: nooit gehoord van deze benaming. De Integrale is een auto die ik graag nog eens bestuur
De nieuwe TT is een mooie auto maar mijns inziens blijft het origineel favoriet
Leuke update Tom.
Wolf

Wolf

Laatst gewijzigd door AutoWolf op di 29 sep 2009 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.