Beste lijm?

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thegs
Berichten: 253
Lid geworden op: di 04 jan 2005 21:25
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Ik gebruik altijd Revell professional lijm.
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

voor een snelle droogtijd kan je secondenlijm nemen, als je deze in de koelkast bewaard schijnt het dat het iets langer duurt voordat hij echt plakt. Verder kan je ook 2 componenten lijm gebruiken, deze heeft een droogtijd van 24 uur. Bovenstaande lijmen gebruik ik voornamelijk voor resin en metaal. Voor plastic gebruik ik ook de revell lijm die Thegs al aangaf
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ik gebruik altijd Bison Kit :shifty:. Enige nadeel is is dat die een beetje geel is :eh:.
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

dan kan je beter transparante bizon 2 componenten lijm gebruiken, gebruikt Matt ook als dat je over de streep kan trekken ;)
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ja, maar ik ben meestal te lui om naar de winkel te gaan, dus kijk ik altijd wat we nog hebben :P. Maar als ie transparent is, is het wel goede lijm denk ik... Want het zit vrij snel in elkaar, en blijft best goed zitten ...
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Al die amerikanen gebruiken "kristal klear". Is wit, maar droogt geheel transparant op. 1 keer in NL gezien, maar ik weet niet meer waar...
Gebruikersavatar
NICK75
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 29 dec 2004 15:46
Locatie: Hazerswoude

Bericht door NICK75 »

Ik gebruik altijd Revell met zo'n naaldje.

Groeten NICK :!: :!:
Plaats reactie