Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

tripoux
Contacteer:

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door tripoux »

Misschien leuk voor Veicolo:

Afbeelding Afbeelding

Het is een resinkit , zie http://www.sammlervz.net/nwsIndex.php?a ... w&nId=1620
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Haha! Zéker leuk voor Veicolo tripoux, net als al die andere bijdragen trouwens. Bijzonder leuk ding zo'n Topolino A, zeker in deze fraaie "matte" uitvoering met hier en daar een beetje roest(!) Ze zien eruit alsof ze er al een heel arbeidzaam leven op hebben zitten. Ik lees dat Model Victoria uit Italië de maker en de schaal 1:35 is. Alles met de hand gemaakt, het thema is WW2 en historisch verantwoord aldus de maker(s). Erg fraai!

Ook fraai, want een Fiat :D
Afbeelding
Afbeelding
Fiat 500 C Giardiniera. Spiritueel opvolger van de 500 A. Gebouwd van 1949 tot 1955 en er zijn 376.370 eenheden geproduceerd. Had een top van 95 km/u in een tijd dat dat genoeg was... Het verbruik was met een 1:20 zeer bescheiden, net als de watergekoelde viercilinder motor van 569 cc. Het modelletje is van Brumm.
Rock & Roll!!!
tom

Bericht door tom »

Leuk die Fiat, heb ik ook!

Met die 007 TA heb ik al twee keer in de hand gestaan, maar niet gekocht. Ik heb een paar modellen uit de serie gekocht, maar mijn stelregel is dat ik iets met het model en de Bond-film moet hebben. Ik heb er meer laten staan dan ik aangeschaft heb. Ik kan me de scene met de TA totaal niet herinneren...
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Hier een paar plaatjes van de TA uit de film van het onovertroffen http://www.imcdb.org

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het model ook laten staan omdat ik eigenlijk nog eens een mooie 1:18 TA wil hebben (Solido of Maisto)
tom

Bericht door tom »

Toen ik een jaar of tien was, heb ik van mijn moeizaam gespaarde zakgeld de TA van Solido Age d'Or gekocht. Kostte een zeer zakgeldonvriendelijke 24,95 in guldens, dat zouden we tegenwoordig een goedkoop modelletje noemen. Maandenlang fietste ik er elke dag op weg van school naar huis langs om te zien of-ie er nog stond, want er was er maar een. Ik heb de verpakking nog een paar jaar bewaard, maar uiteindelijk heeft alleen het model het overleefd- en wel onbeschadigd. Ook toen snapte ik al dat je met zo'n duur ding voorzichtig moest omgaan, hij heeft dan ook voornamelijk op een plank gestaan en later in mijn eerste vitrine.

Afbeelding

Inmiddels heeft-ie gezelschap van twee andere TA's, van Dinky Collection uit de jaren '90. Daar zit best een humoristisch verhaal aan- de eerste editie was namelijk op de bodemplaat voorzien van... een cardanas! Heren in Engeland, wat betekende 'traction avant' ook alweer? Bij de tweede editie werd dat rechtgezet.

Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Geweldig! Stond er wel Citroën op de bodemplaat of hebben ze er één van een ander merk ondergeschroefd of aangepast?
chummy dj

Bericht door chummy dj »

enkele tractions uit mn collectie..dit blijft toch wel een mooie franse voiture hé

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tom

Bericht door tom »

tripoux schreef:Geweldig! Stond er wel Citroën op de bodemplaat of hebben ze er één van een ander merk ondergeschroefd of aangepast?
Er stond netjes Citroën Traction Avant op. Ik vermoed dat ze zo gewend waren aan de achterwielaangedreven auto's dat dit min of meer standaard was...
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

De Traction Avant van Dinky heb ik ook (maar moeilijk bereikbaar in de berging).
De schrik sloeg me om het hart bij het lezen van Tom's bericht.
Als mijn Dinky óók een cardanas heeft moet ik er natuurlijk een nieuwe bodemplaat onder laten zetten.... dat gaat vast een vermogen kosten !!

Met al die mooie TA-bijdragen kan ik natuurlijk niet achterblijven.
Onderstaande foto's maakte ik al weer een tijdje geleden, dus ik weet niet of er cardanassen onder de modellen zitten.

Citroën 11 (Traction Avant) 1950 Altaya
Citroen Traction 7S 1934 Vitesse

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Blijft toch wel een mooie klassieker die gangsterwagens of ook wel is dodewagens genoemd..

ik zet hier vandaag 2 camionette uit de zelfde periode van Citroén

Afbeelding

Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Er waren twee versies van de Dinky Collection TA, een zwarte en een witte. Volgens mij was de zwarte de traction arrière, de witte was weer gefixt.

Prachtige Citroëns weer, heren!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

ik heb de witte en zwarte traction van dinky,wel is waar met de foute cardans onderaan.... :o
chummy dj

Bericht door chummy dj »

ik heb de witte en zwarte traction van dinky,wel is waar met de foute cardans onderaan.... :o
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Een heel andere Citroën, de C5 van 2001, samen met een Laguna uit 1998. Klopt het dat de C5 net iets forser is dan de Laguna? Beiden van Universal Hobbies.

Afbeelding
Plaats reactie