Collection - Voitures Miniatures.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
tripoux
Contacteer:

Re: chummy dj's collectie.

Bericht door tripoux »

Busch brengt in 1:87 de Renault 4CV uit in verschillende Belgische versies. Iets voor jou?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

chummy dj schreef:nog wat oudejes...deze Alpine's 110 van Polistil

Afbeelding
Sorry maar ik ben er zeker van dat het hier om Bburago's gaat.
Wel erg leuk trouwens :)
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Marco je hebt gelijk,het zijn Bburago's.... :D
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Bburago's maar wel met het Polistil ontwerp nog als ik dat zo zie :D :thump_up:
MarcoAzzurro

Polistil had ook een Alpine in het gamma die juist qua afwerking wat verfijnder was als de Bburago.
Polistil viel begin jaren 80 juist op doordat men wel passende wielen en andere details toepasten in tegenstelling tot Bburago die overal dezelfde wielen op monteerde.
Ik zelf vind de jaren 70/80 1:24 modellen (Politoys/Polistil, Bburago/Martoys/Mebetoys/Mattel) juist veel meer sfeer hebben.
Met de Bburago modellen die later uitkwamen heb ik erg weinig.

Bburago komt trouwens voort uit Mebetoys. nadat Mario Bessana (MeBe) Mebetoys had verkocht aan Mattel begon hij met Martoys wat later werd omgedoopt in Bburago.

zie http://www.carmodel.it voor de Polistil Alpine (even de enciclopaedia aanvinken)
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Fantastische site is dat inderdaad Marco! Ik zie hem nu en ja die is echt stukke mooier. Ik dacht altijd dat Bburago al vanaf het begin op hetzelfde niveau operereerde, al ken ik wel het feit dat ze overal dezelfde wielen onder zette. Ik had dus verwacht dat dit zo oud was dat dit een vroeg Politsil ontwerp moest zijn, maar niet dus :D
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Ook hier is het een en ander te zien: http://www.aessemodels.it/homepage.htm
MarcoAzzurro

Mr. Dj M. schreef:Fantastische site is dat inderdaad Marco! Ik zie hem nu en ja die is echt stukke mooier. Ik dacht altijd dat Bburago al vanaf het begin op hetzelfde niveau operereerde, al ken ik wel het feit dat ze overal dezelfde wielen onder zette. Ik had dus verwacht dat dit zo oud was dat dit een vroeg Politsil ontwerp moest zijn, maar niet dus :D
Nee Polistil en Bburago staan los van elkaar, alhoewel.. Bburago kocht de naam Polistil nadat deze falliet was gegaan.
De namen zijn nu beide in handen van Maisto.
MarcoAzzurro

tripoux schreef:Ook hier is het een en ander te zien: http://www.aessemodels.it/homepage.htm

Ook een hele mooie site inderdaad, maar deze is vooral gericht op de jaren 60 1:43 modellen van o.a Politoys en Edil.
Mijn favoriete modellen dus :D
tom

Bericht door tom »

MarcoAzzurro schreef:Ik zelf vind de jaren 70/80 1:24 modellen (Politoys/Polistil, Bburago/Martoys/Mebetoys/Mattel) juist veel meer sfeer hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens. Jammer dat je op beurzen zelden voor een nette prijs complete modellen tegenkomt. Incomplete modellen zijn er genoeg.

Ik heb zelf nog de Ritmo van Polistil, een bijzonder fraai model voor die tijd. Toen was 1:24 de grootste schaal die er was, en er was best veel aanbod van mooie modellen die te goed waren om als speelgoed te gebruiken.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

MarcoAzzurro schreef:Polistil had ook een Alpine in het gamma die juist qua afwerking wat verfijnder was als de Bburago.
Polistil viel begin jaren 80 juist op doordat men wel passende wielen en andere details toepasten in tegenstelling tot Bburago die overal dezelfde wielen op monteerde.
Ik zelf vind de jaren 70/80 1:24 modellen (Politoys/Polistil, Bburago/Martoys/Mebetoys/Mattel) juist veel meer sfeer hebben.

Bburago komt trouwens voort uit Mebetoys. nadat Mario Bessana (MeBe) Mebetoys had verkocht aan Mattel begon hij met Martoys wat later werd omgedoopt in Bburago.

zie http://www.carmodel.it voor de Polistil Alpine (even de enciclopaedia aanvinken)
zou die tebetrouwen zijn om tebestellen,iemand hervaring met deze mensen?
MarcoAzzurro

chummy dj schreef:
MarcoAzzurro schreef:Polistil had ook een Alpine in het gamma die juist qua afwerking wat verfijnder was als de Bburago.

zou die tebetrouwen zijn om tebestellen,iemand hervaring met deze mensen?

Zelf nog geen ervaring mee maar ken mensen die dat wel hebben en die zijn er enthausiast over.
Let wel, eenmaal de encyclopedia aangevinkt komen er modellen bij die niet meer te bestellen zijn.
De balkjes kleuren dan roze. Om een overzicht te krijgen van beschikbare modellen moet je de encyclopedia uitvinken.

Voor wie interesse heeft in de Polistil Alpine:
http://link.marktplaats.nl/281056782
15 euro is een koopje!, op ebay staat ie voor 120 (mint in doos).
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Vooral de middelste CV4 is erg gaaaaf :drool: :angel: mooie up-date :thump_up:
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Nog een leuk plaatje bij je serie modellen van de Belgische post:

Afbeelding

Let op de fietsenstandaard op het dak.

Afbeelding
dave.r

Bericht door dave.r »

tripoux schreef:Nog een leuk plaatje bij je serie modellen van de Belgische post:

http://img269.imageshack.us/img269/4905/ak400post.jpg
Vroeg gepost,vlug verstuurd. :eh:
Dat is al een eeuwigheid geleden.
Vraag maar eens aan 117ayrton.
Laatst gewijzigd door dave.r op ma 09 nov 2009 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie