Gave aanwinst hoor!!
Een boete van de douane, gelukkig dat nog nooit gehad. Of het bedrag door de verkoper was aangegeven of niet, ik werd in 99% gevraagd aan te geven wat het waard was en dan altijd "reeële" bedragen ingevuld van 25-30 euro. In ieder geval posittief dat de verkoper de 25 euro wil terug betalen!!
Wat betreft het model, dit is echt een Ricko! Ricko maakt geen 1:18 modellen meer als vroeger. Het merk bestaat nu niet meer echt zo als merk (alleen nog maar 1:87 en distributie wordt nu ook uitbesteed en door Busch gedaan), het maakt nu chinese dealer edities. Die markt heeft waarschijnlijk meer te bieden en de opet van het merk was wellicht ook verkeerd. Het moest het budget merk van Kyosho zijn....
De verandering van markt is overigens niet nieuw, zo is het ook met het merk Anson gegaan. Alleen vind je van dit merk niks meer terug op de modellen. Overigens schijnt ook het merk Jadi nu volledig in deze markt te zijn gestapt en de wereldwijde markt mett hun merknaam te hebben opgegeven. Bij deze merken is het echter niet zo makkelijk te zien welke modellen van hun zijn, maar van de Ricko´s zijn er nog steeds wel echte kenmerken te vinden. Zo is de bodemplaat waarop ze geleverd worden vaak nog een echte Ricko plaat en ook de wijze van detailering heeft deze kenmerken.
Ricko is dus nog steeds van Kyosho en dit merk zag er kennelijk wel wat in om de CTS ook te gaan voeren. Het is echt één van de meest gedetaileerde Ricko modellen met zelf het dashboardkastje dat open kan, prima geschikt als Kyosho uitgave dus. Nu is alleen de vraag, gaat hij er nog komen en is omboxing alleen voldoende? Ik weet bijvoorbeeld niet of er nog Ricko kenmerken te vinden zijn op de onderkant van de auto en in de doos en ook is de vraag of de "heerlijke" lucht in dit soort auto's wel officieel uitgevoerd kan worden. Naar mijn idee zijn de chinezen namelijk nogal goed in het gebruik van weekmakers en andere dingen die men hier liever niet ziet!
Goed het is dus een Ricko model en een erg gave aanwinst Niek