Bburago 1:43 BMW Jagermeister ombouw

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bburago 1:43 BMW Jagermeister ombouw

Bericht door Peter Parker »

In een heel oude Modelauto las ik een artikel over het ombouwen van Bburago modellen. Die man nam het model als basis en maakte er een compleet nieuw model van. Ik heb al een tijdje een Jagermeister BMW M3, gekocht voor een habbekrats, maar met van die speedwheels en een normaal interieur zonder rolkooi en passagiers stoelen. Nou leek het me leuk om die eens op te plussen..
Afbeelding

Men neme

1 Donor auto, een goedkope Porsche voor de wielen en rolkooi.

Het slopen ervan viel mee door mooie schroefjes onderin, maar de Bburago BMW had geen schroeven maar naar later bleek een schuifje voorin bij de grille en in de achterkant bij de nummerplaat.

2 Op Google eens kijken of ik plaatjes vind van de real thing. Ik vond onderstaande.

Afbeelding

Dat is een mooie basis voor de binnen kant .Ik ga dezelfde kleuren aanhouden.

3 De passagiers stoel eruit gesneden en de binnenkant geschilderd. Een racekuipje geimiteerd en van een oude F1 wagen, die mijn zoon vroeger te pakken heeft gehad, de coureur uitgehaald. De rolkooi wit geschilderd.

4 De banden van de Bburago zitten zonder asjes aan de bodem geklikt en zijn redelijk makkelijk los te trekken. De donor wielen zijn even breed en ik moet de asjes iets dieper uit boren.

5 Onder de grille de luchthapper zilver geschilderd en de kop en achterlichten aangetipt. De grille langs de rand zilver gemaakt.

Hieronder het resultaat, wat me een beetje tegenvalt. De nieuwe banden staan er prachtig onder en de velgen halen het model een heel stuk op. Het jammere is dat je van het interieur niet veel meer terug ziet. De coureur is wel mooi zichtbaar en stukjes van de rollbar. Helaas is mijn foto toestel prut en kan ik alleen deze wat vage afbeeldingen geven. Het gaf me wel weer ideeen voor een volgende verbouwing van een Ford Sierra ook van Bburago en een onbekend merk Mustang Cobra.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het frontje vind ik wel leuk geworden.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op di 11 jan 2005 10:29, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1op18
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 21:23
Locatie: Raerd (Fryslân boppe!)

Bericht door 1op18 »

Heel erg leuk idee!

ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
1op18
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Leuk zeg! Gaaf dat je een Jägermeister M3 pakt :D. Weet je al welke velgen je er onder gaat zetten? Want als je dezelfde als 'de echte' wil, en dan in 1/43 (:?:), dan moet je wel even zoeken denk ik. Of een duur modelletje kopen :?.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

BU schreef:Leuk zeg! Gaaf dat je een Jägermeister M3 pakt :D. Weet je al welke velgen je er onder gaat zetten? Want als je dezelfde als 'de echte' wil, en dan in 1/43 (:?:), dan moet je wel even zoeken denk ik. Of een duur modelletje kopen :?.


Nee de donor auto bepaalt nu de velgen en ik hoop dat jij als BMW kenner er accoord mee kan gaan. Ik vraag me wel af of ze goud kleurig moeten zijn?
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Op de Jagermeister bmw die je als voorbeeld gebruikt zitten zwarte velgen: Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

///M Power schreef:Op de Jagermeister bmw die je als voorbeeld gebruikt zitten zwarte velgen: Afbeelding


Dank je wel, dan laat ik ze zoals ze zijn.
christophe320d
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 09:49
Locatie: Hoiltjert

Bericht door christophe320d »

zou me niet echt baseren op die foto's die je hebt.

de burago is een E36 m3 gtr en de andere is een E30 M3 ...... verkrachting dus voor eenbmw freak.

just my 0.02?
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Klopt maar voor de binnenkant gebruikte Peter ook de e30 m3, dus ik dacht dat de wielen dan ook zo zouden worden :?
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik ben benieuwd wat je van zo'n simpel burago autootje kunt maken. Er zal wel heel wat werk inzitten, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thegs
Berichten: 253
Lid geworden op: di 04 jan 2005 21:25
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Ik ook :wink:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Update van het resultaat :?
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Inderdaad jammer van de onduidelijke foto's, maar zo te zien kun je van een burago model toch wel iets leuks maken! :D Vooral het interieur lijkt me erg geslaagd :thump_up: Alleen wel jammer dat de auto zo hoog op de wielen staat, maar dat zal wel niet te veranderen zijn zeker? :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

jelmer schreef:Inderdaad jammer van de onduidelijke foto's, maar zo te zien kun je van een burago model toch wel iets leuks maken! :D Vooral het interieur lijkt me erg geslaagd :thump_up: Alleen wel jammer dat de auto zo hoog op de wielen staat, maar dat zal wel niet te veranderen zijn zeker? :?


Jawel hoor een beetje extra aandrukken. Hij was niet goed dicht denk ik
:doh:
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ik vind het er gaaf uit zien Peter! Je hebt de model wat mij betreft goed opgewaardeert :thump_up:. Bij de volgende meeting wel meenemen he :wink:.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Resultaat mag er wezen :thump_up:
Plaats reactie