Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

MarcoAzzurro

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door MarcoAzzurro »

chummy dj schreef:Als je vriendin zo mooi is als haar wagens die jij hier zet... :shock: :shock: :thump_up: :thump_up: :wink: dan moet ze geweldig knap zijn...ik zou zeggen,toon haar hele collectie...Straatauto's natuurlijk... :roll: :P
Mn vriendin is nog veeeeeeeeeeeel mooier :cool:
Ze verzameld maar op kleine schaal en een stuk minder fanatiek dan ik dus erg veel valt er niet te laten zien.
Ze heeft een bescheiden collectie aan oude mercedesjes en een plankje aan Alfa's en dan met name de Giulia GT bertone en aanverwanten. Ik denk ik totaal zo'n +/- 40 modellen. Misschien binnenkort meer :cool:

@ Veicolo, zeker uniek op deze schaal. Kom je weinig tegen, al heb ik een russische Volga die het ook heeft.
Mercury, Politoys en Mebetoys zijn duur op Ebay maar Edil slaat vaak alles.. prijzen van 500 tot 800 euro komen voor..Ik zou het er zelf niet voor betalen.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

die prijzen komen ook voor bij bepaalde Matchbox, SIKU en Majorette modellen. Je slikt wel drie maal...
Casper

Bericht door Casper »

En ik heb een aantal politoys gehad, voornamelijk alfa's en die een keer aan een liefhebber verkocht voor een veel te schappelijke prijs.
tom

Bericht door tom »

Mooi! Ik heb ook eens wat oude Märklins gehad, helaas uit geldnood ooit verkocht. Waren erg fraaie en gedetailleerde modellen.

Op de afgelopen NAMAC-beurs viel me overigens op dat de prijzen van oude modellen waarvan een nieuwe versie bestaat behoorlijk gedaald zijn. Een voorbeeld: de 1:43 Porsche 924 van Schuco bracht ooit behoorlijke bedragen op (nette exemplaren -zelfs zonder verpakking- deden zomaar 50 euro) terwijl ze nu voor kleine prijsjes weggaan- ik kreeg er een aangeboden voor 5 euro. Iedereen koopt blijkbaar liever de Minichamps. Datzelfde geldt voor oude Schabaks en andere nostalgische merken, ik zag Audi 100-modellen waarvan de vraagprijs van 120 naar 20 euro was. Als je van een 'klassieke' uitstraling houdt, is nu de tijd om je slag te slaan.
buttonfreak
Contacteer:

Misschien voor 1:43, maar in mijn schaal zeker niet zo.
MarcoAzzurro

Ik merk er in 1:43 ook weinig van, althans als het om het Italiaanse spul gaat. Alfa's zijn altijd duur (verzamelaars van dit merk zijn over het algemeen erg fanatiek) en ook ander oud Italiaans spul gaat vaak voor veel geld van de hand. Voor koopjes moet je het vooral hebben van mensen die niet weten wat ze hebben. De handelaren weten over het algemeen wel wat ze moeten vragen..
tom

Bericht door tom »

Maar zijn er van die auto's in dezelfde schaal ook nieuwe modellen verschenen?
buttonfreak
Contacteer:

tom schreef:Maar zijn er van die auto's in dezelfde schaal ook nieuwe modellen verschenen?
voor mij: ja
MarcoAzzurro

Als ik naar Alfa's kijk zijn er van vrijwel alle modellen nieuwe modellen verschenen. Sowieso zijn merken als Minichamps en Autoart de laatste tijd erg actief op Alfa gebied. Maar het feit dat Minichamps in twee schalen een Giulia heeft uitgebracht doet niks met de prijs van een Mebetoys, Politoys of Edil Giulia.
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

MarcoAzzurro schreef:Afbeelding

Afbeelding
Kijk eens hoe razend knap die deuren openen en sluiten: niet met een grote boog om de voorschermen heen maar netjes binnen de deuropening. En tussen die voor- en achterdeur zit ook nog eens een hele nette B-stijl. Zelfs tegenwoordig worden 1:43 modellen niet eens zo gemaakt, laat staan in die tijd. Een huidig 1:25 model sluit en opent minder fraai. Kijk maar eens naar de leuke 1:25 Quattroruote Giulia. Een genot om naar te kijken... ...zolang de deuren maar dicht blijven.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
buttonfreak
Contacteer:

Ik geef je helemaal gelijk!!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

prachtige Alfa...één van je pronkstukken misschien...wat is nu ongeveer de waarde van deze Alfa
MarcoAzzurro

chummy dj schreef:prachtige Alfa...één van je pronkstukken misschien...wat is nu ongeveer de waarde van deze Alfa
Die is van mij :cool: en zeker een van mijn pronkstukken. Waarde in deze staat schat ik zo tussen de 200 en 300 euro maar dan moet ik natuurlijk wel iemand vinden die dat er voor over zou hebben. De waarde baseer ik op wat ik de afgelopen tijd op Ebay heb gezien. Ik betaalde overigens slechts 35 euro :angel: en hij gaat nooit meer weg.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

voor die prijs mag je hem zeker niet laten staan.... :)
zeker houden in je collectie.... :thump_up: :thump_up:
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Leuk dat na het stilzwijgen van één van onze meest actieve en gewaardeerde topic-deelnemers er een aantal enthousiaste "nieuwkomers" zijn !
Daarom pak ik vandaag de draad óók maar weer eens op.

De Lada Niva heb ik bijna 20 jaar geleden gekocht en was één van de eerste modellen uit mijn verzameling.
Jammer van de grote naden t.p.v. de deuren en motorkap.
Ik verwacht dat Ist-models deze Niva t.z.t. óók wel in 1:43 zal uitbrengen.

Lada 2121 HNBA
Lada VAZ 2103 1982 ist models

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Plaats reactie