Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Tja, dat krijg je op onze leeftijd... Hoewel dit type 1952 is.

Prachtige foto's van de Traction, je zou het er koud van krijgen.
Knappe Traction in de sneeuw. Solido he?
Knappe foto's van die TA.
Is een vroege Maisto, denk ik.AutoWolf schreef:Knappe Traction in de sneeuw. Solido he?

Inderdaad, Maisto. En niet alleen een vroege, ook een voordelige met 7,50 eur ex. verzenden.
Renault Floride 543 van Dinky Toys

Fraai ding! Die wielen krijg je met wat polijsten wel roestvrij, denk ik...
Mooi, die Renault. Vind ik nog steeds een aansprekend model.
Minder aansprekend is de volgende "blokkendoos":

De Fiat Duna. Een sedan gebaseerd op het eerste model Uno uit midden jaren '80. De Duna werd geproduceerd in Brazilië, waar hij werd verkocht als Fiat Prêmio. In tegenstelling tot Nederland waren kleine sedans daar wel populair, dus werd de Prêmio een redelijk succes. Ook nu rijden er nog genoeg rond.
In Europa was de Duna te koop in Italië en enkele oost-Europese landen. De auto is in totaal maar zo'n 4 jaar te koop geweest in Europa. Er was tevens een Van leverbaar onder de naam Penny en een stationcar onder de naam Elba. Voor zover ik weet is alleen de Penny korte tijd in Nederland op de markt geweest. Dit model is van Norev en ik vind 't een aardig ding moet ik zeggen.
Minder aansprekend is de volgende "blokkendoos":

De Fiat Duna. Een sedan gebaseerd op het eerste model Uno uit midden jaren '80. De Duna werd geproduceerd in Brazilië, waar hij werd verkocht als Fiat Prêmio. In tegenstelling tot Nederland waren kleine sedans daar wel populair, dus werd de Prêmio een redelijk succes. Ook nu rijden er nog genoeg rond.
In Europa was de Duna te koop in Italië en enkele oost-Europese landen. De auto is in totaal maar zo'n 4 jaar te koop geweest in Europa. Er was tevens een Van leverbaar onder de naam Penny en een stationcar onder de naam Elba. Voor zover ik weet is alleen de Penny korte tijd in Nederland op de markt geweest. Dit model is van Norev en ik vind 't een aardig ding moet ik zeggen.
Rock & Roll!!!
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Ik vind het wel een aardige auto. Maar idd, kleine sedans lopen niet (en op een enkele uitzondering na vind ik ze lelijk)
Nooit gezien zo een Duno Veicolo..toch wel een apparte Fiat..
maar hij mag zeker niet ontbreken in jou Fiat collectie.. 

- togicollector
- Schaal: 1:18
Om het verhaal van de Elba nog ietsje gekker te maken: die is er ook geweest als Innocenti, dus met Innocenti badges. En waar werd die in elkaar gestoken? Bij Alfa Romeo in Arese... Ik heb het destijds zelf kunnen zien toen ik een bezoek bracht aan het Alfa Romeo museum.
Je zag ze wel rijden in Italië, maar naar mijn mening hadden ze een een hoog oostblok gehalte. Het waren toen al gedateerde en hoog op de poten staande autotjes.
Koen
Je zag ze wel rijden in Italië, maar naar mijn mening hadden ze een een hoog oostblok gehalte. Het waren toen al gedateerde en hoog op de poten staande autotjes.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Die staan hier wel eens bij de supermarkt... met Pools kenteken. Wel een leuke Fiat-rariteit.
- straatauto
- Contacteer:
Prachtige TA van Tripoux !
Ik zie deze zwarte oer-klassieke Citroën altijd als een echte "filmauto"; voor mij bekender uit talloze speelfilms dan van de weg.
Overigens vaak ingezet als gangsterauto.
V.w.b. de "Uno met kont" van Veicolo: Typisch weer "mooi van lelijkheid" en voor een Nederlandse Fiat-verzamelaar natuurlijk erg interessant.
Lijkt een beetje op de eerste "Opel Corsa met kont"; óók zo'n duizend-in-een-dozijn-auto"
Ik plaats vandaag een tweetal Engelse auto's: beiden al weer erg lang in mijn verzameling en vooral de Austin A40 uit de Dinky Collection is voor degenen die al wat langer verzamelen echt een oude bekende.
Austin A40 (Dinky toys) 1953 Dinky Collection
Morris Mini Van 1960-1967 Corgi

Ik zie deze zwarte oer-klassieke Citroën altijd als een echte "filmauto"; voor mij bekender uit talloze speelfilms dan van de weg.
Overigens vaak ingezet als gangsterauto.
V.w.b. de "Uno met kont" van Veicolo: Typisch weer "mooi van lelijkheid" en voor een Nederlandse Fiat-verzamelaar natuurlijk erg interessant.
Lijkt een beetje op de eerste "Opel Corsa met kont"; óók zo'n duizend-in-een-dozijn-auto"
Ik plaats vandaag een tweetal Engelse auto's: beiden al weer erg lang in mijn verzameling en vooral de Austin A40 uit de Dinky Collection is voor degenen die al wat langer verzamelen echt een oude bekende.
Austin A40 (Dinky toys) 1953 Dinky Collection
Morris Mini Van 1960-1967 Corgi

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Een Corgi of Dinky is altijd mooi
,gelijk welke auto het is.
..prachtige keuze straatauto om het ijskoude weekend intezetten... 

- straatauto
- Contacteer:
Ik heb het adres in Liverpool (zoals aangegeven op de Austin A40) maar eens ingetypt in het programma "Streetview".
Hier schijnt to ca. 1979 de productie van de Dinky-Toys te hebben plaatsgevonden.
Mogelijk zie je het fabriekscomplex volgens onderstaande link: Typ in de zoekbalk: "Binns Road Liverpool", druk op enter en sleep dan het oranje poppetje naar de Binns Road In de straathoek links op de plattegrond .......................een oud fabriekscomplex...... ??
http://maps.google.nl/maps/mpl?layer=c& ... streetview
Hier schijnt to ca. 1979 de productie van de Dinky-Toys te hebben plaatsgevonden.
Mogelijk zie je het fabriekscomplex volgens onderstaande link: Typ in de zoekbalk: "Binns Road Liverpool", druk op enter en sleep dan het oranje poppetje naar de Binns Road In de straathoek links op de plattegrond .......................een oud fabriekscomplex...... ??
http://maps.google.nl/maps/mpl?layer=c& ... streetview
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com