decals verwijderen?!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 386
Lid geworden op: za 08 aug 2009 09:40
Schaal: 1:18
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: decals verwijderen?!

Bericht door Bjorn »

Ik doe dat altijd met nagellak remover. Werkt echt perfect. Maar zou ik wel de auto uit elkaar halen.
Want de decals van de ramen krijg je er niet mee af, en de ramen worden dof als je met de remover er aan komt.
1:18 Fast and Furious
Gebruikersavatar
Honda.f1
Berichten: 699
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 14:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: decals verwijderen?!

Bericht door Honda.f1 »

Met microscale kan je de decals erafhalen.

Martini decals kan je volgens mij wel kopen bij pattosplace.com, maar kwaliteit is niet super en de afmetingen kloppen meestal niet. ebay kan je ook proberen
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: decals verwijderen?!

Bericht door FordMustangGT »

Ik doe het zelf met nagellakremover, maar je moet inderdaad oppassen! Hij vreet in op plastic onderdelen en de ramen. Ik denk dat de spioler van het model van plastic is? Als je daarbijvoorbeeld met nagellakremover over gaat, poets je de lak ook weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: decals verwijderen?!

Bericht door Mr. Dj M. »

Ja alles wat plastic is gaat fout, opletten dus met ramen, spiegels, spoiler, koplampen etc.
Overigens is dit een home made ding en ziet een deel eruit alsof het geen decal is, maar een sticker. die kan je er gewoon afkrabben dan. Het ziet er in ieder geval niet naar uit dat deze heel professioneel is gemaakt, want eigenlijk moet je ze na de decals nog even in de blanke lak zetten en dan werkt nagellakremover dus niet.
Plaats reactie