Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Prachtige Lancia Bien...mooie vormen.. 

Schitterende Lancia!
Die Minor en Kever van SunStar zijn inderdaad prachtig, de detaillering is fantastisch (etui met boordgereedschap meegeleverd, bijvoorbeeld). Helaas heeft de Minor een productiefout waardoor de motorkap alleen opengaat als je de scharnieren breekt.
Die Minor MM is wel leuk, buttonfreak! Daar ga ik ook maar eens naar op zoek.
Die Minor en Kever van SunStar zijn inderdaad prachtig, de detaillering is fantastisch (etui met boordgereedschap meegeleverd, bijvoorbeeld). Helaas heeft de Minor een productiefout waardoor de motorkap alleen opengaat als je de scharnieren breekt.
Die Minor MM is wel leuk, buttonfreak! Daar ga ik ook maar eens naar op zoek.
- togicollector
- Schaal: 1:18
De 2cv staat helemaal perfect zo! Zeer realistisch. Dat je ook deux chevaux's ziet die extremer voorover staan komt doordat het chassis de neiging heeft om vooraan door te zakken of zelfs te scheuren.
De Moris Minor blijft een geweldig leuke auto. Ik vraag me al een tijdje af of de kleur van de spijlen in de gril wel klopt bij dit 1:12 model. Ik zou denken dat dat eigenlijk cremekleurig moet zijn. Maar wat een geweldig goed model is dat toch. En een eerste neus zou natuurlijk ook heel leuk zijn.
De Oxford heb ik zelf ook, verre van mint. Dezelfde carrosserie werd ook gebruikt door Wolsley, met een lange neus er aangeplakt.

En een 1:43 model van Pathfinder models:

Koen
De Moris Minor blijft een geweldig leuke auto. Ik vraag me al een tijdje af of de kleur van de spijlen in de gril wel klopt bij dit 1:12 model. Ik zou denken dat dat eigenlijk cremekleurig moet zijn. Maar wat een geweldig goed model is dat toch. En een eerste neus zou natuurlijk ook heel leuk zijn.
De Oxford heb ik zelf ook, verre van mint. Dezelfde carrosserie werd ook gebruikt door Wolsley, met een lange neus er aangeplakt.

En een 1:43 model van Pathfinder models:
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Renault 21 Turbo - Otto Models 1248/1500

Vond ik in het echt niet zoveel aan maar... inderdaad! Leuke aanwinst chummy dj. 

Rock & Roll!!!
Heb het ook nooit een mooie wagen gevonden... 

Grappig, ik vond het juist een mooie evenwichtige auto met strakke lijnen.

Maar ja, ik heb ook wat met de oer Renault 9 (ooit auto van het jaar!), die door velen verfoeid of saai gevonden wordt.
Wel in de allereerste uitvoering, met de facelift werd de R9 zelfs in mijn ogen verprutst.

Hoe dan ook, weer een bijzondere aanwinst Chummeke.

Maar ja, ik heb ook wat met de oer Renault 9 (ooit auto van het jaar!), die door velen verfoeid of saai gevonden wordt.
Wel in de allereerste uitvoering, met de facelift werd de R9 zelfs in mijn ogen verprutst.

Hoe dan ook, weer een bijzondere aanwinst Chummeke.
Ik vind het model ook mooier en leuker dan ik destijds de 1:1 vond, maar een turbo is wel iets bijzonders...
Die Wolseley is leuk! Ik heb er ook een (simpel) model van, ik weet alleen niet meer van welke fabrikant.
Die Wolseley is leuk! Ik heb er ook een (simpel) model van, ik weet alleen niet meer van welke fabrikant.
De ontwerper van de R21 (Robert Opron) ontwierp uiteenlopende modellen: de laatste facelif van de DS, de GS, CX, SM en Dyane, maar ook de Alpine, de Espace en...de Alfa Romeo SZ. Zijn daar trouwens mooie modellen van gemaakt (voor zover mooi het juiste woord is)?

Robert Opron reed overigens de laatste jaren in een Suzuki Wagon R+.

Robert Opron reed overigens de laatste jaren in een Suzuki Wagon R+.
Op de Dyane na een heel mooi lijstje

Van de SZ zijn door meerdere fabrikanten modellen van gemaakt o.a. door Sparks

Van de SZ zijn door meerdere fabrikanten modellen van gemaakt o.a. door Sparks
Ik vond dan weer de Dyane best mooi...natuurlijk niet zo als de eend of geit...alhoewel werd de Dyane ook geit genoemd in Belgie..
hier bij één van mn recente aanwinsten,in orgineele doos...best mooi ...

hier bij één van mn recente aanwinsten,in orgineele doos...best mooi ...

- Martini Racing
- Contacteer:
De Iso Grifo 7-litre, was zowat de duurste straatauto die je kon kopen op dat moment, maar ook toch één van de mooiste en uniekste creaties ooit. Zeker als je hem in het echt ziet en die motor hoort draaien.

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
mooie Iso..welke schaal is deze,en van welk merk..
ook de kleintjes van Buttonfreak zijn mooi...
zeker de GS. 

ook de kleintjes van Buttonfreak zijn mooi...