Ik vond dit altijd een mooi model met die glazen koplampen en achterlichten en de omklappende rugleuningen van de voorstoelen. Ik heb nog wel eens de 850 van Mebetoys gekocht, maar die kan ik vreemd genoeg nergens meer vinden...

Hij was in mijn ogen ook niet zo mooi als de Dinky, helaas.
Als we het toch over herinneringen hebben: wat is een opvallend mooi model wat jullie vroeger als kind gehad hebben? Voor mij was het deze 1:24 Polistil Kever cabriolet. Ik kreeg de mijne in 1972, toen bestond 1:18 nog niet en was dit ongeveer het mooiste wat er te krijgen was. Er zat een los dicht en open dak bij en de detaillering was voor die tijd bijzonder goed. Ik was er -voor een jong jochie- erg zuinig op en hij is jarenlang netjes gebleven. Helaas sneuvelden de bumpers en brak er nog meer klein spul af, toen heb ik 'm in een vlaag van verstandsverbijstering overgespoten. Later nog eens een replica gekocht, maar die heeft toch niet dezelfde uitstraling...

Triest trouwens, van die zinkpest bij Norevs. Je haalt hier wel de oudere verzamelaars eruit: ik dacht ook meteen aan de plastic Norevs van vroeger die vanzelf vervormden...