rudie20vt schreef:oke enweer kan ik niet anders zeggendan helemaal te gek en een lust voor het oog jou collectie.
Mag ik vragen hoe lang jij al verzameld want je heb zo te zien we redelijk veel modellen.
Sinds 1999 of 2000. Eerst heel aarzelend begonnen tot ik verslaafd raakte ...
Kastje #9 dan maar. Vandaag Franse hap met een Italiaans toetje:
Peugeot: de 905's uit de periode 1991 - 1993 en de 908's uit het heden:
Matra, heerser op Le Mans van 1972-1974 en Renault, winnaar in 1978:
Oorspronkelijk WM, nu heet het merk al jaren WR. Franse proto's met Peugeot motor. Soms zit er een Mazda wankelmotor in en dan worden ze Auto-EXE genoemd, maar nog altijd komt het chassis van WR:
Fransman Jean Rondeau bouwde zijn eigen auto's. Eerst onder de naam Inaltera, toen als Rondeau, altijd met Ford Cosworth motoren.
Op de voorgrond de groep C auto die als officiele Ford inschrijving op Le Mans reed als opvolger van de Ford C100 die er naast staat.
Ik weet het Ford is niet Frans, maar ze passen er zo lekker bij
4-voudig LM winnaar Henri Pescarolo heeft zijn eigen team. Eerst reed hij met Courages, tegenwoordig bouwt hij zijn eigen chassis:
Nog meer Courages, maar dan de auto's die niet bij Pescarolo hebben gereden. Tegenwoordig is het merk eigendom van Team Oreca
Lekkere onscherpe foto, wordt vervangen:
Italiaans toetje: prototypes van Dallara en Lancia. Die zijn trouwens gebouwd bij ..... Dallara:
tot besluit de snelle Lancia Beta groep 5 racers (in de nieuwste RTLGP staat er nog een artikeltje over) en een Stratos:
Morgen sushi?