Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Erg fraaie bus inderdaad, die zie je al jaren niet meer.
Hè Veicolo,
Een oom van mij heeft ook ooit zo'n busje tot camper omgebouwd. Of eigenlijk tot taxi-uitvoering met neerklapbare slaapbanken. Kwamen ze met z'n zevenen (Oom, tante en 5 neven) bij ons een weekend op de camping. Oom en tante met de jongste neef in het busje. De oudste 4 neven in de familietent.
Idd een leuke herinnering.
Een oom van mij heeft ook ooit zo'n busje tot camper omgebouwd. Of eigenlijk tot taxi-uitvoering met neerklapbare slaapbanken. Kwamen ze met z'n zevenen (Oom, tante en 5 neven) bij ons een weekend op de camping. Oom en tante met de jongste neef in het busje. De oudste 4 neven in de familietent.
Idd een leuke herinnering.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Nog wat detail foto's van de:
Simca Chambord - Norev 1/18
onderaan de auto staat Beaulieu...iemand een idee?

Simca Chambord - Norev 1/18
onderaan de auto staat Beaulieu...iemand een idee?

Als ik 'Simca Beaulieu' Google, krijg ik dit...

http://henri.bourjade.perso.sfr.fr/Bour ... nauto.html
Mooi model trouwens.

http://henri.bourjade.perso.sfr.fr/Bour ... nauto.html
Mooi model trouwens.
Ik dacht dat de Chambord een luxuezere en sterke uitvoering was van de Beaulieu.

ja op zij de wagen staat Chambord,en onderaan beaulieu...misschien een foutje van Norev...
Schitterende Simca met Amerikaanse invloeden, chummy dj. 

Rock & Roll!!!
Inderdaad, dit was toch een Ford Vedette die in licentie is gebouwd?

- Martini Racing
- Contacteer:
Simca Chambord die ik zag in Frankrijk.

Ik vind het persoonlijk een overdreven uiting van Frans chauvinisme, maar dat neemt niet weg dat het best een mooie auto is.

Ik vind het persoonlijk een overdreven uiting van Frans chauvinisme, maar dat neemt niet weg dat het best een mooie auto is.
Enig speurwerk geeft het volgende plaatje:
De Simca Vedette (eigenlijk Simcaversie van de Ford Vedette) was er vanaf 1954 verschillende uitvoeringen (qua luxe en motorisering): de basisversie heette Simca Trianon, de middenklasseversie heette Simca Versailles en de topversie heette Simca Régence. De stationcarversie heette de Simca Marly
In 1957 werd de Vedette opgewaardeerd en gefacelift. Onder de Trianon kwam een model met een 1.3 Arondemotor, de Ariane. De Trianon heette voortaan de Simca Ariane 8, de Versailles Simca Beaulieu, de Régence werd Chambord. De Marly bleef gewoon Marly.
De bodemplaat van de Norev van Chummy kan dus zowel voor de Beaulieu als voor de Chambord gebruikt worden.
De Simca Marly:

Hier nog een plaatje uit mijn eigen archief van de Ford Versailles, Franse elegantie, geassembleerd in Amsterdam:

De Simca Vedette (eigenlijk Simcaversie van de Ford Vedette) was er vanaf 1954 verschillende uitvoeringen (qua luxe en motorisering): de basisversie heette Simca Trianon, de middenklasseversie heette Simca Versailles en de topversie heette Simca Régence. De stationcarversie heette de Simca Marly
In 1957 werd de Vedette opgewaardeerd en gefacelift. Onder de Trianon kwam een model met een 1.3 Arondemotor, de Ariane. De Trianon heette voortaan de Simca Ariane 8, de Versailles Simca Beaulieu, de Régence werd Chambord. De Marly bleef gewoon Marly.
De bodemplaat van de Norev van Chummy kan dus zowel voor de Beaulieu als voor de Chambord gebruikt worden.
De Simca Marly:

Hier nog een plaatje uit mijn eigen archief van de Ford Versailles, Franse elegantie, geassembleerd in Amsterdam:

Nog een paar plaatjes voor het tijdsbeeld. De Chambord/Beaulieu gaat me steeds meer boeien.

Een mooie auto, de Chambord 

Tripoux,het is ook een mooie wagen he,de Chambord...
de winter wil maar niet ophouden...dan maar de Taxi...
Citroën DS taxi - Vitesse 3983/5000
het mooie van deze taxi is dat het niet zomaar een model is als alle DSen,maar met een tussen stuk midden de wagen..zodat de chauffeur afgezonderd zit..echt een fijn afgewerkt model..

de winter wil maar niet ophouden...dan maar de Taxi...

Citroën DS taxi - Vitesse 3983/5000
het mooie van deze taxi is dat het niet zomaar een model is als alle DSen,maar met een tussen stuk midden de wagen..zodat de chauffeur afgezonderd zit..echt een fijn afgewerkt model..

Mooie taxi!
Een 1.3 in zo'n grote auto? Dat was een vuurspuger.
Een 1.3 in zo'n grote auto? Dat was een vuurspuger.

- MarcoAzzurro
Mooie DS, ik heb hem ook maar dan de burgerversie: